Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af 4GB CF kort til Canon 20D
Fra : Magnus

Dato : 07-04-05 13:26

Med mit Canon EOS 20D fotografere jeg fodboldkampe og der er mit 2 GB
SanDisk kort blevet lidt for lille så jeg kigger efter et nyt CF kort på 4
GB.

Men hvad skal jeg vælge på edbpriser.dk er det et "Kingston Elite Pro CF 4
GB Type 1" til 1800,- mens et "SanDisk CF 4 GB Type I" koster 2400,- og så
ligger de ellers deropaf.

Hvad skal jeg vælge til mit formål hvor man tager mange billeder i serier?
Kameraet har vist en stor buffer så kortet behøves vel ikke at være så
hurtigt eller gør det?
Hvad kan anbefales og hvor/hvad får man mest for pengene?

/Magnus

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 07-04-05 13:42

> [...]
> hurtigt eller gør det?
> Hvad kan anbefales og hvor/hvad får man mest for pengene?

Rob Galbraith har en ganske omfattende test af læse/skrive hastigheden på CF
kort. Så kan du jo selv vurdere hvor du får bedst ydelse til prisen...

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303

/Kasper Hansen

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-04-05 14:39

Magnus wrote:
> [...]
> Men hvad skal jeg vælge på edbpriser.dk er det et "Kingston Elite Pro
> CF 4 GB Type 1" til 1800,- mens et "SanDisk CF 4 GB Type I" koster

Kingston Elite Pro er særdeles godt og hurtigt i forhold til prisen. Hvis du
skal have noget der er hurtigere, er det Sandisk Ultra II, og det koster
omkring 2.800 (der er også nogle andre der er hurtigere, men de koster mere
end Sandisk Ultra II såvidt jeg ved). Jeg kan med mit 20D skyde ca. 28
RAW-billeder på 30 sekunder med mit Sandisk Ultra II (1 GB), mod 24
RAW-billeder på samme tid med mit Kingston Elite Pro (1 GB). I praksis er
det hastighedsmæssigt hip som hap hvilket man vælger, efter min mening, så
hvorfor ikke tage det billigste. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 07-04-05 17:11

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigt eller gør det?
> Hvad kan anbefales og hvor/hvad får man mest for pengene?

Sandisk Extreme III - Pga den hurtige Digic II cpu i 20D og det hurtige
kort, kan man ikke nå at fylde bufferen.

Mvh Ole

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-04-05 17:40

OCB wrote:
> Sandisk Extreme III - Pga den hurtige Digic II cpu i 20D og det hurtige
> kort, kan man ikke nå at fylde bufferen.

Det kan man nu nok alligevel, med mindre man skyder jpeg.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-04-05 18:16

> Det kan man nu nok alligevel, med mindre man skyder jpeg.

Og selv jpeg large fine kan man fylde bufferen med - de kræver ca. 12,5
MB/sek, og 20D/Extreme III-kombinationen kan "kun" skrive JPEG'er med
omkring 5 MB/sek.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-04-05 17:55

"OCB" <contact@NOSPAMTHANKYOUcondrup.dk> wrote:

>"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse

>Sandisk Extreme III - Pga den hurtige Digic II cpu i 20D og det hurtige
>kort, kan man ikke nå at fylde bufferen.

20D kan ikke udnytte SanDisk Extreme III fuld ud. Se i tabelen på:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303

Hastigheden er stort set den samme med Extreme III og Ultra II. Så det
er spild af penge at købe de dyre Extreme III til et 20D.

Peter