Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første skud.
Fra : Fif

Dato : 06-04-05 21:27

Hej alle!

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at investere i et nyt kamera (Canon
S1 IS) efter at have haft et gammelt et hvor der kun var digitalzoom.
Hold da op en fornøjelse... Der er meget at lære.

Har taget de første skud, tag et kig hvis i har lyst ;0)

Ups! Det blev varmt.
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=137346
Fasan
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=136770
Lerduen
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=136811

Hilsen
Fif

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-04-05 23:28

Fif skrev den 06-04-2005 22:27:
> [...]
> S1 IS) efter at have haft et gammelt et hvor der kun var digitalzoom.
> Hold da op en fornøjelse... Der er meget at lære.

Godt på vej IMO.

> Ups! Det blev varmt.
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=137346

Jeg kan nu bedst li' Extra1-billedet.
Det fortæller lidt mere, syntes jeg.

På det tætte billede ser den skrå linje ret takket ud. Har du lavet en
eller anden digital zoom på den eller noget i den stil.

> Fasan
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=136770

Synd, at der var et blad lige foran fasanen og det græsstrå lige rundt
om kroppen på fasanen . Det er selvfølgelig ikke din skyld, men den
ødelægger lidt billedet.
(Måske kan du med nænsom redigering fjerne de irriterende elementer).

Jeg kan godt li' fasanens stive blik i kameraet.

> Lerduen
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=136811

splitsekundet, splitsekundet

Ta' derud igen og skyd (nogen flere billeder).

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Fif

Dato : 07-04-05 06:15

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse
> Godt på vej IMO.

Tak.

> På det tætte billede ser den skrå linje ret takket ud. Har du lavet en
> eller anden digital zoom på den eller noget i den stil.

Der er ikke gjort noget ved billedet, andet end det er beskåret og
komprimeret lidt, så det passede til de 150kb det må fylde.
Digital zoom... uuuh! det er pt fortid for mig ;0)

> [...]
> lidt billedet.
> (Måske kan du med nænsom redigering fjerne de irriterende elementer).

Ja, det er ærgeligt. Det var det første billede jeg tog, kvaliteten af HB
var ikke helt i top. Legede så lidt med det, men ved ikke rigtig.... syntes
det er svært, især hvis der skal fjernes noget. Tror dog jeg vil prøve det
du anbefaler, ellers lærer jeg vel ikke noget.

> Jeg kan godt li' fasanens stive blik i kameraet.

Han blev godt nok også sur... Ville godt ha' taget nogle flere af ham, men
det var han ikke med på. 'gg'

> splitsekundet, splitsekundet
>
> Ta' derud igen og skyd (nogen flere billeder).

'Skyder' hver lørdag. Der gik mange billdere til den dag, men mangler lige
det 'med haglsværmen' på. Såå...

Mange tak for dine kommentarer, det gi'r mig lidt at arbejde med.

Hilsen
Fif

Fra : Mette P.

Dato : 07-04-05 19:13

"Fif" <fif@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hold da op en fornøjelse... Der er meget at lære.
>
> Har taget de første skud, tag et kig hvis i har lyst ;0)

hm... ligener noget Silkeborg Politi lægger sag an mod, er vi enige?