Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er i tilfreds med jeres sd500 ??
Fra : Jakob

Dato : 06-04-05 17:36

Jeg har ovenstående kamera og kan ikke helt finde ud af hvad jeg synes
om det. Jeg kan tage fantastiske billeder med macrofunktionen, men jeg
synes der er mange almindelige billeder der ikke er helt gode når
kameraet står i fuldautomatisk mode.

Derudover bliver billeder med zoom slørede, og der er nogle gange
tendenser til udbrændte områder.

Derfor vil jeg lige høre hvad jeres erfaringer er med kameraet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 07-04-05 15:59

[...]

----------------------------

Hej Jakob.

Jeg er faktisk gået hen og er blevet ganske godt tilfreds.

Funktion hvor man tager en masse billeder efter hinanden synes jeg dog ikke
er så brugbar, da kameraet skal holdes meget stille før billederne bliver
gode.

Fuldautomatisk mode, synes jeg er nogenlunde, men jeg synes billederne
bliver en tand bedre, hvis man bruger en af de 9 forprogrammerede modes.
Noget jeg endnu ikke har fundet ud af, er hvor hvornår blitzen skal bruges.
Nogle gange synes jeg billederne bliver noget bedre hvis man undlader blitz,
også selvom der måske ikke er så meget lys til rådighed.

Ikke fordi det er noget jeg regner med at gøre meget brug af, men synes
alligevel også at det skal med, at jeg synes det laver nogle hæderlige
filmklips.
Skærmen er også et lækker, og menuen er nem at gå til (mit først canon
kamera).

Nu har jeg ikke den helt store erfaring, hverken med det her eller andre
kameraer, men alt i alt er jeg blevet godt tilfreds.

Jeg er slet ikke i tvivl om at man kan finde et kamera som tager bedre
billeder, men så skal man nok op i en anden fysisk størrelsen (og sikkert
også økonomisk).
Det er jo et kompakt kamera, og heller ikke vandvittigt dyrt.

Det skal også siges at jeg selv var på udkig efter et kamera som jeg kunne
bruge hurtigt, til fest og på ferie. Der udover ville det være fint, hvis
jeg kunne bruge det til lære lidt om at tage "rigtige" billeder også. Det er
lige præcis sådan et kamera jeg synes jeg har fået, og så må vi se om ikke
jeg bliver så bidt af det, at jeg også bliver nød til at eje et spejlrefleks
på et tidspunkt.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jakob

Dato : 07-04-05 21:07

In article <42554abf$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> Det er jo et kompakt kamera, og heller ikke vandvittigt dyrt.

Ahh nu er det vel et af de dyreste kompaktkameraer.

--
Venlig hilsen

Jakob