Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
omdøbe fler filer (billeder)
Fra : Per

Dato : 06-04-05 17:12

Hej NG!

ER det muligt at omdøbe flere billeder i en mappe så de istedet for de
nuværende navne kommer til at hedde fx. julen20051, julen 20052 osv.

Eller skal jeg ind og omdøbe hver enkelt fil.

Er der en smart måde indbygget i xp eller lign?

Jeg har xp home sp2

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 17:28

On Wed, 6 Apr 2005 18:11:32 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Eller skal jeg ind og omdøbe hver enkelt fil.
>
>Er der en smart måde indbygget i xp eller lign?

Hent dette program: http://www.irfanview.com/
Det klarer det så let som ingenting

/Alex

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-04-05 18:12

Per skrev:

>ER det muligt at omdøbe flere billeder i en mappe så de istedet for de
>nuværende navne kommer til at hedde fx. julen20051, julen 20052 osv.

Kan du bruge julen2005 (1), julen2005 (2), så kan du blot markere
alle filer, der skal omdøbes, omdøbe den første til julen2005.

Fut: news:dk.edb.system.ms-windows, hvor svar herpå bringes.
--
Knud

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 06-04-05 18:25

Du kan også fyre følgende script af på din folder. Kopier det mellem de 2 *
linier over i notepad og gem det som "omdøb.vbs". billederne i mappen som du
angiver i scriptet vil komme til at hede IMG001.jpg ... IMG002.jpg ... osv

Dim fso
Dim f, f1, fc, Path, i

Path = "C:\temp\billeder\" 'Denne sti skal
ændres til foldernavnet
i = 0
Set f = fso.GetFolder(Path)
Set fc = f.Files

For Each f1 In fc
i = i + 1
i = "00" & i
i = Right(i, 3)
fso.MoveFile Path & f1.Name, Path & "IMG_" & i & ".jpg"
Next

MsgBox "Filerne er nu blevet omdøbt", vbInformation

Fra : John Vedsegaard

Dato : 07-04-05 23:19

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fso.MoveFile Path & f1.Name, Path & "IMG_" & i & ".jpg"
> Next
>
> MsgBox "Filerne er nu blevet omdøbt", vbInformation

Fed løsning

John

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-04-05 09:03

Per wrote:
> ER det muligt at omdøbe flere billeder i en mappe så de istedet for de
> nuværende navne kommer til at hedde fx. julen20051, julen 20052 osv.

MS har et glimrende gratis program der kan det du ønsker. Gå ind på
microsoft.com og søg efter powertoys.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 09:57

Per wrote:
> [...]
>
> Eller skal jeg ind og omdøbe hver enkelt fil.
>
> Er der en smart måde indbygget i xp eller lign?

Jhead kan samtidig sætte dato / tid på for hvornår billedet er taget.
--
Calle.