Panasonic GD-95 - Hvornår??
Fra : Niller

Dato : 28-05-01 01:58

Hejsa

Det lyder jo til at det blir noget nær den ypperste mobil nogensinde (når
man som jeg er Pana-fan), men nu er det så bare hvornår det bliver muligt at
komme på tæt hold af vidunderet??

Der bliver skrevet sommer '01 / Juni '01

Nogen der kan be-/afkræfte??
Nogen der har set den/prøvet den?

MVH og PFT

Niels Præstegaard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-05-01 00:09

Du har ikke et billede af den nye 95'er eller nogle detaljer om den??

Mvh
Claus Rolsted
ICQ: 91028400

Fra : Niller

Dato : 29-05-01 10:48

> Du har ikke et billede af den nye 95'er eller nogle detaljer om den??

Snakkede med Panasonic DK i går, de vil ikke sige andet end medio
uli... (så helst den kom i morgen...

Jeg har fundet dette indtil videre...

http://uk.gsmbox.com/news/mobile_news/all/37818.gsmbox

http://www.ktfw.de/mobil/p306.html

For mig og se er den lidt firkantet i det, men hvis de holder standarden som
de har gjort hidtil og det bliver muligt at "synce" med Outlook, så kan jeg
ikke se hvad der mangler i en fon...

Niels

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-05-01 13:29

Den ser sgu fræk ud - den bliver sikkert dyr herhjemme ;-(

(medmindre det viser sig at den ikke kan sælge ifht Nokias teen-foner, og de
så sætter prisen urealistisk langt ned )

Claus Rolsted
ICQ: 91028400

Fra : Niller

Dato : 30-05-01 14:19

> Den ser sgu fræk ud - den bliver sikkert dyr herhjemme ;-(
Jeg skyder på ca. 4K uden abn.

> (medmindre det viser sig at den ikke kan sælge ifht Nokias teen-foner, og
de
> så sætter prisen urealistisk langt ned )

Panasonic har varslet at de i indeværende år vil sætte priserne ned med ca.
15% i indeværende år...så måske bliver vi bombarderet med billige pana'er,
men så er det lissom ikke sjovt længere...

Vi får se til Juli...

Niels

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-05-01 18:54

On Wed, 30 May 2001 15:18:38 +0200, "Niller" <niels@priestyard.dk>
wrote:

> [...]
>15% i indeværende år...så måske bliver vi bombarderet med billige pana'er,
>men så er det lissom ikke sjovt længere...

Bemærk lige, at Panasonic næsten altid holder en utrolig lav pris på
deres mobiler - i forhold til telefoner med samme kunnen af mærker fra
Nokia og Ericsson.
Derfor vil jeg gætte, at den kommer til at kunne fås for MAX 3500 kr
(incl. abn - ommkring 4500 uden abn. - men dette gæt er for HELT egen
regning)

Ericsson sender snart en ALT_I_ET_MOBIL på makedet til en utolig
konkurrencedygtig pris på ca. 3000 kr incl. abn og ca. 4500 uden.
T39 mangler blot en indbugget antenne, et større display og farveskærm
- før den er den ultimative mobil.
Dette vil T68 få - men den er her ikke før næste år.

Mht panasonic'en så er jeg lidt skuffet over den relative stoor str.
på den - OK - skærmen er pokkers stor - men telefonen er jo næsten
ligeå stor og klodset som Ericsson kommende R520 - og så har den kun
plads til sølle200 kontaktpersoner.

Den gør ikke mig ophidset - jeg har lige købt Siemens Sl45, fantastisk
lille mobil - lækker, elegant, handy - selv den udvendige antenne kan
jeg tilgive dem, når den er lavet så tynd og diskret- men den mangler
desværre GPRS og wap 1.2 - men når GPRS understøttes bedre af
teleselskaberne om ca. 1 år - så er jeg den lykkelige ejer af Ericsson
T68 - den ultimative mobil - farveskærm, GPRS, HIGHSPEED, MMC sms T9,
stort display, indbygget antenne, 84 gram, joystick betjening, 10 cm
høj 18 mm tyk, total kalender funktion, voice funktioner, Bluetooth,
smukt design a la Nokia 8210 - det enste der kan knække min velvilje
over for den mobil er batteritiden. Med en farveskærm bliver det
svært, at få en ordentlig standbytid på den -men jeg venter i spænding
på, hvad Ericsson gør ved dette problem.

Det fede ved Nokia's dominans på markdet er, at det gør, at andre
mobilproducenter simpelthen tvnges til at overgå Nokia i
funktionalitet, originalitet og design.
Vi ser lige nu Siemens med S40, S45 på vej og Sl45.'
Ericsson er på vej med R520, T39 og snart T68
Motorola og Benefon udvikler også nye modeller hele tiden - alt sammen
til gavn for os forbrugere.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 30-05-01 20:56

(..)
> stort display, indbygget antenne, 84 gram, joystick betjening, 10 cm
> høj 18 mm tyk,
(..)

Så jeg galt på billedet af den nye GD-95, eller havde den også en
joystick-agtig styre-knap? Hvordan fa'en er sådan noget muligt? --- Rigtig
interessant idé ellers. Det lyder rigtig fedt - men hvor langt kommer
joysticket til at rage op eller være i vejen (eller simpelthen bare være
skrøbelig nok til at brække af)?

> [...]
> funktionalitet, originalitet og design.
> Vi ser lige nu Siemens med S40, S45 på vej og Sl45.'
> Ericsson er på vej med R520, T39 og snart T68
(osv.)

Hvad er det med Siemens (de modelbetegnelser lyder for mig lidt som nogle
svenske bilmodeller)? Jeg har aldrig rigtig haft fidus til Siemens, synes
deres tlf'er ser lidt for plastikagtige ud. Men jeg er for såvidt
fuldstændig enig med dig i, at det _kan_ være en fordel at Nokia dominerer
markedet.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-05-01 22:46

> [...]
>deres tlf'er ser lidt for plastikagtige ud. Men jeg er for såvidt
>fuldstændig enig med dig i, at det _kan_ være en fordel at Nokia dominerer

Jeg har heller ikke haft fidus til dem - før jeg så SL45 første gang
på en webside for ca ½ år siden.
Siemens har ændret designet radikalt på deres sidste modeller.

For 1 år siden kunne de kun fås i sorte klamme plastikagtige design -
men så pludselig lavede de en fræk gul sag - stadig plastikagtig, men
alligevel en trendsætter.

Så kom S40, der oprindelig var Bosch - den har blå gennemsigtig
bagdel, og nydelig stårlfarvet front.
SL45 er så Siemens første telefon, som er stålfarvet hele vejen rundt
- og faktisk tror man, det er stål, når man står med den i hånden -
men det er altså plastik - elller skunne man ikke få vægten ned på 86
gram.

Men jeg sidder med en SL45 foran mig lige nu - og tro mig, jeg har
aldrig haft Siemens før - men jeg er solgt.
Den har alle de små detaljer jeg før har nydt hos Nokia og Panasonic.
Menuen er let - hamrende let.
Jeg har endnu ikke læst manualen - menjeg har uden problemer
importeret bitmaps og opstart billeder og indstillet WAP.

Mion Panasonic GD90 havde en død god funktion, der sparede batteri -
og gjorde, at man ikke blev vækket af sms BIP og ringen midt om
morgenen - den kunne nemlig sættes til at slukke sig selv på et
bestemt tidspunkt på døgnet.
Det kan SL45 også - en lille detalje, men hamrende rar at have.
Jeg sætter ming til at slukke kl. 01.00 hvar nat - og tænder den først
igen ved 8-tiden om morgenen. Tro mig, det giver ekstra batteritid -
så man føler batteriet er meget kraftigere end tilfældet er(170 timer)

Displayets lysstyrke kan sættes fra 0-6 i kraft - ved 5 bliver man
næsten blændet af det ravgule lys.
Selvfølgelig kan kontrasten også sættes.

Tasterne virker solide, lydkvalitetten er i top - SL45 er til dato min
bedste mobiltlf - så Siemens er hos mig blevet en seriøs konkurrent
til Nokia, Panasonic og Ericsson.

Tro mig - prøv at stå med en SL45 i hånden - prøv at tal iden, prøv at
bevæge dig rundt i menuerne - alle jeg kender - kvinder som mænd -
siger: WOW den er jo hamrende lækker

Fra : Claus Rolsted

Dato : 31-05-01 00:14

> Men jeg sidder med en SL45 foran mig lige nu - og tro mig, jeg har
> aldrig haft Siemens før - men jeg er solgt.

Hvor meget måtte du slippe for sådan en bandit?

Mvh Claus
ICQ: 91028400

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-06-01 01:48

>Hvor meget måtte du slippe for sådan en bandit?
>
>Mvh Claus
>ICQ: 91028400

Lige nu er den billigste pris MED abonnement 3999,95 for at være helt
præcis - altså 4 kilo incl moms - og så har jeg bundet i 6 måneder til
det billigste abn. jeg kunne opdrive i butikken (TDC 6måneder á 49 kr)
- uden abonnement koster den 4995 kr incl moms - så jeg vurderede, at
det alligevel var besværet værd at købe den med et abonnement, som jeg
ikke skal bruge til noget - det sparede mig da for rare 700 kr - og
jeg har allerede nu sat 1 STOR kalenderbesked i SL45, der med en KÆMPE
ALARM om 5 måneder vil minde mig om, at jeg skal opsige mit abn. hos
TDC (1 måneds opsigelse) - så kalender funktionen i SL45 kan også
bruges som sparebøsse...hæ...hæ

Jeg har nu haft SL45'eren i 4 dage - batteritiden holder virkelig godt
i min, de lover 170 timer - jeg har vel talt ca. ½ time - og indkodet
jeg ved ikke hvor meget, overført bitmaps og MP3filer - og den har kun
været i laderen i ca. samlet 2 timer på de 4 dage - og batteriet er
stadig næsten i top.

Tastaturet er ret godt, når man tager telefonens str. i betragtning.

Lyden er SUBLIM - når jeg taler fra min lejlighed, så er lyden i denne
lille sag på højde med lyden i min trådløse Beocom 6000 håndsæt !

Displayet er det bedste, man kan opdrive med monochrome - ved højeste
lysstyrke er det FANTASTISK kraftigt og veloplyst.
Skal dette laves bedre, så skal vi overi farvedisplay.

Den ligger godt og blødt i hånden - man føler dog den er ved at flyve
væk hele tiden, så let og lille virker den.
Nokia 8210 er samm str.- men med indbygget antenne - men jeg syntes
SL45 virker mindre, fordi den har afrundede hjørner - og så rasler den
ikke som 8210 kan have en tendens til (8210 rasler lidt pga det
udskiftelige cover sidder en lille smule løs)

De medfølgende handsfree inden-i-øret hovedtelefoner er simpelthen
lavet i PRIMA kvalitet og er i matchende stålfarvet design.
Jeg har de dyreste Sony øre-telefoner til min minidisc - og disse fra
Simens er MEGET tæt på i kvalitet.

Kan man leve uden GPRS, WAP 1.2 & bluetooth - så er SL45
UDEN_NOGEN_SOM_HELST_TVIVL den lækreste og mest gennemførte mobil, jeg
nogensinde har set eller hørt om.

Fra : *nico*

Dato : 23-06-01 11:58

Så bare vent til du står med en 8310 i hånden fra Nokia...
Damn.. jeg kan ikke vente med at få den i mine poter igen *GG*

Nicolai !