Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tranebilleder fra Hornborga
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-04-05 20:25

Hejsa.

Ja, nu er der blevet efterlyst tranebilleder på det sidste, jeg har
forresten været i Hornborga i weekenden, og også taget et billede eller to
(eller hvor mange det nu blev til). Til det har jeg lavet en lille side.

http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/hornborga2005.htm

Alle billederne på siden er taget med et Nikon D70 og en Sigma EX 500mm
f/4.5 APO HSM.

Thomas Pedersen

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-04-05 20:35

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/hornborga2005.htm
>
> Alle billederne på siden er taget med et Nikon D70 og en Sigma EX

Som sædvanligt fine - især synes jeg
http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/DSC_2826_VV.jpg er lækkert -
fantastisk lys, lækker beskæring, sure traner. :) Sikke en masse billeder af
Max vi ser for tiden - vi ser næsten flere Maxer end fugle - sikke en lækker
økologisk monopod han har gang i dér. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-04-05 17:45

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lækker
> økologisk monopod han har gang i dér. :)

Hej Morten.

Takker for ordene, glad for at du kunne lide dem. Jeg håber at Lørdagens
billeder er blevet lige så gode, der havde vi jo også noget fedt lys om
aftenen, men nu må vi se. Det er dælme mange billeder at kigge igennem,
hehe.
Ja, Max's monopod er fed, de plejer nu at virke ganske fortrinligt

MVH
Thomas

Fra : Erik W.

Dato : 05-04-05 23:14

"Thomas Pedersen" skrev i
> [...]
> (eller hvor mange det nu blev til). Til det har jeg lavet en lille side.

Skidegode billeder Thomas, men jeg havde nu ikke forventet andet.
Min favorit er http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/DSC_3056.jpg fordi
der er noget "You're the one that I want Ouh Ouh Ouh!" over det. Og fordi
det har en lækker bokeh og nogle gode komplementærfarver.

Mvh Erik

Fra : Erling Hansen

Dato : 06-04-05 10:08

Erik W. <erik.w@surfmail.dk> wrote:

> Skidegode billeder Thomas, men jeg havde nu ikke forventet andet.
> Min favorit er http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/DSC_3056.jpg fordi

> Mvh Erik

Flotte billeder, min favorit er DSC_3104_VV.jpg - et meget
traditionelt take, men det udmærker sig ved at dynamikken ryger lige ud
i ens øjne. Godt !
Mvh
Erling

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-04-05 17:47

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> Flotte billeder, min favorit er DSC_3104_VV.jpg - et meget
> traditionelt take, men det udmærker sig ved at dynamikken ryger lige ud
> [...]

Hej Erling.

Takker for ordene.

MVH
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-04-05 17:46

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er noget "You're the one that I want Ouh Ouh Ouh!" over det. Og fordi
> det har en lækker bokeh og nogle gode komplementærfarver.

Hejsa Erik.

Takker for ordene. Jeg er nu ikke helt tryg ved at der bliver forventet et
resultat fra mig, jeg er jo trods alt kun en lalleglad amatør

MVH
Thomas

Fra : Jakob

Dato : 06-04-05 17:31

In article <4252e5ef$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sass@'sletdette'mail.tele.dk says...
> [...]
> (eller hvor mange det nu blev til). Til det har jeg lavet en lille side.

Sikke nogle øjebolcher de er godt nok flotte. Specielt dem i
morgenlyset. Er ret vild med dem der danner shiluet på den rødlige
baggrund. Damn jeg skal også have et DSLR når jeg bliver voksen ;0).

Tør næsten ikke spørge, hvad koster sådan et objektiv mellem venner ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-04-05 17:49

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

baggrund. Damn jeg skal også have et DSLR når jeg bliver voksen ;0).

Tør næsten ikke spørge, hvad koster sådan et objektiv mellem venner ?

Hej Jakob.

Takker for ordene, ja morgenlyset er helt specielt, det giver lige den
sidste tand ekstra (hjulpet lidt på vej af PS, hehe ). Et DSLR er guld
værd, selvom jeg stadig bliver begejstret over et veleksponeret dias, der er
noget specielt ved film, men fordelen ved DSLR er ikke at kimse af.

Sådan noget objektivværk er noget dyrt noget, var nødt til at tømme
sparegrisen for at få råd til det

MVH
Thomas

Fra : michael bs

Dato : 06-04-05 21:50

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/hornborga2005.htm
>
> Alle billederne på siden er taget med et Nikon D70 og en Sigma EX 500mm

Mange fine billeder. Jeg synes dog, at det er synd, at man, når man klikker
på billederne for at se dem større, skal se dem med hvid bagggrund. Desuden
er større ikke stort nok.
Dine billeder fortjener bedre.
mvh Michael

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 06-04-05 22:02

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42544b78$0$650$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
klikker
> på billederne for at se dem større, skal se dem med hvid bagggrund.

Hej Michael.

Takker for ordene. Jeg havde faktisk mine skrupler med den hvide baggrund
selv, jeg er ikke vild med den, men jeg gad ikke til at side og lave
undersider, hehe. Men når jeg får lavet det endelige galleri, som kommer på
min hjemmeside der er under udvikling, så skal jeg nok få det fikset
Størrelsen er et kompromis, jeg er selv en utålmodig mand og derfor valgte
jeg at præsentere billederne i en relativ lille opløsning for at tilgodese
folk med langsom forbindelse og uden tålmodighed, hehe. Det lød da fint,
gjorde det ikke

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 09-04-05 19:49

On Tue, 5 Apr 2005 21:24:34 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
>
> http://home6.inet.tele.dk/sass/hornborga/hornborga2005.htm
>
> Alle billederne på siden er taget med et Nikon D70 og en Sigma EX 500mm

Gode og flotte billeder Thomas. De er ligeså gode som dem max tager.
Forskellen mellem dig og max er som jeg ser det, at han er marginalt bedre
til at fange den lidt mere specielle/sjove situation.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard