Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tage billeder med PC.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-04-05 21:08

Hej

Med risiko for at blive hylet ud af gruppen prøver jeg alligevel.
Har en PC der er monteret med et Typhoon tuner/capture PCI kort.
Jeg vil bruge kortet til at tage still-billeder fra et videosignal som
kommer ind via video-in.
Hvad program kan klare det?
Der stilles følgende krav:
1) Simpelt at bruge.
2) Billeder i JPG.
3) God kvalitet (har prøvet Hauppauge USB, det var ikke godt!).
4) Pris skal være rimelig, er klar over at kvalitet koster.

Det skal siges at det medfølgende program ikke vil køre på den PC det drejer
sig om.
Der er tale om en ny maskine, uden noget andet installeret end WinXP og
drivere til kortet.

Noget bud på en løsning?
Da det er still-billeder jeg ønsker, spørger jeg her i gruppen.

--
mvh Uffe

Fra : Mads

Dato : 04-04-05 21:44

On Mon, 4 Apr 2005 22:07:55 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Med risiko for at blive hylet ud af gruppen prøver jeg alligevel.
>Har en PC der er monteret med et Typhoon tuner/capture PCI kort.

Det har jo intet med fotografering at gøre.
Dit spørgsmål hører hjemme i enten grafikkort gruppen
eller i hardware gruppen. Der har de meget mere forstand
på TV tuner kort og software til samme.

mvh Mads

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-04-05 22:02

In article <42519ebf$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
> 1) Simpelt at bruge.
> 2) Billeder i JPG.
> 3) God kvalitet (har prøvet Hauppauge USB, det var ikke godt!).

det er noget af den bedste kvalitet. Alternativt køb en miniDV
camcorder med DV-out og et firewirekort til maskinen.

> [...]
> drivere til kortet.
>
> Noget bud på en løsning?
> Da det er still-billeder jeg ønsker, spørger jeg her i gruppen.

Der er vel masser af time-lapse capture software derude. Led på google efter
time-lapse-capture.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-04-05 11:09

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> drivere til kortet.
>
> Noget bud på en løsning?
> Da det er still-billeder jeg ønsker, spørger jeg her i gruppen.

Jeg vil tro du vil få bedre svar på kortet og software inde i
news:dk.edb.videoredigering der sidder en masse med forstand på hardware og
software også til still billede brug. Så spørg du bare løs derinde.

Mvh
Simon