Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon SB-600
Fra : Yildizhan

Dato : 04-04-05 19:35

Vi ved allesammen her i gruppen at D70 tager en anelse underbelyste
billeder. Dette fremgår både ved indendørs-fotografering og udendørs.Også
ved brug af den indbyggede blitz.

Mit spørgsmål er at hvis jeg nu køber en SB-600 ville jeg også møde det
samme problem ??
SB-600 er jo en meget kraftigere blitz så det burde hjælpe lidt.

Jeg har også lagt en Custom kurve ind i cameraet....det gør at den tager
bedre belyste billeder en standard kurven.

Link : http://www.jtgraphics.net/all_digital.htm

Hvad mener i ??

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-04-05 19:45

"Yildizhan" <yildizhanxx@ishoejby.dk> wrote in message
> Vi ved allesammen her i gruppen at D70 tager en anelse underbelyste
> billeder. Dette fremgår både ved indendørs-fotografering og udendørs.Også
> ved brug af den indbyggede blitz.

Det vidste jeg ikke, men til gengæld ved jeg at de fleste fornuftige
kameraer sørger for IKKE at ødelægge højlysene. Er det det, du har
mistolket, som at billederne er underbelyste?

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 04-04-05 19:58

Yildizhan wrote:
> Vi ved allesammen her i gruppen at D70 tager en anelse underbelyste
> billeder. Dette fremgår både ved indendørs-fotografering og udendørs.Også
> ved brug af den indbyggede blitz.

Hvis du ikke er tilfreds med belysningen kan du bare dreje lidt
kompensering ind.
Dagslys:+/- knap og bagerste hjul
Blitz: Blitz knap + foreste hjul

> SB-600 er jo en meget kraftigere blitz så det burde hjælpe lidt.

En kraftige blitz hjælper kun hvis blitzen ikke kan lyse området om,
ellers bliver styrken styret af kameraet.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-04-05 15:13

> [...]
> samme problem ??
> SB-600 er jo en meget kraftigere blitz så det burde hjælpe lidt.

Med en SB-600 vil du få langt bedre billeder, da både kamera og blitz bedre
kan styre lukkertider, blænder og belysning ved en ordentlig blitz. Selv
bruger jeg en SB-800 som kommer med både bouncer, flash filtre og en stand
så du kan stille blitzen og benytte trådløs blitz. Men en SB-600 vil du helt
klart blive rigtig glad for ingen sag der.

Du vil ydermere kunne udnytte loft væg og gulv med sådan en fætter som gør
at du kan sprede lyset mere end bare at kaste lyset direkte på motivet.

Mvh
Simon