Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af kamera til 70-års fødselar'
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 21:10

Hej NG

Vil nogen her være behjælpelig med at anbefale et kamera, der opfylder
følgende minimumskrav:

- ikke digital
- kompakt
- fuldautomatisk på alle måder
- dato
- zoom
- prisramme ca. 1400,-

Skal det f.eks. være APS, eller er APS død?

Jeg har selv tænkt Olympus, men lytter gerne til fornuft

Med venlig hilsen
Michael Jørgensen

Fra : emj

Dato : 03-04-05 22:33

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev::

>Vil nogen her være behjælpelig med at anbefale et kamera, der opfylder
>følgende minimumskrav:
>
>- ikke digital

Hvorfor ikke?
Hilsen emj

Fra : Simon Nielsen

Dato : 04-04-05 14:21

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Vil nogen her være behjælpelig med at anbefale et kamera, der opfylder
> [...]

Til den pris kan du få meget rigtig godt. Prøv at tage et kig på Canons
"Prima Super 180 u Date"

> Skal det f.eks. være APS, eller er APS død?

Mere eller mindre

> Jeg har selv tænkt Olympus, men lytter gerne til fornuft

Ganske ok Men så er det et mju 3 Wide du skal tage et kig på. Der findes et
hav af kompakt kameraer der ikke er digitale og kun 10 % af disse er noget
værd.

Må jeg spørge hvorfor det ikke skal være digitalt?

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 20:16

[snip]

> Til den pris kan du få meget rigtig godt. Prøv at tage et kig på Canons
> "Prima Super 180 u Date"

Ja 35-180 burde være rigelig zoom... Man kunne være bekymret for om optikken
kan bære det, eller om det går for meget ud over lysfølsomheden?

> Mere eller mindre

Mmm - tænkte det nok... Det er bare så lang tid siden jeg sidst har kigget
kompaktkamera (altså ikke digital), og dengang var APS på vej op (guderne må
vide hvorfor...)

> [...]
> et
> hav af kompakt kameraer der ikke er digitale og kun 10 % af disse er noget

Kunsten er selvfølgelig at finde de 10% der du'r

Det var helt sikkert i mju-serien jeg tænkte. Hvad siger du f.eks. til et
µ[mju:]-V? Jeg er nemlig ikke sikker på at hun har specielt brug for hele
området 28-100mm.

> Må jeg spørge hvorfor det ikke skal være digitalt?

Det har fødselaren simpelthen stillet som krav. Jeg ved ikke om hun
overhovedet har computer

Jeg har selv et Olympus superzoom 120 som jeg er meget tilfreds med. Og et
Canon IXUS v3 (digitalt) som er det eneste jeg bruger i dag. Men det er ikke
fordi det tager bedre billeder - tværtimod - det er "fyr løs" muligheden og
størrelsen der gør det. Jeg er ikke helt sikker på at Canon leverer samme
kvalitet optik som Olympus, men det er måske blot fordomme...

Takker for svarene!
Mvh
Michael