Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aftenbillede
Fra : Claria

Dato : 03-04-05 15:36

Hej NG

Jeg ved godt at det ikke er så velset med følgende slags billeder, Sol
opgang og Sol nedgang, men jeg vil nu gerne alligevel have jeres kommentarer
til følgende billede;

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=136597

Det er taget ude på spidsen af Amager iaftes den 2 april 2005.

Mvh
Claudia

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 03-04-05 19:24

"Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at det ikke er så velset med følgende slags billeder, Sol
> opgang og Sol nedgang, men jeg vil nu gerne alligevel have jeres
> [...]

Hej

Dejligt med en solnedgang oven på alle de fugle

Lidt ordinært og kunstig i farverne, jeg ville nok lave det lidt varmere i
tonen.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : ab

Dato : 03-04-05 19:45

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt med en solnedgang oven på alle de fugle

Ja, det må du nok sige - det er som om, at når der går "pip" i et foto
forstummer (stort set) enhver billedmæssig snak / debat.

> Lidt ordinært ......

Går du baglæns og fjerner / ser bort fra månen, forsvinder hele indholdet i
dit foto. Selv om der havde været tale om en placering "lige i øjet", er det
jo spørgsmålet, om dette eneste specielle element er nok til at give dit
foto indhold ?

Uvægerligt må man spørge sig selv, om du kan bruge de mange "roser" på
Fotokritik til noget.

ab

Fra : Claria

Dato : 04-04-05 07:17

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> [...]
> dit foto indhold ?
>
> Uvægerligt må man spørge sig selv, om du kan bruge de mange "roser" på

Øhhhh - månen........?
Hvor ser du en måne henne - det er solen og ikke månen

Hvis jeg fjerner solen, er billedet ikke ret meget vær.

Om jeg kan bruge kritikken på FK til noget, ja al kritik, både den positive
og negative kritik kan bruges.

Mvh
Claudia

Fra : ab

Dato : 05-04-05 17:51

> Hvis jeg fjerner solen, er billedet ikke ret meget vær.

Nej, netop - og her er det så, at jeg spørger, om du så ikke kan se at
indholdt mildt sagt er noget tyndt ?

> Om jeg kan bruge kritikken på FK til noget, ja al kritik, både den
> positive og negative kritik kan bruges.

Nu var det ikke kritikken, jeg skrev om, men de mange rosende ord (der efter
nogens mening er grebet ud af den tynde luft).

ab

Fra : Claria

Dato : 05-04-05 18:24

> "Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse

> Nej, netop - og her er det så, at jeg spørger, om du så ikke kan se at
> indholdt mildt sagt er noget tyndt ?

Jeg ville gerne vide hvordan du ser på billeder, for mit billede har
virkelig mange værdier i sig.
Det er ikke noget som jeg bare slynger ud, men en hel del mennesker som har
set det der har skrevet til mig, både her fra vores lille ande dam og ude
fra den store verden.

Så AB fortæl mig og andre hvad du laver af billeder kom med et link til dine
billeder.

Mvh
Claudia

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-04-05 10:52

Claria wrote:

Først skrev du:

> Jeg ved godt at det ikke er så velset med følgende slags billeder, Sol
> opgang og Sol nedgang, men jeg vil nu gerne alligevel have jeres
> kommentarer til følgende billede

.... og det er jo en udmærket indgangsvinkel.

og så skrev du:

> ja al kritik, både den positive
> og negative kritik kan bruges.

....hvilke alle burde kunne tilslutte sig

Og så:

> Så AB fortæl mig og andre hvad du laver af billeder kom med et link
> til dine billeder.

Betyder det, at man nu skal kvalificere sig for at diskutere dine billeder?

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ab

Dato : 06-04-05 17:24

"Claria" <paradis.dk@claria> skrev i en meddelelse

> Jeg ville gerne vide hvordan du ser på billeder, for mit billede har
> virkelig mange værdier i sig.

Det er jo helt fint, at du mener det - og så kan du vel ikke komme længere ?
Jeg er af den mening, at indholdet i et foto har det meget svært, hvis et
enkelt passivt element skal bære hele indholdet. De resterende linier i
landskabet giver en fin og rolig opdeling (på en skala fra 1-10 vil jeg
tipse dit foto til et 4-5-tal), men hvor er de elementer, der kan bære en
oplevelsesværdi, noget enestående, noget utraditionelt, noget overraskende,
noget nyt o.s.v. ?

> Det er ikke noget som jeg bare slynger ud, men en hel del mennesker som
> har set det der har skrevet til mig, både her fra vores lille ande dam og
> ude fra den store verden.

OK - ja selvkritik er for mig at se en rigtig god ting - ikke mindst
ønsket om at blive endnu bedre / udvikle sig.

> Så AB fortæl mig og andre hvad du laver af billeder kom med et link til
> dine billeder.

Nu er det dig, der lagde ud med at efterlyse kommentarer til dit foto (og
det har jeg givet efter min bedste overbevisning) og ikke mig, der har lagt
op til debat om mine manglende fotos / evner. Din teori svarer jo til, at
man kun kan debattere et maleri, hvis man sammenligner med sine egne
malerier o.s.v. - du kan sikkert selv høre at remmen for længst er sprunget
af.

ab

Fra : Claria

Dato : 04-04-05 07:20

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dejligt med en solnedgang oven på alle de fugle
>
> Lidt ordinært og kunstig i farverne, jeg ville nok lave det lidt varmere i

Farverne er som da jeg skød dette billede, kolde farver efter en lun
forårsdag.

Det eneste der mangler er lyden af frøer og vadefuglene.

Mvh
Claudia

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-04-05 18:01

Claria wrote:

> Det er taget ude på spidsen af Amager iaftes den 2 april 2005.

Hmmm... det er sådanset ligegyldigt hvor billedet er taget, for hvis
man kun ser på den fototekniske udførelse, af dette
solnedgangsbillede, så er det et ok billede, men jeg synes motivet
er temmelig kedeligt og uinteressant, der mangler noget liv og
dynamik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen