Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med kamerasalg.dk ???
Fra : Brian Østergård

Dato : 02-04-05 22:45

Hej

Jeg overvejer at købe en Canon 350D el. 20D fra kamerasalg.dk er der nogen
som har erfaringer med dem ?

Alternativt, er der nogle "walk in" butikker som jeg bør undersøge om har en
fornuftig pris ?

Jeg kommer rundt i det meste af Jylland, så placeringen er ikke så vigtig.

På forhånd tak for inputs.

Brian Østergård

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 23:13

Brian Østergård wrote:

> På forhånd tak for inputs.

Hmm... generelle evalueringer af div. on-line fotobutikker er ikke
on-topic i denne gruppe, prøv at poste dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Læs evt. denne gruppes fundats på flg. site:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brian Østergård

Dato : 02-04-05 23:25

Du er en stakkel

Brian Østergård

Fra : michael bs

Dato : 02-04-05 23:37

> Hmm... generelle evalueringer af div. on-line fotobutikker er ikke
> on-topic i denne gruppe, prøv at poste dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Det er det sædvanlige dilemma. Skal man poste indlægget hvor det synes mest
On Topic, eller skal man poste det i den gruppe, eksperterne på området
deltager i og sidder inde med den viden, som er relevant for besvarelsen af
spørgsmålet. Man kan vel dårligt fortænke nogen i at vælge sidstnævnte
indfaldsvinkel.

Man kan jo da bare ignorere indlæg, som man finder helt ude i OT hampen og
så lade andre om at hjælpe spørgeren.

mvh Michael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-04-05 08:51

michael bs wrote:

> [...]
> indfaldsvinkel.
>
> Man kan jo da bare ignorere indlæg, som man finder helt ude i OT hampen og

Det er dig der er meget langt ude i hampen, når du plæderer for, at
jeg skal acceptere og lukke øjnene for, at der postes off-topc.

Dk-heirakiet er netop emneopdelt, så man nemt kan til- og fravælge
de emner som har ens interesse, og hvis man interesserer sig for
fotografi, så deltager man naturligvis i denne gruppe, og er man til
forbrugersnak, så abonnerer man på news:dk.forbruger.

Og der er ikke nogen som skal påtvinge denne gruppe, at vi skal
tvangsindlægges på forbrugersnak, blot fordi et lille fåtal synes
det nemt og belejligt, at de poster deres off-topic spørgsmå i denne
gruppe.

Det er exstremt dårlig netetikette, når du konstant og vedholdne
forsvarer off-topic postninger, denne gruppe mangler ikke trafik, og
dens emneområde er i forvejen meget omfangsrigt, så der ingen grund
til, at vi også skal acceptere en masse off-topic trafik.

Der findes mindst 20.000 steder på Internettet, hvor der handles med
nyt og brugt fotoudstyr, og hvis vi her i fotogruppen løbende skal
evaluere om alle disse on-line shops og markedspladser, er hæderlige
og troværdige forretninger, så vil det medføre en meget generende støj.

Og der er jo ikke nogen der forbyder dig og andre, at være
interesseret i forbrugersnak, I kan jo bare abonnere på
news:dk.forbruger, der er den slags emner nemlig on-topic.

XFUT: news:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 04-04-05 09:52

> Hmm... generelle evalueringer af div. on-line fotobutikker er ikke
> on-topic i denne gruppe, prøv at poste dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Nils, bland dig dog uden om, gruppen fungerer fint uden din indblanding, den
fungerer faktisk bedst hvis vi alle bøjer reglerne så de passer til gruppens
brugeres spørgsmål, og ikke til regler der ikke fungerer.
Dette er ikke en direkte opfordring dit netikettebrud, nok mere en
opfordring til at netop du vil vise lidt medmenneskelighed og forståelse for
disse "lovovertrædelser".
Og det er åbenbart kun din hjerne det forstyrre, da det kun er dig der
brokker dig (har du tænkt over det).
Kør du bare kanonerne i stilling og få klaget, så sover du nok bedre i nat,
og udbyderen får et godt grin, så er alle jo glade.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard
www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.

Fra : Michael L

Dato : 03-04-05 02:40

Brian Østergård wrote:
> [...]
> fornuftig pris ?
>
> Jeg kommer rundt i det meste af Jylland, så placeringen er ikke så vigtig.

Hej

Jeg kender ikke kamerasalg.dk, men har selv lige købt kamera m.m. hos
powerphoto.dk som vidst nok ligger i Aalborg.
Glimrende service og lynhurtig levering - Fik kameraet et døgn efter
bestillingen og den blitz som ikke var på lager fik jeg af vide at der
var en uges leveringstid på, men den blev leveret allerede efter et par
dage.

Så indtil videre fungere det perfekt. Plus deres produkter er ikke
parallel import, men de er stort lige så billige som dem der er. Jeg gav
ikke mere end knap 200 kr mere end det billigste sted.

Så det korte af det lange - de kan anbefales.

Mvh
Michael

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 03-04-05 08:05

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dage.
>
> Så det korte af det lange - de kan anbefales.

www.photoshop.dk kan også varmt anbefales. Det var der jeg købte mit 350D +
tilbehør. Jeg fik også utrolig god service, og tingene blev leveret som
aftalt.

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Brian Østergård

Dato : 04-04-05 17:40

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en fornuftig pris ?
>
> Jeg kommer rundt i det meste af Jylland, så placeringen er ikke så vigtig.

Hej

Tak for alle inputsene. Også dem som ikke lige gik på købet af et nyt kamera

Jeg har fundet en "rigtig" butik som vil sælge en "dansk" 20D for kr.
10.900,- det synes jeg er ganske ok. Det er en smule dyrere men jeg føler
mig også lidt mere tryg ved at handle på den måde.

Sælger har bedt mig ikke udbrede butikkens navn, om det er noget smart
salgsgas skal jeg ikke sige. Ville bare lige nævne det.

Brian Østergård

Fra : michael bs

Dato : 04-04-05 20:27

> [...]
>
> Sælger har bedt mig ikke udbrede butikkens navn, om det er noget smart
> salgsgas skal jeg ikke sige. Ville bare lige nævne det.

Jamen både Platan foto og Kamerahuset er da "rigtige" fysiske butikker. Det
er vist ikke nogen emmelighed, at de sælger dem til knap den pris du nævner:

Noget andet er så, at 20d nok må rasle lidt ned i pris efter 350d er kommet
til så favorabel en pris. Billedkvaliteten er jo den samme, så det er vel
svært at lade bedre "build" og lidt forskel i features retfærdiggøre en
prisforskel på mere end 4000kr.
mvh Michael

Fra : Brian Østergård

Dato : 04-04-05 21:51

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42519514$0$689$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> er vel svært at lade bedre "build" og lidt forskel i features
> retfærdiggøre en prisforskel på mere end 4000kr.

Hej

Platan Foto og Kamerahuset ligger ikke lige i mit lokalområde men tak for
tippet.

Jeg er heller ikke 100% vild med at købe 20D lige nu. Jeg har også tænkt på
det du siger, nemlig at den bør falde i pris, men jeg skal fotografere en
del i den kommende måned så det vil være optimalt at have det nye kamera
der, og så må jeg jo bare ærge mig over et evt. prisfald.
Den eneste grund til at jeg vil have en 20D fremfor en 350D er netop at den
fysisk minder lidt mere om mit gamle D30 som jeg har været, og er, vildt
glad for. Hvis jeg så vælger at beholde den 20D i 4 år så går det ikke så
galt i det samlede regnskab.
Desuden håber jeg også at den lidt bedre autofocus i 20D vil hjælpe lidt når
jeg kører med lang tele. For det er virkeligt dårligt på en D30. Jeg har
mistet utallige fuglebilleder på den konto

Brian Østergård