Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lige en fiskeørn fra idag
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-04-05 21:52

Hejsa.

Jeg ville da lige dele denne oplevelse med jer. Jeg ville idag tage et par
billeder for sjov efter fyraften, og kører til Gråsten Slotssø. Der regner
jeg med at finde et par svaner, men hvad ser man, et sandt inferno af
rovfugle. Der kan nævnes at der var en fiskeørn, blå kærhøg, musvåger i
massevis, vandrefalke og sikkert også meget andet godt, tror faktisk der
også var fjeldvåge. Men jeg vil nu nøjes med at vise dette ene billede af en
fiskeørn. Det er måske lidt grynet, da jeg ikke havde fået indstillet
kameraet endnu, da jeg bare skød løs, og fandt ud af, at jeg havde brugt ISO
1600.

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1492034

Thomas Pedersen

Fra : Thor

Dato : 01-04-05 22:57

> Det er måske lidt grynet, da jeg ikke havde fået indstillet
> kameraet endnu, da jeg bare skød løs, og fandt ud af, at jeg havde brugt
> ISO
> 1600.
Overhovedet ikke, - superflot billede af en sjælden fugl, - tillykke med
det.
Jeg er helt flov over at vise mine nyeste shots på

www.fuglefotos.dk

til sammenligning, men der er traner og gråstrubet lappedykker billeder fra
i dag

mvh Thomas Riedel

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-04-05 23:02

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> www.fuglefotos.dk
>
> til sammenligning, men der er traner og gråstrubet lappedykker billeder

Hejsa Thomas.

Så godt din side inde på dk.fritid.ornitologi. En god samling billeder. Jeg
var ret heldig med denne, som jeg også skriver, det er ikke hverdagskost her
i DK, hehe, men nogle gange skal vi være heldige.
Men din side har da også nogle gode skud på, traner er jo heller ikke helt
normalt herhjemme. Jeg skal nu op at kigge på dem i morgen i Sverige, så der
skulle der da gerne blive til et billede eller to der er værd at vise frem.

MVH
Thomas

Fra : Jan F.

Dato : 02-04-05 08:22

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> Jeg er helt flov over at vise mine nyeste shots på
>
> www.fuglefotos.dk

Hej Thor

Der er ikke noget at være flov over, der er mange flotte billeder af sjældne
fugle på din side.

Jan F.

Fra : Thomas

Dato : 02-04-05 00:03

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> fiskeørn. Det er måske lidt grynet, da jeg ikke havde fået indstillet
> kameraet endnu, da jeg bare skød løs, og fandt ud af, at jeg havde brugt

Fantastisk godt skud - og dejligt at se noget andet end svaner, fede ænder
og grimmer måger.

Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-04-05 22:33

"Thomas" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message

> Fantastisk godt skud - og dejligt at se noget andet end svaner, fede
ænder
> og grimmer måger.

Hej Thomas

Takker for ordene, ænder gør jeg nu også en del i, hehe, men det er nu fedt
når man får et skud som det her

MVH
Thomas

Fra : Torben

Dato : 02-04-05 00:46

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg ville da lige dele denne oplevelse med jer.

Jeg syns det ligner en musvåge?
v.h. Torben

Fra : Gert Medom

Dato : 02-04-05 06:56

Flot! Sådan et billede kunne jo godt friste en til at blive sønderjyde

Må jeg spørge, hvordan du kommer så tæt på og får den skarphed?

Bruger du stativ?

Mvh Gert

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-04-05 22:38

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Flot! Sådan et billede kunne jo godt friste en til at blive sønderjyde
>
> Må jeg spørge, hvordan du kommer så tæt på og får den skarphed?
>
> Bruger du stativ?

Hejsa Gert.

Takker for kommentaren. Ja, hvad kan jeg sige, det er et af de der
lucky-shots man ind i mellem har Jeg har set den en enkelt gang ved søen
før, hvor den var LANGT væk, så der gad jeg ikke fotografere den, da det
bare ville blive en lille klat i det fjerne. Men denne her gang stod den og
jagede over to små søer og var fuldstændig ligeglad med mig, den fløj i
pendulfart i ca. 45 minutter vil jeg tro.
Billedet er taget med et 500mm f/4,5 objektiv som var håndholdt, det synes
jeg er lettest til fugle i flugt.

MVH
Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 09:06

"Torben" <tors@direkte.org> skrev>
> Jeg syns det ligner en musvåge?

Det er en Fiskeørn.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-04-05 22:35

"Torben" <tors@direkte.org> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syns det ligner en musvåge?

Hej Torben

Jeg er bange for at du er gal på den, et af kendetegnene på fiskeørnen er
for mig det hvide hoved med den brune streg igennem, det ser du ikke på en
musvåge. Selv kan jeg ikke kende dem på tegningerne under vingerne endnu.

MVH
Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-04-05 11:46

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> grynet, da jeg ikke havde fået indstillet kameraet endnu, da jeg bare
> skød løs, og fandt ud af, at jeg havde brugt ISO 1600.

Flot, men kunne du ikke prøve at skrue en smule ned for USM-en - det ser
umiddelbart ud til at den kan holde til det, og billedet vil få knap så
meget karakter af tegning.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-04-05 22:39

> Flot, men kunne du ikke prøve at skrue en smule ned for USM-en - det ser
> umiddelbart ud til at den kan holde til det, og billedet vil få knap så
> meget karakter af tegning.

Hej Jan.

Takker for ordene, postprocessen gik lidt stærkt, jeg må kigge på det igen.

MVH
Thomas

Fra : Brian Østergård

Dato : 02-04-05 22:48

> [...]
> fiskeørn. Det er måske lidt grynet, da jeg ikke havde fået indstillet
> kameraet endnu, da jeg bare skød løs, og fandt ud af, at jeg havde brugt

Hej

Det er det vildeste foto jeg længe har set. Og så af sådan en sjælden fugl.

Hvis det var mig så havde jeg solgt mit fotoudstyr nu. Alle billeder efter
dette vil være nedtur i sammenligning

Brian Østergård

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-04-05 22:41

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
fugl.

> Hvis det var mig så havde jeg solgt mit fotoudstyr nu. Alle billeder efter

Hej Brian.

Lyder til at du er lige så begejstret som jeg var, hehe. Men der er jo andre
fede fotos der venter på at blive taget, så sælg endelig ikke udstyret
endnu, det har jeg da ikke tænkt mig at gøre i hvert fald. Nu må vi se, hvad
der kom ud af traneweekenden, hehe. Der blev da i hvert fald taget et
billede eller to, og hvis jeg er heldig, så er der et skarpt i mellem

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-04-05 12:55

> [...]
> fiskeørn. Det er måske lidt grynet, da jeg ikke havde fået indstillet
> kameraet endnu, da jeg bare skød løs, og fandt ud af, at jeg havde brugt

Topnice!
Fed fugl at have på scoringslisten
Og billedet er sq lige i skabet.
Måske du har givet en anelse for meget USM eller Local Contrast Enhancement

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-04-05 22:43

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Fed fugl at have på scoringslisten
> Og billedet er sq lige i skabet.
> Måske du har givet en anelse for meget USM eller Local Contrast

Hejsa Jesper.

Ja, det kunne være man skulle prøve og få en udskrift af dette billede, som
noget nyt Postprocessing gik lidt stærkt, men sådan er det jo, jeg skal
lege noget mere med det, fik faktisk ikke set alle billeder igennem fra
Fredag, jeg skulle jo tidligt afsted Lørdag, hehe. Hvad er forresten Local
Contrast Enhancement?

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-04-05 23:46

> [...]

> Fredag, jeg skulle jo tidligt afsted Lørdag, hehe. Hvad er forresten Local

Local contrast Enhancement er faktisk bare UnSharpen Mask distibueret for at
hæve kontrasten.

Standard værdierne er 50-20-0
Jeg har eksperimenteret lidt og fundet tilfredshed med værdierne 25-20-0.
Det er dog ikke alle billeder, der vinder ved *LCE* F.eks mit gåsebillede
"Squadron 981 coming in" får kraftige haloer hvis jeg tilføjer LCE, men
andre billeder vinder enormt meget.

Prøv det selv og eksperimenter med "CRTL Z" og ændrer værdierne til dit
ønske.

--
Jesper Nielsen
aka