Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af brugt udstyr på www.fredmi
Fra : Mikkel U.

Dato : 01-04-05 21:29

Hej,
Har nogen herinde erfaring med køb på ovenstående forum?
Det er jo primært folk fra USA der sætter ting til salg,
hvilket naturligvis gør købet lidt mere omstændig.
(jeg gætter man skal have en modtager adresse i USA)
Jeg hører meget gerne om folk der har købt på dette forum.

/mikkel
--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-04-05 21:33

Mikkel U. wrote:

> Har nogen herinde erfaring med køb på ovenstående forum?

Dit spørgsmål er off-topic i denne gruppe, som handler om foto, prøv
at stille dit spørgsmål i news:dk.forbruger

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-04-05 11:48

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Dit spørgsmål er off-topic i denne gruppe, som handler om foto, prøv
> at stille dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Efter i årevis at have spammet gruppen med opslag om din salgsside for
slatne stockfotos skulle du være den sidste til at hyle op!

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-04-05 23:11

Jan Bøgh wrote:

> Efter i årevis at have spammet gruppen med opslag om din salgsside for
> slatne stockfotos skulle du være den sidste til at hyle op!

Du sludrer, mine henvisninger til fotos er 100% on-topic i.h.t.
gruppens fundats, hvor der står:

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder
på ens egen hjemmeside.

Og i begrundelsen for oprettelse af denne gruppe, der forudsættes
det, at den også forventes brugt af proff. fotografer, og deri
ligger det implicit, at nogle af denne gruppes brugere i et eller
andet omfang har fotografi som erhverv...

4. Begrundelse:
Der kan i dag findes indlæg om fotografering i gruppen
'dk.fritid', men som så meget andet drukner de i den store mængde
af indlæg. Der er efterhånden mange danske fotografer
(professionelle som amatører) på nettet og jeg forventer en stor
==============
stigning i antallet af indlæg om fotografering ved oprettelse af
en separat fotogruppe.

Så ta' lige at være saglig, elle klap kaje...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-04-05 09:53

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du sludrer, mine henvisninger til fotos er 100% on-topic i.h.t.
> gruppens fundats, hvor der står:
>
> Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder
> på ens egen hjemmeside.

og:
.... der ønskes
heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen.

Og din side er IMHO en side, der er opstillet med det formål at sælge
billeder. Jeg kunne forestille mig at det er hvad du fortæller Told & Skat
også.

Du har ved mange lejligheder skrevet, at du ikke ønsker at indgå i nogen
form for diskussion af dine billeder (hvorfor forstår jeg ikke - men du er
vel bange for at blive belært af andre, der kunne have hjulpet dig til at
forbedre dem) hvorfor det eneste formål jeg kan få øje på er at fremme
salget.
Men har du andre grunde, synes jeg da du skulle komme frem med dem!

> [...]
> ligger det implicit, at nogle af denne gruppes brugere i et eller
> andet omfang har fotografi som erhverv...

....og?
Det er der mig bekendt ingen, der har problematiseret.
Det kunne jo være at nogle af profferne havde lyst til at hjælpe dig med
dine billeder, hvis de altså var til diskussion.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-04-05 22:38

Jan Bøgh wrote:

> og:
> ... der ønskes
> heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen.

Har du nogen sinde set mig fremsætte kommercielle køb/salg tilbud
her i gruppen...?

> Og din side er IMHO en side, der er opstillet med det formål at sælge
> billeder. Jeg kunne forestille mig at det er hvad du fortæller Told & Skat
> også.

Du kan også bare se på billederne, det koster jo ikke noget, og hvis
du alligevel mener, at min henvisninger til nye billeder er i strid
med gruppens fundats, så kan du forsøge dig med en abuse-klage, men
forvent ikke det store, der mindst er dusin der allerede har forsøgt
sig med dette.

> Men har du andre grunde, synes jeg da du skulle komme frem med dem!

Du er da meget velkommen til at kommentere mine billeder, men
forvent ikke den store debativer fra min side, jeg opfatter en
kommentar som en personlig ytring af smag og behag, som jeg på ingen
måde vil anfægte...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 05-04-05 12:09

> Dit spørgsmål er off-topic i denne gruppe, som handler om foto, prøv at
> stille dit spørgsmål i news:dk.forbruger

Nils, bland dig dog uden om, gruppen fungerer fint uden din indblanding, den
fungerer faktisk bedst hvis vi alle bøjer reglerne så de passer til gruppens
brugeres spørgsmål, og ikke til regler der ikke fungerer.
Dette er ikke en direkte opfordring dit netikettebrud, nok mere en
opfordring til at netop du vil vise lidt medmenneskelighed og forståelse for
disse "lovovertrædelser".

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Thomas Kjær

Dato : 01-04-05 23:39

Hej Mikkel,

On 2005-04-01, Mikkel U. <mikkelu@gmail.com> wrote:
> [...]
> (jeg gætter man skal have en modtager adresse i USA)
> Jeg hører meget gerne om folk der har købt på dette forum.

Jeg synes nu ikke, som NRE, at dit spørgsmål er 100% off-topic her i
gruppen, da det nu engang er fotoudstyr der sælges på det forum.

Jeg har en del erfaring i at købe ting på FMs forum, og du skal være
velkommen til at maile mig direkte med spørgsmål omkring det.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>