Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
farvemætning i de billigere kameraer
Fra : bl

Dato : 01-04-05 16:03

ved en fotosammenkomst fik vi deltagere set prøver på forskellige digital
kameraer i prisklassen max 2000 kr,- det viste sig at der var en utrolig
forskel i samme motiver, taget på samme tid med forskellige kameraer.
en havde et Kodak easyshare cx 7430 som viste varme naturlige farver,- en
havde Canon powershot 85, som var meget tæt på kodakken.
så kom mit Samsung digimax A 400, med kolde,blålige farver,hvor alt rødt
var så godt som væk ( billederne ser ud som der er trukket plastic henover,
og at de ville blive gode hvis man bare kunne rive den plastichinde væk).
Er denne farveforskel på andre mærker, og hvorfor ?
Jeg kan ikke se at mit Samsung kan indstilles til mere rød farve, idet de jo
er en billig udgave.
Hvad gør at det varierer så meget på forskellige kameramærker, og hvorfor
laver fabrikanterne ikke den bedste udgave i deres mærker.
Som delvis nybegynder så jeg her et problem som man ikke tænker over når man
køber kameraet.

Fra : Nogen

Dato : 01-04-05 16:26

"bl" <rentzmann@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laver fabrikanterne ikke den bedste udgave i deres mærker.
> Som delvis nybegynder så jeg her et problem som man ikke tænker over når

Dav

Kunne du ikke forestile dig at det kunne være noget med en WB? Det er jo
ikke kamerer der har helt den samme indstilling på WB. Dette er kun mit
forslag.

Hi
Ivan

Fra : bl

Dato : 01-04-05 17:24

<rentzmann@privat.dk> skrev i en meddelelse

disse 3 kameraer var ikke stillet på noget specielt, - de stod alle 3 på
autooptagelse.
( da vi senere tog indendørs foto i s/h var mit samsung helt på højde med de
andre)

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-04-05 18:28

bl wrote:
> [...]
> autooptagelse.
> ( da vi senere tog indendørs foto i s/h var mit samsung helt på højde med de

Uanset auto er der menuer for forskellige globale indstillinger
(hvidbalance, sharpening, kontrast osv)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

Fra : Allan

Dato : 01-04-05 20:48

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (febr.2005) design og nye billeder på:

He He ja det det kunde snart være sjovt med lidt foto af farvekort fra de
forskelige leverandøre
Jeg prøvede fra min TLF kamara, og der var ingen der ville vere med.

Men Ole tror du ikke også på at der er lidt snyd med farverne

Mvh Allan