Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ultraviolet-2
Fra : Per Corell

Dato : 29-03-05 14:51

Hi
I Epidiaskopet på linken her ,er der en 1000 Watt pære jeg var
temmeligt heldigt at jeg i vores lokale foto handler fandt en gammel
ny pære , for det er nok svært at finde den originale at han
ovenikøbet var villig til at sælge den for blot 100 Kr. fortæller jo
at heldet forfølger de tossede --- men desværre er pæren to Cm. for
høj det er altså ikke den helt oprindelige type, så jeg kan ikke
skifte mellem Epidiaskobets to funktioner altså mellem den 400 mm.
stor dias projektor og A4 overhead optiken på 800 mm. Den øverste, så
jeg vil være meget intereseret i evt. råd om hvor man kunne finde en
oprindelig lampe til dette monster

http://home20.inet.tele.dk/h-3d/Epidiaskop-1.jpg

Så vil jeg benytte chancen til at spørge om det mon ikke ville være
muligt, at tage en gammel højfjeldssol med et kraftigt UV. rør og
bruge istedet for pæren ---- jeg ved godt du undrer dig ,men det lys
der bliver projekteret vil så være UV hvilket er meningen , men
spørgsmålet er hvor meget almindeligt lys der kommer fra en
højfjeldssol og om hvis man bruger Epidiaskop delen skal behandle det
billede der projekteres på nogen speciel måde, så det ultra violette
lys bliver reflekteret.

Det er nok nogle specielle spørgsmål for dette fora, men det er også
et meget specielt apparat.

P.C.