Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rømø og Saltsøen, landskab (suprice;o))
Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-03-05 12:26

Det er ikke noget jeg gør så meget i, men når lyset er
så flot som det var igår i Sønderjylland, så ville det da
være en skam ikke knipse et par stykker..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489139
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489185
-max-

Fra : Peder\(2791\)

Dato : 29-03-05 13:07

FLOT
Det med solen er kanon!

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-03-05 18:43

> [...]
> så flot som det var igår i Sønderjylland, så ville det da
> være en skam ikke knipse et par stykker..

Hvad, så du slet ingen fugle dernede, det var da utroligt, hehe Dejlige
billeder du har fået Max. Du har da virkelig fanget sandfygningen på Romø
godt. Det fede er, at det kunne næsten gå for at være et foto fra månen, med
de spor der er der.

MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-03-05 07:53

"Thomas Pedersen"
> [...]
> godt. Det fede er, at det kunne næsten gå for at være et foto fra månen, med

Jow da -
Skarv, Rødben, Bramgæs, Grågæs, Sanglærke, Klyder
Svartbag med et meget specielt næb, der burde ikke være sort næbspids.
Gravænder, Musvåge, Kærhøg, Standskader, Sanglærke, Hjejler
Knopsvaner, Hættemåger og Drager - en dejlig tur.. -max-
Saltsøen..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489890
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489913
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489931
Amagerr..)
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489955

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-03-05 19:19

-max- wrote:

> [...]
> så flot som det var igår i Sønderjylland, så ville det da
> være en skam ikke knipse et par stykker..

Jeg kan specielt godt li' det første, den slags kan du roligt lave
noget mere af, og det vil slet ikke skade dig, at du udvidder din
fotografiske horizont...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 30-03-05 07:55

"Niels Riis Ebbesen"

> Jeg kan specielt godt li' det første, den slags kan du roligt lave
> noget mere af, og det vil slet ikke skade dig, at du udvidder din
> fotografiske horizont...

Ja det må jeg så, det er bare ikke så tit man ser sådan en
fotogen himmel.)-max-

Fra : -=- JF -=-

Dato : 29-03-05 20:41

Hold helt op!!
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1489139 er da li'e til at blive
> helt hellig af

Imponerende flot!

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-03-05 10:25

> [...]
> så flot som det var igår i Sønderjylland, så ville det da
> være en skam ikke knipse et par stykker..

Her kan man sq se, hvad talent betyder!

vi andre gik klods op og ned af dig og alligevel har du fanget noget, vi
andre end ikke har spottet.
Jeg forsøgte mig dog med solnedgangen, men slap ikke nær så fornemt fra det.

Som sædvanligt er det dejlige billeder og så helt anderledes, end vi er vant
til fra din kant.
Topnice!

En del af mine billeder fra turen er nu på plads på
http://herredet.fotolog.dk/thumbnails.php?album=lastup&cat=10009

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ;o\)-max-

Dato : 31-03-05 19:17

"Frodo Nifinger"
> [...]
> til fra din kant.
> Topnice!
>
> En del af mine billeder fra turen er nu på plads på

Uhm -
Måge - Flot, men den ser lidt blød ud, tror du skal bruge en hurtigere lukkertid.??
Gæs - Meget flot
Ryle - Baglys og forgrund gør det jo ikke lettere
Ryle - Svært lys, men en tættere beskæring vil hjælpe
Vipstjert - Godt fanget i flugten, lyset er ikke på din side, igen
Grågås - Flot
Rødben - Flot, lidt tættere beskæring.
Grågås flugt - Flot
Fotograf - godt set god ide - Forside kvalitet
Grågæs over mark - Flot, selvom det tilter
Flyvende ryle - Flot
Hættemåge - Flot, lidt blød

Nogle af dine billeder er lidt bløde i fokus, hvilken iso skyder du på,
det kunne godt være bevægelses uskarphed,..?? Ellers flot serie. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-04-05 02:52

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nogle af dine billeder er lidt bløde i fokus, hvilken iso skyder du på,
> det kunne godt være bevægelses uskarphed,..?? Ellers flot serie. -max-

Takker mange gange for ordene
Mågen, der står med sit spejlbillede i vandet er skudt på 1/1000 med 500 +
1,4 extender på fuld åben F:/6,3 på ISO 200
Næsten alle de viste billeder er skudt på ISO 200 undtagen Den utilfredse
Grågås på marken, Den er faktisk taget på ISO 800 og Blænde f:/9, mest
fordi, jeg havde glemt at stille tilbage fra, da jeg skød hejrer på
dæmningen med 2x konverteren monteret.

Egentligt er jeg ikke så bange for støj ved de lidt højere hastigheder. Jeg
har langt større problemer med støj i himlen ved billeder, hvor
eksponeringen ligger lige midt i histogrammet eller lidt til venstre. Jeg
skal helst skyde så langt til højre som muligt uden at svide højlysene for
at undgå støjen i himlen.
Det er D70'erens største svaghed IMHO.
Men af forsigtighed holder jeg mig altid ret lavt på ISOværdierne - måske
jeg burde revidere min tankegang lidt.

BTW. Du har ikke kommenteret min personlige favorit:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-412

Brød du dig ikke om det?

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-04-05 10:10

"Frodo Nifinger"
> [...]
> jeg burde revidere min tankegang lidt.
>
> BTW. Du har ikke kommenteret min personlige favorit:

Kan ikke huske hvad det er for et billede - og nu er der ikke noget at se..

> Jesper Nielsen

Du skal ikke gå på kompromis med skarpheden for at undgå støj,
se feks.Thomas nyeste fiskeørn på psig taget ved 1600 iso, hvis
han havde gjort som han plejer var det måske blevet knabt så skarpt,
selvom han er en rigtig steady eddy, skal der alligevel noget til at svinge
med en 500'er og holde hjertet i skak når sådan en fyr flyver forbi.
-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-04-05 10:59

> Kan ikke huske hvad det er for et billede - og nu er der ikke noget at
> se..

Det er rigtigt, jeg har finpudset billledet lidt i går og lagt det op igen
-så linket er ændret
Du får det lige her:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-417

> [...]
> svinge
> med en 500'er og holde hjertet i skak når sådan en fyr flyver forbi.

Det er rigtigt. jeg har bare ikke tænkt så langt, at man bør helt op forbi
de 1/1000 i lukkertid for helt at undgå bevægelsesuskarphed.
Man kan godt skyde ænder og stillesiddende havefugle ved lukkertider helt
ned til 1/250, men ellers ....
Jeg tror, jeg har lært det nu!

Det får mig forresten til at tænke på Nikon's D2Hs. Ganske vist er kameraet
kun på 4,1 Mp, men det ser ud til at være lynhurtigt med 8 Fps og
ISO-værdier op til 6400.
Har du stiftet bekendtskab med det?

Var det forresten en vellykket tur I havde oppe ved Hornborga?
Der er ikke gået en time, uden at jeg har tænkt på jer - Og kors, hvor var
jeg misundelig

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-04-05 12:34

"Frodo Nifinger"
> Det er rigtigt, jeg har finpudset billledet lidt i går og lagt det op igen
> -så linket er ændret
> Du får det lige her:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-417

Beskæringen fungerer ikke for mig.

> [...]
> de 1/1000 i lukkertid for helt at undgå bevægelsesuskarphed.
> Man kan godt skyde ænder og stillesiddende havefugle ved lukkertider helt

Du må prøve dig frem - man kan være heldig, men jeg vil sige mindst 1/1000s..

> Det får mig forresten til at tænke på Nikon's D2Hs. Ganske vist er kameraet
> kun på 4,1 Mp, men det ser ud til at være lynhurtigt med 8 Fps og
> ISO-værdier op til 6400.
> Har du stiftet bekendtskab med det?

Jeg ved ikke hvor meget de har rettet siden D2H, for den var ihvertfald ringe.

> Var det forresten en vellykket tur I havde oppe ved Hornborga?
> Der er ikke gået en time, uden at jeg har tænkt på jer - Og kors, hvor var
> jeg misundelig

Tjae - Det var det vildeste - Næste år må du gøre turen..-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-03-05 18:53

Ja, jeg må nok give landskabsprisen til dig Max, superbt! Den lidt større
brændvidde på 24-70'eren var det rigtige valg.

--
Kind Regards,
Hans Kruse