Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
At sende retur til Tyskland
Fra : Erik W.

Dato : 29-03-05 10:32

Jeg skal have sendt mit 20D tilbage til TechnikDirekt, men PostDanmark vil
kun forsikre til 500kr. Hvordan har I andre gjort? - TD har svaret mig og
sagt at jeg blot skal bruge mit normale posthus, og sørge for at det er
fuldt forsikret, så det hjælper jo ikke så meget.

Mvh Erik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-03-05 10:40

Erik W. wrote:

> [...]
> sagt at jeg blot skal bruge mit normale posthus, og sørge for at det er
> fuldt forsikret, så det hjælper jo ikke så meget.

Hej Erik, dit spørgsmål omkring forsikring af postforsendelser til
udlandet er ikke relevant og on-topic i denne gruppe, som handler om
fotografi, prøv at henvende dig i news:dk.forbruger

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex W

Dato : 29-03-05 10:53

> Hej Erik, dit spørgsmål omkring forsikring af postforsendelser til
> udlandet er ikke relevant og on-topic i denne gruppe, som handler om
> fotografi, prøv at henvende dig i news:dk.forbruger

Lyseslukker Niels...
Det er jo et spørmål vedr. fotoudstyr, hvilket denne gruppe også
repræsentere.

Jeg har tilbagesendt en flash til TechnikDirekt uden forsikring .. det gik
godt og TD var flinke til at levere noget andet grej.

/Alex W

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-05 11:48

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev:

>Det er jo et spørmål vedr. fotoudstyr, hvilket denne gruppe også
>repræsentere.

Ja, og hvad der aksepteres af indlæg i denne gruppe er alt for
bred, efter min mening.

Det er ikke relevant om det er fotoudstyr eller noget, der skal
sendes til rep., det er en »ting« og spørgsmålet kunne lige så
godt være stillet om et fjernsyn f.eks.

Derfor er forbrugergruppen den rigtige.

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-03-05 12:23

Alex W wrote:

> Lyseslukker Niels...
> Det er jo et spørmål vedr. fotoudstyr, hvilket denne gruppe også
> repræsentere.

Ja-ja... men det er godt nok for langt ude i hampen.

Efter din mening så vil det jo også være relevant, at poste
spørgsmål om reperation af biler her i fotogruppen, når blot
spørgeren lige nævner, at han bruger bilen når han kører ud og
fotograferer...

Og denne gang er der sat FUT:

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-05 14:56

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Og denne gang er der sat FUT:

Hvortil?

Ikke iflg. min newsreader.

fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-03-05 11:15

Hvad med at bruger DHL eller UPS?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : dav

Dato : 29-03-05 14:28

Selvfølgelig kan du få dit kamera forsikret under forsendelse hos
PostDanmark.
Send det som værdipakke - portoen er ganske vist en vis procentdel af de
værdi du ønsker at forsikre pakken med, men forsvinder pakken undervejs, er
pengene jo givet godt ud.
Jeg har sendt mit kamera indenlands forsikret for 10.000, det kostede 121,-
kroner i porto.

Venligst,
Dav.

Fra : Holst

Dato : 29-03-05 14:57

dav wrote:

> Selvfølgelig kan du få dit kamera forsikret under forsendelse hos
> PostDanmark.

Sikker?

Går du f.eks. ind på http://www.postdanmark.dk og siger, at du har en
pakke på 2 kg, der skal sendes til Tyskland, så får du to
prismuligheder, henholdsvis CarryOn Budget (140 kr.) og CarryOn Cash
(160 kr.). Nedenunder står der så "Andre ydelser", men der er ikke andre
ydelser at vælge.

Vælger du tilsvarende, men blot vil sende pakken til Grønland, kan du
vælge mellem 'Postopkrævning' og 'Værdi' blandt andre ydelser og lave en
ny beregning.

Så måske kan man ikke sende en værdipakke til Tyskland?

Fra : dav

Dato : 29-03-05 15:21

"Holst" <newsmar05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker?

Se under Jetpost Udenrigs.
Dyrt - men muligt.

Vh.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-04-05 12:13

In article <4249209e$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Erik W. wrote:
> [...]
> sagt at jeg blot skal bruge mit normale posthus, og sørge for at det er
> fuldt forsikret, så det hjælper jo ikke så meget.

Hvis du returnerer det, så står der på deres webside, at du skal bruge
billigste transport, og jeg sendte objektiv den vej, dvs uden forsikring.
Mener TD hænger på ansvaret ved transporten.

Men, hvis de har stillet krav om forsikring, så skal du få det forsikret,
og et anbefalet brev er forsikret for ca. 900 kr (fik det for et 2.2GB
Microdrive clone der forsvandt på vej til ombytning).

Og du kan sende som værdiforsendelse, og få forsikret for flere tusinde
kroner, ellers er der DHL etc.