Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Testskud med Canon 500mm
Fra : Hans Kruse

Dato : 27-03-05 22:56

Max var så venlig at låne mig 500mm'eren. Ja, den her lille sag, der koster
ca. 6000euro!! Jeg var ude for at tage lidt testskud med den og her er så
nogle eksempler.
http://www.pbase.com/hkruse/500_test_shots. Zoo billederne er alle taget
uden TC og de efterfølgende billeder med fuglene er med 1.4x TC. Alle
billeder er taget med 20D på 400 ISO i RAW format og konverteret med Capture
One. Alle er taget håndholdt med IS aktiv.

Denne er ubeskåret http://www.pbase.com/hkruse/image/41308079/original og
her i 1:1 crop http://www.pbase.com/hkruse/image/41308078/original
(beskåret)
http://www.pbase.com/hkruse/image/41308082/original og i 1:1 crop
http://www.pbase.com/hkruse/image/41308081/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/41308086/original og i 1:1 crop
http://www.pbase.com/hkruse/image/41308085/original

Fuglebillederne er beskåret en del inden resizing, da var på en pæn afstand.

Nu er jeg helt klar over at der ikke er mange, der overvejer en sådan
investering, men jeg kan love for at en sådan kanon er bedre end en fed
sportsvogn eller den sødeste vovse mht. at komme i kontakt med folk Et
utal af damer har i dag meærket og beundret størrelsen af denne Canon dims,
så man sniger sig ikke ubemærket omkring og tager lidt snapshots med denne
her tingest. Derudover må jeg sige at håndholdt så er ethvert besøg i
motionsstudie med håndvægte helt overflødiggjort og den optiske kvalitet
uovertruffen!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Holst

Dato : 27-03-05 23:13

Hans Kruse wrote:

> Nu er jeg helt klar over at der ikke er mange, der overvejer en sådan
> investering,

Heldigvis er drømme gratis

Hvad vejer en sådan sag?

Fra : Alex W

Dato : 27-03-05 23:20

> [...]
> her tingest. Derudover må jeg sige at håndholdt så er ethvert besøg i
> motionsstudie med håndvægte helt overflødiggjort og den optiske kvalitet

SAVLE ... både over billeder og drømmen !

/Alex W

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 23:33

Flotte billeder..

Jeg så dig faktisk inde i zoo i dag.

Fra : michael bs

Dato : 28-03-05 09:42

> [...]
> her tingest. Derudover må jeg sige at håndholdt så er ethvert besøg i
> motionsstudie med håndvægte helt overflødiggjort og den optiske kvalitet

Lens fever has caught you, my friend.

hehe

Det bliver da ikke let at vende tilbage til din 300mm vidvinkel nu, gør det?

mvh Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-03-05 09:53

michael bs wrote:
> Det bliver da ikke let at vende tilbage til din 300mm vidvinkel nu, gør det?

Det er vel bare et spørgsmål om at vænne sig af med at skyde fjerkræ ? ;)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons