Foto
IBM760 5420
Teil 3020
18-50mm F/3,5-5,6 DC
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-03-05 15:42

Hej NG.

Er der nogen der har kender noget til det her objektiv 18-50mm F/3,5-5,6 DC
? Det skal bruges til et Nikon D70. Det koster 1450 Kr. Jeg kunne godt bruge
lidt vidvinkel.
Jeg fandt det her på siden
http://www.fovitech.dk/fotodok/sigma/sigmobj/zoomobjektiver-auto.htm

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 27-03-05 20:14

Hej Jørgen.

Jeg har sådan et objektiv stående, som jeg har brugt på både min D1 og D70.

Jeg har købt D70 kittet med 18-70, så min Sigma er i overskud nu hvis du er
interesseret.

Claus Smith - 61705333

Fra : Claus Smith

Dato : 27-03-05 20:34

Ups...den skulle have været sendt på mailen.

Bortset fra det så er Sigma'en ganske glimrende, du kan finde en masse gode
billedeeksempler på dette link:

http://www.pbase.com/cameras/sigma/1850_3556_dc

Jeg har haft meget glæde af den på min D1 og som skrevet tidligere indlæg,
så valgte jeg D70 kittet med 18-70 for at få en længere brændvidde i et og
samme objektiv.

Claus Smith

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-03-05 11:20

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så valgte jeg D70 kittet med 18-70 for at få en længere brændvidde i et og

+++++++++++++++++++

Hej Claus.

Ja billederne ser jo meget gode ud. Hmm, Jeg må lige læse noget mere om den.

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-03-05 20:59

Jørgen Nielsen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har kender noget til det her objektiv 18-50mm
> F/3,5-5,6 DC ? Det skal bruges til et Nikon D70. Det koster 1450 Kr.

Kig her: http://www.photozone.de/bindex2.html

Den får ekstremt dårlig karakter, kun et objektiv er ringere. Hvis du
ligefrem insisterer på at købe det, kan det fåes for 885,- i Tyskland, men
jeg tror du vil fortryde det. D70 fortjener bedre.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Claus Smith

Dato : 28-03-05 08:44

Een ting er test, noget andet er praktisk brug.

Jeg har nu været rigtig godt tilfreds med min Sigma og skudt en masse gode
billeder med den.

Købte udelukkende 18-70 kittet for at lige kunne nå det sidste med
objektivet og det var inden Sigma kom med de større objektiver i samme
serie.

Claus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-03-05 11:19

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligefrem insisterer på at købe det, kan det fåes for 885,- i Tyskland, men
> jeg tror du vil fortryde det. D70 fortjener bedre.

Hej Morten.

Ja, jeg kan godt se at den ser ikke ret god ud på "papiret". Den fik ellers
gode anmeldelser i bladet digital Foto, men nu er jeg rigtig blevet i tvivl