Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket digital?
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 12:07

Min datter ønsker sig et digital kamera, i prisklassen op til ca 3500.
kr.

Hvad ville i forslå.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-03-05 15:51

Per H wrote:
> Hvad ville i forslå.

At fortælle lidt om, hvad hun skal bruge det til - og hvad fotoerfaring hun
har - og så evt kigge lidt baglæns i gruppen, da lignende spørgsmål er
stillet meget tit.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 16:22

On Sun, 27 Mar 2005 16:51:16 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> skrev:

>At fortælle lidt om, hvad hun skal bruge det til - og hvad fotoerfaring hun
>har - og så evt kigge lidt baglæns i gruppen, da lignende spørgsmål er
>stillet meget tit.

de 50 inlæg jeg kigger tilbage er der ikke stillet sådanne
spørgesmål.

Og hun skal selvfølgelig bruge det til almindelig brug, alså,
indendøres og udendøres. ikke prof. Der skal være soom på,

hun har ingen foto erfaring, ud over hun har lånt mit powershot.20.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-03-05 17:20

Per H wrote:

> de 50 inlæg jeg kigger tilbage er der ikke stillet sådanne
> spørgesmål.

Hold da op for en indsats - du har kigget godt og vel et halvt døgn tilbage.
Whauw!

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 18:14

On Sun, 27 Mar 2005 18:19:55 +0200, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
skrev:

>Hold da op for en indsats - du har kigget godt og vel et halvt døgn tilbage.
>Whauw!

nå men du ville vist kun komme med kommentarer.

du ved åbenbart ikke så meget om foto, siden du ik kan vejlede.

Undskyld forstyrelsen

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Pierre & Karina

Dato : 27-03-05 19:33

<Per H> skrev i en meddelelse

> nå men du ville vist kun komme med kommentarer.
>
> du ved åbenbart ikke så meget om foto, siden du ik kan vejlede.

> [...]

Hej Per

Jeg kender godt dit problem, man stiller et bestemt spørgsmål og man får
alle mulige ligyldige kommentarer

Jeg går selv med tankerne om at købe et Konika/Minolta z5 som koster ca.
3500,- Det har 5 mp og 12 * optisk zoom, og som et lille extra har det også
videokamera indbygget.

Det skulle være et ok kamera, det ville jeg købe (Det gør jeg så også i
næste uge

Pierre

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 19:39

On Sun, 27 Mar 2005 20:32:56 +0200, "Pierre & Karina"
<prc@tele2adsl.dk> skrev:

>Jeg kender godt dit problem, man stiller et bestemt spørgsmål og man får
>alle mulige ligyldige kommentarer

ja det fylder en del, desværre.

>Jeg går selv med tankerne om at købe et Konika/Minolta z5 som koster ca.
>3500,- Det har 5 mp og 12 * optisk zoom, og som et lille extra har det også
>videokamera indbygget.

ok jeg vil undersøge, nærmere, prisen er måske lige i overkanten, hun
er førstagangskøber, men jeg regnede faktisk med at man skulle vælge
et fabrikat, der var kendt for kamera kvalitet gennem mange år.

>Det skulle være et ok kamera, det ville jeg købe (Det gør jeg så også i
>næste uge

Har du set et tilbud?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Holst

Dato : 27-03-05 20:27

Per H wrote:

> ok jeg vil undersøge, nærmere, prisen er måske lige i overkanten, hun
> er førstagangskøber, men jeg regnede faktisk med at man skulle vælge
> et fabrikat, der var kendt for kamera kvalitet gennem mange år.

Ja, du skal nok lige overveje, hvad hun egentlig skal bruge kameraet
til. Du nævner ikke hendes alder, så om det er en datter på 8 eller 28
er jo lidt uvist. Men er det førstnævnte, så har den aldersgruppe det jo
med ikke altid at passe så godt på sine ting.

Så hvad skal det bruges til? Skal det med i skole og til det ene og det
andet? Nu til dags kan man jo få ganske glimrende digitalkameraer for en
tudse.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 21:18

On Sun, 27 Mar 2005 21:27:04 +0200, Holst <newsmar05@shelter.dk>
skrev:

> [...]
>er jo lidt uvist. Men er det førstnævnte, så har den aldersgruppe det jo
>med ikke altid at passe så godt på sine ting.

jeg har ellers sendt inlæg med forbrug af kameraet.

>Så hvad skal det bruges til? Skal det med i skole og til det ene og det
>andet? Nu til dags kan man jo få ganske glimrende digitalkameraer for en
>tudse.

hun er 18, og fotograferer for tiden en del slotte ( derfor zoom)
hun passer meget godt på sine ting, men hun læser, så pengene er jo
små.

Oftes kan man jo ikke spørge i en foretning, for der er det jo kun det
de handler med der er de bedste - selvfølgelig.

jeg har selv et Canon powershot 20, men har set de foto der er bedre,
men det ligger godt tungt i hånden, og virker meget rubust.

Måske et hvor man kan se datoen på fotoet

Hvis hun skulle bestemme, ville hun købe et i bilka, eller føtex.
men det ville jo være ærgeligt, hvis man kunne få et der var bedre,
til samme penge,.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Holst

Dato : 27-03-05 21:47

Per H wrote:

> hun er 18, og fotograferer for tiden en del slotte ( derfor zoom)
> hun passer meget godt på sine ting, men hun læser, så pengene er jo
> små.

Ja, så er hun jo gammel nok til at passe på sine ting.

Men skal det også være et kamera, som skal kunne komme med en tur i byen
en våd aften?

> Oftes kan man jo ikke spørge i en foretning, for der er det jo kun det
> de handler med der er de bedste - selvfølgelig.

Det kommer vist an på, hvilken forretning man går i

> [...]
>
> Hvis hun skulle bestemme, ville hun købe et i bilka, eller føtex.
> men det ville jo være ærgeligt, hvis man kunne få et der var bedre,

Jeg havde selv indtil for nylig et Olympus Camedia C-220 Zoom, som var
et lille kompaktkamera på 2 Mpixel med 3x zoom. Jeg købte det lidt som
et legekamera, idet jeg normalt brugte mit Canon-spejlreflekskamera til
normale film. Jeg skulle bare prøve at lege.

Olympus Camedia C-220 Zoom var faktisk et glimrende kamera. Jeg betalte
1000 kr. for det i april sidst år, og har faktisk været ret glad for
det. Farverne var fine, og det er jo oftest det vigtigste. Indimellem
var alle billederne ikke helt i fokus, men som regel gik det fint.
Ligeledes har den ikke den bedste blitz - i hvert fald ikke i
sammenligning med den indbyggede i mit Canon-kamera - og det betød jo,
at billeder taget om aftene ikke var helt så gode. Men det var et godt
kamera, og selvom det ikke var så godt som mit Canon, så betød det
faktisk, at mit Canon begyndte at samle støv.

Desværre gik skærmen i stykker, og jeg sendte det til reparation.
Olympus gad åbenbart ikke reparere det, og jeg fik det i stedet ombyttet
til et Olympus Camedia C-310 Zoom, som vel er storebroderen og
efterfølgeren til mit gamle kamera. Det har så til gengæld 3.2 Mpixel.
Men det var godt nok en skuffelse. Farverne er ikke nær så gode, og
billeder taget med blitzen er om muligt endnu ringere end med
lillebroderen. De må simpelthen have sparet alt for meget på objektivet
i dette kamera. Det er efter min mening ikke pengene værd.

Men kan man finde et C-220, så er det efter min mening et rigtig godt
kamera til billig penge.

Fra : Brian Lund

Dato : 28-03-05 23:06

> hun er 18, og fotograferer for tiden en del slotte ( derfor zoom)

Så er det nok nærmere noget vidvinkel hun skal bruge... Medmindre hun har
tænkt sig at stå en kilometer væk fra motivet er 12x zoom ikke til meget
brug ved et fotografi af en stor bygning!

Jeg tror et Canon Powershot A75, A85, A95, A510 eller A520 vil være et godt
valg!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 14:35

On Tue, 29 Mar 2005 00:05:55 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev:

> [...]
>brug ved et fotografi af en stor bygning!
>
>Jeg tror et Canon Powershot A75, A85, A95, A510 eller A520 vil være et godt

Ja det er da mærke jeg kender, da jeg selv har et powershot 20 ganske
godt tilfreds med, Det vil jeg arbejde videre med.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 16:11

> [...]
>brug ved et fotografi af en stor bygning!
>
>Jeg tror et Canon Powershot A75, A85, A95

Nogen der kender dette indkøbssted?

http://www.pixmania.com/dk/dk/54614/art/canon/powershot-a95.html

eller skal jeg gå til den lokale fotohøger?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ukendt