Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Max'imal brændvidde
Fra : Hans Kruse

Dato : 26-03-05 22:01

Jeg fik lige prøvet Max'es 500mm'er i dag og han har venligst lånt mig den
et par dage, wow! Vi fik skudt lidt billeder i dag indimellem en hyggesnak
og en våd bagdel

Max ville ha' at jeg afslørede den flotte kulør dra de Indiske breddegrader,
men er det alligevel http://www.pbase.com/hkruse/image/41261692/original
Ellers er den billeder med 500'eren og 20D og 1D mk II med 300mm her
http://www.pbase.com/hkruse/shoot_out_w_max

De må snart ha' nogle nye flyveledere
http://www.pbase.com/hkruse/image/41261701/original

Jeg ville også have haft nogle billeder af hejrene ved Bella centret, men de
holdt ikke opvisning og det både blæste og var ret koldt, så ingen billeder
derfra. Jeg kørte så forbi min vandstær. Det var så det, men den 500mm er
bare for vild...og man vækker en del opsigt, når man kommer gående med den!
Det er lige før jeg dropper den idé med en ny sportsvogn
--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-03-05 23:06

On Sat, 26 Mar 2005 22:00:48 +0100, Hans Kruse wrote:

> [...]
> bare for vild...og man vækker en del opsigt, når man kommer gående med den!
> Det er lige før jeg dropper den idé med en ny sportsvogn

Nu har jeg set en del af disse billeder samt masser af de foregående fra
dig. Jeg kan kun sige en ting til dig Hans. Der er fandme godt gået. Du
bliver bare bedre og bedre. Og du er meget tæt på Max i klasse, måske
endda lidt bedre. I er sku gode begge to. Det er en glæde hver gang der er
billeder fra jer.

Jeres gode billeder har gjort en ting ved mig. Mine egne billeder skal
være bedre end de er nu. Og jeg har forbedret mig meget på det sidste
halve år. Jeg vil jo gerne have at det skal være perfekt. Jeg kan huske at
Max gav mig en over næsen i fotostafetten engang og den har jeg lært af.
Det skal være i orden før andre skal se det. Det næste jeg gerne vil have
der en 24-70/2.8 og et 20d men vi må vente til jeg vinder noget i lotto.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-03-05 00:59

Mange tak for roserne, selvom jeg ikke er helt enig med dig. Max har stadig
meget at lære mig.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 26-03-05 23:55

> [...]
den!
> Det er lige før jeg dropper den idé med en ny sportsvogn

Hehe, ja de store optikker vækker opsigt, jeg er blevet kaldet for paparazzi
ved Gråsten Slotssø den ene gang, hehe. Men også sjovt, for der kommer alle
mulige hen for at høre hvad man laver, til tider sjovt, andre gange
irriterende, når det lige skræmmer den fugl man nu har ventet på i en time
væk, hehe, sådan er det jo.

En fed serie billeder du har fået taget sammen med Max, jeg kan jo se han
ligner sig selv, med glimt i øjet og det hele, hehe Den vandstær er da
kun blevet endnu mere imponerende af at du har brugt 500+tc på den, jeg er
dybt imponeret.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-03-05 00:58

Den vandstær er da
> kun blevet endnu mere imponerende af at du har brugt 500+tc på den, jeg er
> dybt imponeret.

Prøv så lige at se denne fullframe
http://www.pbase.com/hkruse/image/41261705/original beskåret her
http://www.pbase.com/hkruse/image/41268859/original ....tæt på, ikke?
Specielt når man tænker på hvor bitte lille den fugl er.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 27-03-05 01:11

> [...]
> http://www.pbase.com/hkruse/image/41268859/original ....tæt på, ikke?
> Specielt når man tænker på hvor bitte lille den fugl er.

Snøft, du er jo næsten ond mod mig, når du i forvejen ved, hvor misundelig
jeg er, hehe Nå, jamen så vil jeg da bare jagte isfuglen i morgen, hvor
den fanger en fisk (vender sig om og stikker snuden i vejret )
Det er helt sikkert nogle rigtig fede billeder du har fået der, Hans, jeg
kan godt forstå, hvordan du kan blive hooked på en 500mm, men pas på, for de
er vanedannende, jeg snakker af erfaring her

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 01:20

On Sun, 27 Mar 2005 01:10:44 +0100, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> kan godt forstå, hvordan du kan blive hooked på en 500mm, men pas på, for de
> er vanedannende, jeg snakker af erfaring her

Jeg er glad for mine 500mm i min bigma. Og jeg vil gerne bytte med din
Thomas - altså hvis den var til canon. Har næsten kun brugt bigmaen på
500mm og 50 mm. Meget få skud imellem. Og de skud der har været imellem
har jeg haft tiden til at skifte objektiv, men nu har jeg jo ikke andet så
jeg må jo leve med bigmaen. ;-(

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-05 01:55

"Hans Kruse"
> [...]
> bare for vild...og man vækker en del opsigt, når man kommer gående med den!
> Det er lige før jeg dropper den idé med en ny sportsvogn

Jeg troede du sad og nød udsigten og den dejlig tørre plastpose
jeg lånte dig så du i det mindte ikke blev våd i vøren - hyr faen fik
då så mange skud i kassen - Og sidder jo lige i øjet ..
Kan ikke påstå jeg ville kunne udpege dem der er taget med 500'ern
- det er skarpt det hele Portrættet er heller ikke dårligt, uhm flot.
Men vandstæren tager næsten livet af mig - billederne er bare for flotte

Men jeg fik da selv et par i kassen,og jeg er vild med din 20D, skarpheden
og den ekstra brændvidde, hvor mon jeg lige kan få sådan en inden den 2.
til en fornuftig pris vel at mærke.. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1487025
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1486996
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1486762
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1486748

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-03-05 01:58

On Sun, 27 Mar 2005 01:55:03 +0100, -max- wrote:

> Men jeg fik da selv et par i kassen,og jeg er vild med din 20D, skarpheden
> og den ekstra brændvidde, hvor mon jeg lige kan få sådan en inden den 2.
> til en fornuftig pris vel at mærke.. -max-

Hvis du kan finde 2 så jeg måske aftager til den anden.

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-03-05 09:28

> Jeg troede du sad og nød udsigten og den dejlig tørre plastpose
> jeg lånte dig så du i det mindte ikke blev våd i vøren - hyr faen fik
> då så mange skud i kassen - Og sidder jo lige i øjet ..

Tak, men det må have været den gode pose

> Kan ikke påstå jeg ville kunne udpege dem der er taget med 500'ern
> - det er skarpt det hele Portrættet er heller ikke dårligt, uhm flot.
> Men vandstæren tager næsten livet af mig - billederne er bare for flotte

Jeg synes det ret vildt at man kan så tæt på den lille fyr, men man kan også
se hvor lille skaprhedsdybden så bliver. Man kan bare ikke ha' det hele...

> [...]
> og den ekstra brændvidde, hvor mon jeg lige kan få sådan en inden den 2.
> til en fornuftig pris vel at mærke.. -max-

Du sad vist ikke bare og nød den våde bagdel de er da alle flotte, må
jeg sige.
Jeg syntes der var en anden posting om et sted, hvor de generelt kunne
levere meget hurtigt, men nu kan jeg ikke lige finde den igen, men tror det
var ac-foto.de og der står på deres side
http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php, at de kan levere med det samme
(sofort mein freunde ) Hvis man skal have nogle headshots af de der
traner, så vil 20D'eren nok være på sin plads med 500mm+1,4x TC.
Nu skal jeg ud og prøve den 500'er af igen. Jeg er bange for at det er
vanedannende og det bliver svært at gå tilbage til en 300mm vidvinkel igen.
Jeg håber dog at min nye Sigma 300 f/2.8 med 2x TC kan bruges indimellem for
at holde de værste abstinenser væk

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-05 09:59

"Hans Kruse"
> [...]
> Jeg håber dog at min nye Sigma 300 f/2.8 med 2x TC kan bruges indimellem for

Det er frygteligt vanedannende og man skal have højere
og højere doser, on the good side, det er ikke skadeligt
for helbreddet Den blænde mere du får i 300'ern tror
jeg vil være ret cool og du vil få samme urimeligt lille dof -
du skal bare en anelse tættere på.. Go'tur håber hejrene
optræder for dig idag..
Ringer til ACog hører om han kan trylle, han plejer at
være særdeles service minded, tak for tippet.. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-03-05 22:52

Hans Kruse wrote:

> Jeg fik lige prøvet Max'es 500mm'er i dag og han har venligst lånt mig den
> et par dage, wow! Vi fik skudt lidt billeder i dag indimellem en hyggesnak
> og en våd bagdel

Nå så du har været ude og lege med det dyre legetøj, jeg synes at du
på nogle billeder har presset den lidt for hårdt.

Dette www.pbase.com/hkruse/image/41261705 - af vandstæren mangler
lige de sidste 5-10 mm dybdeskarphed, så fødderne også blev skarpe.

Men har du/I overvejet, at nogle fotoskjul kan laves for småpenge,
og hvis de bliver placeret det rette sted, så skal man ikke være
særlig heldig for at få nogle gode close-up billeder, med et 180-300
mm objektiv...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen