Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 700, uskarpe billeder.....
Fra : Jakob

Dato : 26-03-05 03:19

Jeg har fået ovenstående og synes der er lidt problemer med skarpheden
af billederne. Der er simpelthen for mange uskarpe imellem. Når jeg
bruger makro funktionen er billederne derimod generelt ret gode.

Derfor vil jeg lige høre om der er andre der har oplevet dette ?? Måske
er jeg bare for kritisk, er det normalt at objektiver tegner bedre i
makro for sådan et point and shoot kamera ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 26-03-05 09:44

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har fået ovenstående og synes der er lidt problemer med skarpheden
af billederne. Der er simpelthen for mange uskarpe imellem. Når jeg
bruger makro funktionen er billederne derimod generelt ret gode.

-------------

Hej Jakob.

Jeg har også haft et par stykker der var uskarpe, men kun et par stykker.
Det er dog stadig lidt trist.
Til gengæld synes jeg de andre bliver ret så skarpe. også selvom man måske
ikke holder kameraet helt stille.

Jeg har endnu ikke fået leget så meget med det som jeg gerne ville, og har
derfor ikke opdaget noget mønster i hvornår de bliver uskarpe.

Generelt synes jeg kameraet arbejder ret hurtigt, men synes ikke jeg kan
komme ned på noget der ligner 2 billeder i sekundet med mine Sandisk extreme
III ram. Går det bedre med dine Kingston?
Det skal dog siges at det ikke har været de bedste lysforhold, jeg har lavet
eksperimentet under, så jeg må prøve igen en anden dag.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jakob

Dato : 26-03-05 10:43

In article <424520c7$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> Jeg har endnu ikke fået leget så meget med det som jeg gerne ville, og har
> derfor ikke opdaget noget mønster i hvornår de bliver uskarpe.

Det samme her, måske skal jeg også lære det lidt bedre at kende. Har
overvejet at bruge autofocus i "punkt mode" lidt mere og se om det
hjælper.

> Generelt synes jeg kameraet arbejder ret hurtigt, men synes ikke jeg kan
> komme ned på noget der ligner 2 billeder i sekundet med mine Sandisk extreme
> III ram. Går det bedre med dine Kingston?

Nej det er det samme, der var en klar forbedring i forhold til standard
kortet, men 2 sek per billede synes jeg heller ikke det er, men ok jeg
kan jo ikke måle det præcist.

> Det skal dog siges at det ikke har været de bedste lysforhold, jeg har lavet
> eksperimentet under, så jeg må prøve igen en anden dag.

Det samme her. En anden ting jeg har benærket er at det virker som
lyseksponeringen nogen gange glipper ved blitz men ok det har også været
ved makro, ved ikke om man ikke kan bruge blitz ved makro, men igår nat
fik jeg da taget et par billeder af en frø med makro og blitz og de blev
faktisk gode.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : kim

Dato : 26-03-05 12:37

Jeg tror selv det er på grund af fejlbetjening, at mine billeder blev
uskarpe. Men det skal også siges at jeg har meget at lære, da det er en helt
ny hobby for mig.

Jeg købte forresten et billigt etui med da jeg købte det, men kameraet kan
nok være to gange deri.

Til gengæld havde konen et ekstra etui til et headsæt til en mobiltelefon,
som passede lige på en mm. eller to.*SS*

Det er jo lidt svært at udnytte den lille størrelse på kameraet, hvis det
kommer til at fylde det dobbelte eller mere, når det er i en taske

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Jakob

Dato : 26-03-05 13:15

In article <4245493f$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kim@something.something says...

> Det er jo lidt svært at udnytte den lille størrelse på kameraet, hvis det
> kommer til at fylde det dobbelte eller mere, når det er i en taske

Ja jeg skal sgu også have fundet en lille taske og der behøver bestemt
ikke at stå canon på :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : JKM

Dato : 26-03-05 14:10

Jakob <no@mail.com> wrote in message news:<MPG.1caee4f9db8633f9989953@sunsite.auc.dk>...
> Jeg har f=E5et ovenst=E5ende og synes der er lidt problemer med skarpheden=
> =20
> af billederne. Der er simpelthen for mange uskarpe imellem. N=E5r jeg=20
> bruger makro funktionen er billederne derimod generelt ret gode.
>
> Derfor vil jeg lige h=F8re om der er andre der har oplevet dette ?? M=E5ske=
> =20
> er jeg bare for kritisk, er det normalt at objektiver tegner bedre i=20
> makro for s=E5dan et point and shoot kamera ?

> [...]

Jeg må sige, at jeg oplever ikke at de er SPECIELT uskarpe, med med
hensyn til MACRO tror jeg godt, at man vil få bedre foto´s pga den
forholdsvis lille optik på disse cameraér!

JEG synes det er GODT klaret af den lille "FYR" sammenlignet med mit
20D, som jo er RET stor men VIRKELIG tager de bedste foto´s jeg har
set til dato!

God Påske/og shouting!
Jonas

Fra : Jakob

Dato : 26-03-05 14:47

In article <4e69f281.0503260509.3b54e1bd@posting.google.com>, jkm@jkm.it
says...

> Jeg må sige, at jeg oplever ikke at de er SPECIELT uskarpe

Nej men de er bare heller ikke specielt skarpe. Mit
sammenligningsgrundlag er et sony 5 mp og de er væssentligt skarpere
synes jeg.

> JEG synes det er GODT klaret af den lille "FYR"

Jeg må eksperimentere lidt mere med det, vil prøve de forskellige
autofokus muligheder og se om det hjælper.k

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : KNL DtP

Dato : 26-03-05 20:00

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået ovenstående og synes der er lidt problemer med skarpheden
> af billederne.

Vi skal næsten vide lidt mere eller se et par eksempler på de uskarpe
billeder, før det er muligt at hjælpe.

Der kan være flere grunde til "uskarpe" billeder:

- Forkert fokusering: Kameraet har stillet skarpt på en anden afstand, end
den motivet befinder sig på.

- Dårlig optik: Objektivet i kameraet er af dårlig kvalitet, så
billedkvaliteten er generelt for dårlig. Fokusering er i orden.

- Billederne er rystede: Grundet lav lysmængde anvender kameraet en lang
lukkertid, som giver rystede billeder.

- Billederne er rystede selvom der anvendes flash. Hvis du bruger den
såkaldte Slow Sync-funktion på flashen, så kombinerer kameraet en lang
lukkertid med flash, for at få mere af det eksisterende lys med på
billederne. Hvis kameraet ikke holdet _helt_ stille under eksponeringen, kan
det give en sjov spøgelsesagtig billedeffekt.

- Der findes sikkert flere årsager...

Uden at have set et eksempel på de uskarpe billeder, er det svært at vide,
hvilken af ovenstående der spiller ind.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk