Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er hurtigt SD kort nødvendigt
Fra : Peter

Dato : 25-03-05 10:53

Hej,

jeg er ved at købe Pentax DSLR (*Ist DS) som bruger SD kort. Når der skal
vælges kort kan man få alm., ultra, og ekstra hurtige kort. Hvordan ser man,
om man kan udnytte et hurtigt kort ?

Jeg kan umiddelbart ikke se på kameraets spec's, om den kan udnytte de
hurtige skrivehastigheder.

Sandisk opererer med alm kort (?? MB/sekund), Ultra (10 MB/sekund), Extreme
III (20 MB/sekund)

Nogen input til hvad man skal vælge ?

Tak...

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-03-05 11:54

Peter wrote:
> [...]
> hurtige skrivehastigheder.
>
> Sandisk opererer med alm kort (?? MB/sekund), Ultra (10 MB/sekund), Extreme

Vil tro, at du kan finde oplysningerne på dpreview eller en af de andre
review-sites
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Jakob

Dato : 25-03-05 12:04

In article <4243df79$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
pollansa@hotmail.com says...
> [...]
> vælges kort kan man få alm., ultra, og ekstra hurtige kort. Hvordan ser man,

Jeg kan ikke give dig nogen info om det kamera, men prøv at kigge en
uge tilbage i gruppen, her var der en masse link om kort og hastighed.

Men du skal ihvertfald ikke købe et alm kort. Et highspeed kort koster
ikke så meget mere, hvertfald ikke hvis det ikke skal være det mest
ekstreme kort på markedet.

jeg har lige købt et kingston elite pro, 512 mb, og det kostede kun 50
kr mere end et standard kort så vidt jeg husker, 309 kr + porto.

Hvis mit ixus 700 har glæde af et hurtigt kort så har dit dslr nok også
;0)

--
Venlig hilsen

Jakob