Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Manual til Canon EOS 350D?
Fra : AJ

Dato : 25-03-05 09:39

Hej

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en manual til
ovenstående(dansk/engelsk), har været på Canons hjemmeside men der lader
ikke til at være nogen...?!

Mvh
AJ

Fra : Alex W

Dato : 25-03-05 10:26

> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en manual til
> ovenstående(dansk/engelsk), har været på Canons hjemmeside men der lader
> [...]

Hej
Nææh .. Canon vil have kr. 500 for en manual.
Så håber de på at slippe for import/køb fra EU

/Alex W

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-03-05 10:02

Alex W wrote:
> Nææh .. Canon vil have kr. 500 for en manual.
> Så håber de på at slippe for import/køb fra EU

Der dukker nu nok en engelsk op på Canons hjemmeside på et
tidspunkt.

Den skulle også ligge på en CD man får med, så det kan da være nogle
vil give en kopi af den engelske.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Jan Strægaard

Dato : 25-03-05 13:02

Hans Joergensen wrote:
> Den skulle også ligge på en CD man får med, så det kan da være nogle
> vil give en kopi af den engelske.

Der følger 4 CDer med, men jeg kan ikke finde manualerne til selve
kameraet, kun til medfølgende software.

Mvh Jan Strægaard
--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Holst

Dato : 30-03-05 20:06

Jan Strægaard wrote:

> Der følger 4 CDer med, men jeg kan ikke finde manualerne til selve
> kameraet, kun til medfølgende software.

Hvorfor er to af cd'erne umiddelbart ens?

Fra : Holst

Dato : 30-03-05 20:05

Hans Joergensen wrote:

> Der dukker nu nok en engelsk op på Canons hjemmeside på et
> tidspunkt.
>
> Den skulle også ligge på en CD man får med, så det kan da være nogle
> vil give en kopi af den engelske.

Jeg har lige fået mit 350D in ad døren, men umiddelbart er de eneste
PDF'er på cd'en nogen PDF'er til noget software. Jeg mangler nemlig også
i udpræget grad en dansk (engelsk) manual, eftersom de leverede er på
tysk, italiensk og fransk. Ikke lige mine foretrukne sprog.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-03-05 11:10

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote in message

> Hej
> Nææh .. Canon vil have kr. 500 for en manual.
> Så håber de på at slippe for import/køb fra EU

Man kan fra www.canoneos.com hente engelske manualer til f.eks. 300D, 20D,
1D MkII etc. gratis og lovligt. Der er ikke umiddelbart nogen manual til
350D - men det er nærliggende at tænke at den snart dukker op.

Tilsvarende findes til en række Nikon modeller (f.eks. D70 og D2X).

Det er rimeligt smart at man kan kigge i manualerne inden man køber.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 25-03-05 11:55

Hans Joergensen wrote in Message-ID:
<slrnd47n50.a3q.haj@enterprise-server.dk>:

> Den skulle også ligge på en CD man får med, så det kan da være nogle
> vil give en kopi af den engelske.

Hvis nogen har denne PDF, må de gerne sende mig en kopi...

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : AJ

Dato : 25-03-05 12:02

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Hans Joergensen wrote in Message-ID:

> Hvis nogen har denne PDF, må de gerne sende mig en kopi...

Jeg kunne også godt tænke mig en kopi, i så tilfælde :)
På forhånd tak

Fra : Per O.

Dato : 25-03-05 22:41

"AJ" <amdijFjeRndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en manual til
> ovenstående(dansk/engelsk), har været på Canons hjemmeside men der lader

Bare af nysgerrighed: Hvilket sprog er din manuel så på?

Per O.

Fra : AJ

Dato : 25-03-05 22:57

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Bare af nysgerrighed: Hvilket sprog er din manuel så på?
>
> Per O.

Jeg har slet ikke nogen manual, jeg kunne bare godt tænke mig at læse om
mulighederne inden jeg køber kameraet...

AJ

Fra : Per O.

Dato : 26-03-05 11:08

> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har slet ikke nogen manual, jeg kunne bare godt tænke mig at læse om
> mulighederne inden jeg køber kameraet...

Kig evt. her: http://www.dpreview.com/articles/canoneos350d/

Per O.

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 26-03-05 11:09

"AJ" <amdijFjeRndette@get2net.dk> wrote in message
> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har slet ikke nogen manual, jeg kunne bare godt tænke mig at læse om
> mulighederne inden jeg køber kameraet...

Jeg har lige smidt en svensk 350D manual ud. Den kan jeg fiske op igen og
sende til dig hvis du kan bruge den...

Erik Rudbeck

Fra : AJ

Dato : 26-03-05 13:11

"Erik Rudbeck" <no_mails@sorry.dk> skrev i en meddelelse

> "AJ" <amdijFjeRndette@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har lige smidt en svensk 350D manual ud. Den kan jeg fiske op igen og
> sende til dig hvis du kan bruge den...
>
> Erik Rudbeck

Hej Erik

Det ville bare være super hvis du gad det, har du en email jeg kan skrive
til dig på?

Mvh
AJ

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 26-03-05 14:54

AJ, jeg har sendt dig en mail...

/ Erik

Fra : noone

Dato : 30-03-05 12:45
Fra : Holst

Dato : 30-03-05 20:24

noone wrote:

> Den engelske manual kan hentes her:
> http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=314&modelid=11154

Jeg siger tusind tak for dette link. Det sparer mig for nogle lange
forårsaftener sammen med min tysk-dansk ordbog

Desværre forsøger den ved udskrift at skrive "COPY" i baggrunden med
gråt. At min Adobe Reader så af en eller anden grund sender dette "COPY"
så langt ud i baggrunden, at der kun skimtes en lille smule alleryderst
i venstre og højre side og allernederst, er en anden historie. Det kan
også være, at det er min printer - den skriver nemlig en ekstra side ud
med en fejlmeddelelse på. Det vil selvfølgelig være lidt spild, hvis der
skal skrives 172 sider ud med fejlmeddelelser

Fra : Jan Strægaard

Dato : 31-03-05 15:43

Holst wrote:
> Desværre forsøger den ved udskrift at skrive "COPY" i baggrunden med
> gråt.
Det er ikke en fejlmeddelelse. Det må være Canons måde at fortælle
læseren at det er en papirkopi og ikke en 'orginal' Canon manual.

Mvh Jan Strægaard

--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-03-05 16:48

noone wrote in Message-ID:
<424a9199$0$279$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Den engelske manual kan hentes her:

Kan den? Jeg kan ikke finde den.

Fra : Jan Strægaard

Dato : 30-03-05 17:48

Peter Fjelsten wrote:
> noone wrote in Message-ID:

> Kan den? Jeg kan ikke finde den.

Den kan hentes med Internet Explorer, men ikke med Firefox - af en eller
anden grund.

Mvh Jan Strægaard

--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : Holst

Dato : 30-03-05 20:25

Peter Fjelsten wrote:

> Kan den? Jeg kan ikke finde den.

Jeg kan godt maile den, hvis interesseret.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-03-05 21:06

Holst wrote in Message-ID:
<424afd03$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Jeg kan godt maile den, hvis interesseret.

_Det_ ville være dejligt!

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-03-05 21:11

OK, nu har jeg fået hentet den, så du behøver ikke sende den.

Ellers tak for hjælpen.

Fra : Holst

Dato : 30-03-05 21:34

Peter Fjelsten wrote:

> OK, nu har jeg fået hentet den, så du behøver ikke sende den.

Det lader jeg så være med! De fylder også samlet næste 10 MB, så
mailificeret bliver det jo tæt på de 15 MB, der skulle være sendt over
min langsomme ADSL-forbindelse. Men det havde jeg nu nok overlevet.