Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 400/5.6L USM
Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 24-03-05 09:48

Hej NG

Efter mit skift til DSLR er jeg på udkig efter en erstatning for min gamle
500 mm spejltele, som jo ikke kan bruges på EOS soklen, jeg er derfor faldet
for en Canon EF 400/5.6L USM , er der nogen som har nogle erfaringer med et
sådan objektiv ?
Jeg kan oplyse at mit fortrukne motive er fugle.

Peter Michael Nielsen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-03-05 10:11

"Peter Michael Nielsen"
> [...]
> sådan objektiv ?
> Jeg kan oplyse at mit fortrukne motive er fugle.

Den er handy og tegner godt og vidst heller ikke for dyr,
så den kan du roligt købe - 400mm er måske lige i
underkanten i nogle situationer. Sigma EX 500/4,5 er
handy (3,2kg) og tegner godt skarpt, den er udgået af
produktion så kan være svær at skaffe til den rigtige
pris. Men er du rigtig fugle tosset så skulle du måske
kigge på Sigma EX 300-800/5,6 et monster objektiv
der vil gøre dit medlemskab af fitness klub overflødigt.
-max-

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 24-03-05 10:24

> pris. Men er du rigtig fugle tosset så skulle du måske
> kigge på Sigma EX 300-800/5,6 et monster objektiv
> der vil gøre dit medlemskab af fitness klub overflødigt.
> -max-

Hvad er prisen så for sådan en sag ,jeg frygter jeg skal tage så meget
overarbejde for at betale den, at jeg ikke for mulighed for at komme til de
vestjyske strandenge og fotografere.

Peter Michael Nielsen

Fra : Alex W

Dato : 24-03-05 11:16

> [...]
>
> Hvad er prisen så for sådan en sag ,jeg frygter jeg skal tage så meget
> overarbejde for at betale den, at jeg ikke for mulighed for at komme til

Kig hellere på den 400 mm ....
Dem kan du nærmest få 5 stk af i stedet
Den over-bigma koster omkring 50.000 kr
6299,- euro hos www.technikdirekt.de

/Alex W

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-03-05 14:11

> [...]
et
> sådan objektiv ?
> Jeg kan oplyse at mit fortrukne motive er fugle.

Hvis du vil have en 400mm, så er der også muligheden med en 300mm f/4 IS med
1.4x TC så har du 420mm med IS f/5.6.
Du kan se en del af mine billeder her
http://www.pbase.com/hkruse/image/41033489/original og i folderen
http://www.pbase.com/hkruse/birds_in_winter_2005 og
http://www.pbase.com/hkruse/image/39020354/original etc.
Du skriver ikke hvilket kamera! Husk 20D eller mindre kan ikke autofokusere
med mindre end f/5.6.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 24-03-05 14:17

On Thu, 24 Mar 2005 14:10:34 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>faldet
>et
>
>Hvis du vil have en 400mm, så er der også muligheden med en 300mm f/4 IS med
>1.4x TC så har du 420mm med IS f/5.6.

Den kombination har jeg også. Og her er et par af mine seneste
billeder:

Uden TC:
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050320leopard1.jpg
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050320lion2.jpg

Med TC:
http://photo.klein-jensen.dk/photohtml.php?n=zoo050306penguin1.jpg
MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Peter Michael Nielse~

Dato : 24-03-05 19:52

> [...]
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39020354/original etc.
> Du skriver ikke hvilket kamera! Husk 20D eller mindre kan ikke

Mine overvejelse har været i retning af kmbination 300 mm + 1.4 TC , men min
tidligere erfaringer med TC har ikke været for gode , men det ligger også en
del år tilbage. Jeg har indtil videre valgt at købe et brugt canon 30D, det
er godt nok ikke den nyeste teknik men da jeg ikke forsørre mere end A4
størrelse mener jeg vil nøjes med en 30D også anvende pengene til optik, så
kan jeg altid køb et nyere kamera. Mine erfaringer fra tidligere er at jeg
oftest har kunne nøjes med min 500 mm, som jeg dog er ved at være træt af da
den kun har f:8, denne blænde kan til tider lidt for lukketid. Det var
ønsket om et nyt optik der fik mig til at købe et DSLR.
Jeg har et brugt canon 300mm f:4 på hånden til ca 560 pund er det en rimelig
pris eller ?

Peter Michael Nielsen

Fra : Alex W

Dato : 24-03-05 21:18

> [...]
> lukketid. Det var ønsket om et nyt optik der fik mig til at købe et DSLR.
> Jeg har et brugt canon 300mm f:4 på hånden til ca 560 pund er det en

Et nyt f:4.0 300 mm IS koster små kr. 9.000,-

Du kan også vælge et Sigma 50-500 mm zoom (Bigma) f:/4-5.6 (6.3) det
koster 999 euro
små 7.500 kroner. Jeg har købt sådan en fyr. Jeg er godt tilfreds med
kvaliteten, set i forhold til pris/ydelse.
Mit næste teleobjektiv vil sansynligt være Canon 500 f:4.0 IS men prisen er
beklageligvis omkring kr.40.000,-, så der skal lægges en del håndøre til
side først

/Alex W

Fra : gunnar p. pedersen

Dato : 24-03-05 17:40

"Peter Michael Nielsen" <pmn@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med et sådan objektiv ?
> Jeg kan oplyse at mit fortrukne motive er fugle.

Der findes altså ADAPTERE til EOS for de fleste fabrikater_optik. F.eks til
CANON FD. Prisen er ca. 100 Euro hos firmaet BRENNER www.alles-foto.de
Det er et stort firma med katalog 4 gange om året (ca. 250 sider), måske
ikke det allerbilligste, men meget omfattende.
venlig hilsen, Gunnar P