låsning af vinduesstørrelse
Fra : Jes Rehder

Dato : 27-05-01 23:34

Er det muligt at kunne låse et popup vindue, så man ikke kan
ændre størrelsen på det, eller kunne maksimere det?

M.V.H.
Jes rehder

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 27-05-01 23:49

Jes Rehder <jes.r@get2net.dk> wrote:

> Er det muligt at kunne låse et popup vindue, så man ikke kan
> ændre størrelsen på det, eller kunne maksimere det?
>
> M.V.H.
> Jes rehder

resizable=0 i dit vindues attributer.

--
MVH Jonas Voss
'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.

Fra : jes rehder

Dato : 27-05-01 23:59

Jonas C. Voss wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> resizable=0 i dit vindues attributer.
>
> --
> MVH Jonas Voss
> 'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
> I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Hej Jonas

kan du ikke uddybe det lidt nærmere, da jeg er ny i dette her.
på forhånd tak
m.v.h.
jes rehder

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-01 00:42

Sun, 27 May 2001 22:58:35 +0000 (UTC), skrev jes rehder
<jes.r@get2net.dk>:

>kan du ikke uddybe det lidt nærmere, da jeg er ny i dette her.
>på forhånd tak

Det ville være meget lettere, hvis du postede et link til din side
eller sendte scriptet her.

Kig evt. på min hjemmeside, se signatur, under popupvinduer, der er
flere eksempler på popups, som ikke kan resizes.

Højreklik på siden og brug vis kilde.

Jeg sætter fut til news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, da det
er javascript og hører hjemme der.
Dvs. svar herpå bliver bragt i clientsidegruppen.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 28-05-01 10:56

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

function openpopup()
{
open=window.open('navnetpådinfil.htm','preview','toolbar=no,scrollbars=n
o,resizable=no,menubar=no,status=no,directories=no,location=no,top=xxx,l
eft=xxx,width=xxx,height=xxx,')}

--
MVH/Regards, Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-01 16:58

Mon, 28 May 2001 11:56:17 +0200, skrev SCRATCHTHISjc@voss.tf (Jonas
C. Voss):

> [...]
>open=window.open('navnetpådinfil.htm','preview','toolbar=no,scrollbars=n
>o,resizable=no,menubar=no,status=no,directories=no,location=no,top=xxx,l

Alt, det du har skrevet no ved kan undværes, det vil ikke komme med,
når man undlader det.

Det er kun nødvendigt, at skrive f.eks. scrollbars=yes, hvis man
ønsker det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 28-05-01 17:11

> [...]

> når man undlader det.
>
> Det er kun nødvendigt, at skrive f.eks. scrollbars=yes, hvis man

OK, det vidste jeg ikke (-:

Kan du (eller andre) måske fortælle mig, hvordan jeg giver et
popup-vindue et navn, istedet for at den viser stien til filen i
titellinien på IE?
Jeg kan godt finde ud af det når den henter en html-fil, men i min egen
henter den en jpg, og der insisterer den på at skrive stien i
titellinien i IE5.5. Kan man ændre det med javascript?

Jeg har denne kode, men istedet for at kalde en htm-fil har jeg den til
at kalde en jpg-fil. Jeg troede, at 'preview'-featuren ville give et
navn, men det gør den ikke. Nogle idéer?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 28-05-01 17:51

On Mon, 28 May 2001 18:10:35 +0200, SCRATCHTHISjc@voss.tf (Jonas C.
Voss) wrote:

>Jeg har denne kode, men istedet for at kalde en htm-fil har jeg den til
>at kalde en jpg-fil. Jeg troede, at 'preview'-featuren ville give et
>navn, men det gør den ikke. Nogle idéer?

Det er det samme hvis du åbner et billede i et alm. vindue.
Lav en HTML fil til at vise billedet og sæt <title> i den.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 28-05-01 22:55

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> wrote:

> Det er det samme hvis du åbner et billede i et alm. vindue.
> Lav en HTML fil til at vise billedet og sæt <title> i den.

Det gør jeg bare så, tak for hjælpen.

--
MVH/Regards, Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-01 17:58

Mon, 28 May 2001 18:10:35 +0200, skrev SCRATCHTHISjc@voss.tf (Jonas
C. Voss):

>Jeg kan godt finde ud af det når den henter en html-fil, men i min egen
>henter den en jpg, og der insisterer den på at skrive stien i
>titellinien i IE5.5. Kan man ændre det med javascript?

Ikke mig bekendt.

Men jeg vil nbormalt anbefale, at sætter billeder ind i en HTML-fil,
for så er det nemmere at få det pænt i et popupvindue.
Centreret ingen hvide kanter.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 28-05-01 22:55

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Men jeg vil nbormalt anbefale, at sætter billeder ind i en HTML-fil,
> for så er det nemmere at få det pænt i et popupvindue.
> Centreret ingen hvide kanter.

Takker og bukker, det vil jeg gøre i stedet.

--
MVH/Regards, Jonas

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 28-05-01 23:49

jes rehder wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> kan du ikke uddybe det lidt nærmere, da jeg er ny
> i dette her. på forhånd tak

Her er et eksempel:

'mitvindue',width=600,height=300,resizable=0);return
false;">
Tekst til linket</a>

Du finder en hel artikel om emnet her:
http://www.html.dk/artikler/00004/