Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotopapir
Fra : Gert Dyrn

Dato : 22-03-05 22:09

Hej.

Nogen, der har erfaringer med forskelligt fotopapir til printeren - jeg
tænker især på papir fra Tetenal, Kodak, Fuji osv....har selv en Canon
IP4000 og er ganske godt tilfreds med Canons eget Pro papir bortset fra,
at det er hulens dyrt.

Hilsen
Gert

Fra : [HCS] 4000

Dato : 22-03-05 22:16

Du kunne prøve Printasia fra Ilford 170g/m2. Et ganske udmærket papir, som
ikke er dyrt.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-03-05 22:55

[HCS] 4000 wrote:
> Du kunne prøve Printasia fra Ilford 170g/m2. Et ganske udmærket
> papir, som ikke er dyrt.

Ja - det er tit på tilbud - og giver rigtigt gode resultater på min Canon
i850.

Jeg har også gode resultater med Verbatim - det er også jævnligt på tilbud
til OK priser.

HP Papir er nogenlunde - mens Agfa og Kodak er meget dårlige på min printer.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : News

Dato : 22-03-05 23:15

> Ja - det er tit på tilbud - og giver rigtigt gode resultater på min
> Canon i850.

Undskyld, jeg bryder tråden men....

Jan, lige præcis det samme papir og printer bruger jeg,
men her for nyligt, er farverne blevet meget blege, ligesom et hvidt
skær
henover, jeg har godt nok købt noegt påfyldeblæk, der skulle være "extra
godt",
men har ikke tidligere set print så farveløse, selv med uoriginal blæk.

Det er især når Canons EasyPrint bruges, og ikke så udpræget
i andre udskrivningsprogrammer

Har du eller andre noget forslag til hvad problemet kan være,
kan det være farveprofilerne?

Venligst
Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-03-05 00:00

News wrote:
> [...]
> "extra godt",
> men har ikke tidligere set print så farveløse, selv med uoriginal

Jeg bruger u-originale patroner fra Printmore.dk - og opnår gode resultater.

Men om det er dit påfylde-blæk eller din hjemme-opfyldning af patronerne,
der er skyld i dine problemer ved jeg ikke ?

Der er guide i indstillinger for printeren, hvor man kan justere dyserne
m.v. - den skal man lige igennem, men ellers har jeg ikke gjort noget
særligt.

> Det er især når Canons EasyPrint bruges, og ikke så udpræget
> i andre udskrivningsprogrammer

Det fungere OK her - alternativt bruger jeg Arcsoft Photoprinter 4.0 - det
minder en del om Canons Easy Photo Print - men har lidt flere muligheder,
men der er ingen væsentlig forskel på udskriftskvaliteten.

> Har du eller andre noget forslag til hvad problemet kan være,
> kan det være farveprofilerne?

Desværre har jeg ikke et godt gæt - udover det med at køre guiden i
indstillinger med justering af dyser m.v....

Men som en anden nævner, så er det lidt af et lotterispil, at bruge
u-originalt papir og blæk, så det er noget med at prøve sig lidt frem til
man finder en kombination, der fungerer - og for mig er det så Ilford eller
Verbatim-papir og kopipatroner fra Printmore.dk.

Fra : News

Dato : 23-03-05 07:21

> [...]
> til man finder en kombination, der fungerer - og for mig er det så
> Ilford eller Verbatim-papir og kopipatroner fra Printmore.dk.

Mange tak Jan, det kunne være du havde været ude for lignende.

Venligst
Peter

Fra : Gert Dyrn

Dato : 23-03-05 09:27

Ok.

Tak for svarene. Der er noget at gå i byen på.

Gert

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-03-05 22:24

> [...]

> jeg tænker især på papir fra Tetenal, Kodak, Fuji osv....har selv en
> Canon IP4000 og er ganske godt tilfreds med Canons eget Pro papir

Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige papirtyper på Canon-printere og
er nået frem til, at det desværre ikke kan svare sig at spare lidt penge på
at bruge ikke-pro papir.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/19/05)

Fra : Leif Jørgensen

Dato : 22-03-05 22:41

Hej..... Tja, kvaliteten afhænger mest af hvilken printer du har. Eks. har
fotoprintere det svært med HP papir, der ej kan opsuge alt blækket. Jeg
bruger i tiden noget papir jeg købte i ALDI til ca. 1,50 pr ark (A4).
Kvalliteten er super fin i forhold til prisen. Mit råd til dig er simpelt.
Prøv dig frem. Held og lykke. Leif.

Fra : Thomas

Dato : 22-03-05 23:55

"Gert Dyrn" <gert.dyrn@midtfyn.net> wrote in message
> [...]
> tænker især på papir fra Tetenal, Kodak, Fuji osv....har selv en Canon
> IP4000 og er ganske godt tilfreds med Canons eget Pro papir bortset fra,

Jeg har prøvet næsten alle alternativer til Canons Pro papir og konklusionen
er desværre, at intet kommer bare tilnærmelsesvis i nærheden hvad angår
farvekvalitet og skarphed. Det eneste jeg ind imellem bruger som supplement
er Canons Photo Paper Plus Glossy (PP-101), der lige nu kan fås i
Computercity til halv pris... 39 kr. for 40 ark.

Glem først og fremmest alt om HP papir på en Canon printer. Det giver
forfærdelige resultater og sviner ad h.... til da blækket ikke trækker ind.

Thomas

Fra : KNL DtP

Dato : 23-03-05 09:23

"Gert Dyrn" <gert.dyrn@midtfyn.net> skrev i en meddelelse

> Nogen, der har erfaringer med forskelligt fotopapir til printeren

Til min Canon PIXMA iP4000 købte jeg fra start også Canon's eget papir
(PR-101), som er meget flot, men også ganske dyrt (~ 6 kr./ark.). Med en
custom farveprofil fra Povl H. Pedersen er farverne spot-on. Prisen gør dog,
at det er værd at kigge efter andre alternativer, når man kan nøjes med at
gå lidt på kompromis med kvaliteten.
http://images-eu.amazon.com/images/P/B000092QNY.03.LZZZZZZZ.jpg

Har også prøvet Ilford Galleri Smooth Pearl Paper, som er noget kraftigt
papir med mat perlemorsoverflade. Det har en rigtigt lækker tekstur, og
giver flotte billeder, hvis man anvender korrekt ICC-profil (fra Ilford's
hjemmeside). Mørke billeder synes jeg ikke bliver så gode, da printeren ikke
kan lave rigtigt sort på det papir.
http://www.lexjet.com/lexjet/assets/product_images/Ilford_Smooth_Pearl.jpg

Min favorit for tiden er dog Ilford Printasia Photo Glossy Paper, som den
nye inFoto-butik i Aalborg (Boulevarden) har på tilbud til 39 kr. for 20 A4
ark (~ 1,95 kr./ark): www.kortlink.dk/infoto/pun Overfladen er glat og
blank, uden dog at reflektere lyset så meget som Canon PR-101. Det er
rimelig kraftigt (238 g/m2), og farverummet er overraskende stort til
prisen: Farverne er (efter finjustering af driver) ganske neutrale og
matcher skærmen fint. Der er mulighed for at opnå nogle ganske kraftige
toner, og sort bliver flot og dyb - ikke blålig som på Canon's eget.
Skarpheden og detaljerne står også rigtigt godt, hvis man giver tilpas meget
USM før udskrift. Eneste problem er, at skyggeområder bliver noget grynet -
det er dog kun synligt ved nærstudering, og ikke noget problem ved normal
betragtningsafstand. Til prisen synes jeg, at dette papir er et hit:
http://images-eu.amazon.com/images/P/B00008WJPS.02.LZZZZZZZ.jpg

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk