Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tøm hukommelses kort
Fra : Tine & Thomas

Dato : 22-03-05 14:37

Dav alle.

Jeg ved ikke helt om det er den rigtige gruppe, men here goes...

Jeg er løbet ind i et lille problem.

Jeg vil gerne hjælpe min morfar med at tømme kortet i hans digital kamaer.
Der følger ikke noget smart lille program med... Så far her har selv været
lidt i gang!

Jeg er ikke nogen haj til programering.
Men rimelig stabil i de gamle DOS komandoer...

Jeg har lavet en bat fil som lyder nogen lunde så'n her:

copy e:\bla...bla\*.jpg c:\billeder\
del e:\bla...bla\*.jpg

Så er kortet tømt og klar til brug igen...

MEN, billederne ligger jo nu i en stor skide-stak i mappen billeder!
Kan man skrive en linje ind til laver en mappe i mappen: "Billeder" som fik
dagens dato som navn?

Altså hvis jeg tømmer kortet idag vil der blive lavet en mappe med navnet:
"21-03-05" og billederne lagt der i?

Eller er der nogen som har et lille program som kan klar jobbet?

På forhånd mange tak...

/Thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 22-03-05 14:43

Tine & Thomas wrote:
> [...]
>
> Jeg er ikke nogen haj til programering.
> Men rimelig stabil i de gamle DOS komandoer...
>
> Jeg har lavet en bat fil som lyder nogen lunde så'n her:

Yderst risikabelt, hvis der sker fejl i kopieringen.

Det er der da. http://home.planet.nl/~icompare/icopy.htm. Gratis og fikst.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...danske amatørfotografer er så dumme, at de under alle omstændighedder
anbefaler og køber Canon's produkter." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tine & Thomas

Dato : 22-03-05 14:59

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der da. http://home.planet.nl/~icompare/icopy.htm. Gratis og fikst.

Det ser meget lovende ud...

Mange tak.
/Thomas

Fra : Manse

Dato : 22-03-05 21:56

Hejsan

Fatter ikke lige problemet, har du en Pc der kører DOS, fordi så kan du ikke
installere windows programmer....!
(mener også du skal bruge Xcopy, ellers kopiere du bare, og tømmer
ingenting)

Men har du windows, behøver du ikke noget program.......!

Ellers skal man Flytte filer og ikke kopiere..........

Har du f.eks Xp, så lav et biblotek der hedder, Photo.....og alle de mapper
du har lyst til....

Plug din kortlæser i USB, og vupsi, du har fået et drev mere, som hedder,
"flytbar disk", hvis din XP er på dansk.

Højre klik på start, >stifinder>flytbar disk> alle dine billeder bliver nu
vist i thumnails, og du kan sidde i ro og mag og flytte billeder til de
mapper de hører til, eller slette dem, du alligevel ikke synes om......med
musen......Husk at trykke shift ned, når du flytter ellers kopiere du bare..

Ved ikke lige, hvorfor der skal bruges datoer,? ihvertfald hvis det er
MorFar, kald dem, familie, sommerfest, zoo, børnebørn.....

ret til forbehold for alting...

Manse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-03-05 22:45

Manse wrote:
> Fatter ikke lige problemet, har du en Pc der kører DOS, fordi så kan
> du ikke installere windows programmer....!

Man skal ikke kimse af dos-kommandoer - de er gode til ange ting

> (mener også du skal bruge Xcopy, ellers kopiere du bare, og tømmer
> ingenting)

Copy og Xcopy gør det samme i denne forbindelse.

Men han kopierer jo netop og sletter originalen bagefter - så det er faktisk
en move, der kommer ud af det.

> Men har du windows, behøver du ikke noget program.......!

Næh - men det gr man heller ikke med dos-komandoer, da de er indbygget -
uanset Windows-version.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 22-03-05 15:10

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> Altså hvis jeg tømmer kortet idag vil der blive lavet en mappe med navnet:
> "21-03-05" og billederne lagt der i?

Hvis du kører Windows XP, kan denne sættes op til at kopiere alle billeder
på kortet over i en mappe kaldet 22-03-2005, såfremt du tømmer kortet i dag.
Dette kan sættes op til at gøres helt automatisk, når du forbinder kameraet
til computeren med USB-kabelet. Mener også det skulle virke, hvis du bruger
en kortlæser.

Højreklik på kameraet eller kortlæseren under Denne computer. Vælg
Egenskaber > Automatisk afspilning > Billeder > Kopier billederne til en
mappe på computeren.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk