Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk Manual til Fuji Finepix 5000
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 22-03-05 10:19

Er der nogen der ligger inde med subject?

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-03-05 10:31

Arne Rasmussen wrote:
> Er der nogen der ligger inde med subject?

Det spurgte du også om den 16. juli sidste år. Du må da snart have lært
kameraet og dets muligheder at kende.

M.v.h
Niels

Fra : Jakob

Dato : 22-03-05 12:42

In article <423fe5f6$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk says...

> Det spurgte du også om den 16. juli sidste år. Du må da snart have lært
> kameraet og dets muligheder at kende.

Hvad er egentlig formålet med sådan et svar, hvis han ikke havde brug
for den spurgte han nok ikke.......

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-05 10:33

Sådan en kan du købe hos http://www.fujifilm.dk/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-03-05 13:14

> Sådan en kan du købe hos http://www.fujifilm.dk/

Ofte kan man også låne en af et godt menneske, så man lige kan læse den
igennem, men den tanke er dig vel fjern.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 22-03-05 13:46

Langgaard Bærbar wrote:
> Ofte kan man også låne en af et godt menneske

Er det lovligt?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Hansen

Dato : 22-03-05 16:12

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er det lovligt?

Er det ulovligt at være et godt menneske? Ja, jeg spørger bare.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-03-05 18:26

Thomas Schreiber wrote:

> Er det lovligt?

Nix - man må kun låne noget af dumme svin!

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-05 18:28

Thomas Schreiber wrote:

> Er det lovligt?

Ja-da... men det tilbud som Henrik Lumholdt kommer med længre nede i
tråden, er ikke lovligt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-03-05 18:47

> Ja-da... men det tilbud som Henrik Lumholdt kommer med længre nede i
> tråden, er ikke lovligt...

Hej

Nils og Jan, hvad er det i har imod at Arne får fat i en manual til sit
kamera, har Arne gjort jer noget.
Alle ved at det er ulovligt at kopiere en manual, så det behøver i ikke at
repetere.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-05 20:43

Langsom Blærbar wrote:

> [...]
> kamera, har Arne gjort jer noget.
> Alle ved at det er ulovligt at kopiere en manual, så det behøver i ikke at

Tja... der findes to slags ophavsret, ens egen som er hellig, og så
de andres, som man ka' lidt let på.

Hvor tit har vi ikke oplevet, at folk bliver hvidglødende af raseri,
når nogen har kopieret deres billeder, og alle plejer at være enige
om, at det er noget svineri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 22-03-05 21:16

In article <42407552.2080902@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Hvor tit har vi ikke oplevet, at folk bliver hvidglødende af raseri,
> når nogen har kopieret deres billeder

Ja og jeg bliver også gal når det sner om sommeren, men det har så
heller ikke noget med sagen at gøre.

Man har da ikke noget at bruge en manual til med mindre man har
kameraet, som firmaet jo så har fået deres penge for.

Så med mindre du antyder at han har stjålet kameraet så er det da noget
vrøvl. En massefremstillet manual til et elektronisk produkt der er købt
og betalt kan der da ved gud intet være ivejen for at kopiere.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-05 21:53

Jakob wrote:

> Man har da ikke noget at bruge en manual til med mindre man har
> kameraet, som firmaet jo så har fået deres penge for.

Hmm... det er jo netop der hunden ligger begravet, den danske Fuji
importør bekoster oversættelse og trykning af en dansk manuel, det
lægges på den danske udsalgsprs.

Når folk køber et kamera i tyskland, så får de en tysk manuel med,
og de har ikke betalt for den danske version.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-03-05 23:55

> Hmm... det er jo netop der hunden ligger begravet, den danske Fuji
> importør bekoster oversættelse og trykning af en dansk manuel, det lægges
> på den danske udsalgsprs.

Sjovt nok, når man køber kamera i tyskland så får man en tysk manual med,
også oversat fra japansk, og det til en kamerapris der er væsentlig lavere
end det som momsforskel og andet berettiger til. Men jeg vil nu ikke
allerede, som du, konkludere at Arne har købt kameraet i Tyskland, men det
har han nok, for han er jo ikke dum.
Jo flere der køber kamera i Tyskland, jo hurtigere går harmoniseringen, og
jo mindre tager de danske importører røven på os.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-03-05 00:18

Langgaard Bærbar wrote:

> Jo flere der køber kamera i Tyskland, jo hurtigere går harmoniseringen, og
> jo mindre tager de danske importører røven på os.

Og jo hurtigere må I lære at læse en tysk manuel..!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Helms

Dato : 23-03-05 21:47

On Wed, 23 Mar 2005 00:17:30 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Og jo hurtigere må I lære at læse en tysk manuel..!

Eller læse den på engelsk, men det er nu heller ikke så svært. Den er
jo med små tegninger.
http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/bin/S5000Manual.pdf

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-03-05 21:36

> Hvor tit har vi ikke oplevet, at folk bliver hvidglødende af raseri, når
> nogen har kopieret deres billeder, og alle plejer at være enige om, at det
> er noget svineri...

Nils, jeg havde heller ikke forventet du kunne fornemme forskellen på de to
ting.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-03-05 21:55

Langsom Blærbar wrote:

> Nils, jeg havde heller ikke forventet du kunne fornemme forskellen på de to
> ting.

Jeg har ikke hørt om, at der er forskel på ophavsretten til et
skrifligt og et fotografisk værk, men det kan du sikkert forklare...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-03-05 10:48

Langgaard Bærbar wrote:

> Nils og Jan, hvad er det i har imod at Arne får fat i en manual til
> sit kamera, har Arne gjort jer noget.

Hvis det er mig, du referer til med 'Jan' - så hold venligst mig udenfor.
Jeg har ikke udtrykt noget der blot ligner en holdning til Arnes anskaffelse
af manual.

vh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-03-05 13:06

Jan Bøgh wrote:

> Hvis det er mig, du referer til med 'Jan' - så hold venligst mig udenfor.
> Jeg har ikke udtrykt noget der blot ligner en holdning til Arnes anskaffelse
> af manual.

Og jeg har har bare oplyst, hvor Arne ka' købe en manuel...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 28-03-05 18:39

Må indrømme, at JEG faktisk ikke havde tænkt på det, da jeg kom med mit
tilbud, men det er da nok i virkeligheden korrekt.
Har selv købt alt mit grej i Danmark, på grund af service, reklamation m.v.
som vel går hen og bliver både tidskrævende og dyr i forsendelse, hvis man
handler udenlands. Det har selvfølgelig så kostet mere, end hvis jeg f.ex.
havde handlet i Tyskland, hvilket jo så er mit valg. At jeg så får dansk
manual med, synes jeg da er fint, men jeg ville personligt have været
skøjtende ligeglad, såfremt den havde været på engelsk, og betragter
egentlig ikke en danske manual som en selvfølge.
Jeg kan ikke helt se det sammenlignelige i at hjælpe nogen med at få mere
udbytte af deres grej -vederlagsfrit, mind you!- og så at stjæle andre folks
billeder, det ville jeg selv blive møgtosset over, også på andres vegne!
Henrik L

Fra : Jakob

Dato : 22-03-05 19:06

In article <424055AB.9040004@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Ja-da... men det tilbud som Henrik Lumholdt kommer med længre nede i
> tråden, er ikke lovligt...

Så er de små sko fundet frem igen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 22-03-05 18:32

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Er det lovligt?

Hej

Det er nok ligeså lovligt som at låne avisen til naboen.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 22-03-05 18:15

Har vist nok en dansk til mit, som du evt. kan kopiere, hvis jeg kan finde
den. Hvor bor du?
Henrik L. (2630)

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 25-04-05 23:57

.......og når folk så efterfølgende ikke engang gider at maile eller noget
som tak for ulejligheden, når de har fået den manual, som de så gerne ville
ha', så gider man jo nok ikke lige hjælpe næste gang, der er nogen, der
spørger om noget lignende!!!
Henrik