Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bouncer
Fra : Nyrup

Dato : 21-03-05 18:53

Er der mon nogen her på nyhedsgruppen der har eksperimenteret med selv at
lave en bouncer til deres blitz? - Jeg har før overvejet muligheden , men nu
er det blevet helt aktuelt efter jeg har købt en Sigma 500...
Det er en helt ny verden for mig. Jeg kan allerede nu se, at sådan en
tingest burde jeg ha' købt for mange år siden. Det er nogle ganske
anderledes gode blitz-billeder man får når man vender kanonen op i loftet
eller ind i en væg. Men samtidigt tror jeg det vil blive endnu bedre med en
bouncer, f.eks. Stofen eller noget lignende. Imidlertid er der jo
efterhånden ingen fotoforeteninger der har noget som helst "sjovt" på lager
mere. Skal de skaffe det bliver det dyrt. Jeg kan få en Stofen for ca. 180kr
hos www.warehouseexpress.com, men så skal der 19£ oven i til porto og så
bliver det en dyr plasticdåse!...
Kunne man i stedet bruge en passende lille plasticdåse?
Eller hvad med et follet A4 ark som danner en stor bue uden om blitz-hovedet
og fæstnes med tape?
Er her ikke nogen som har eksperimenteret med disse ting og gjort
erfaringer, gode som dårlige?

Hvad med en lille bouncer til at montere på compactkameraets flash? Eller
måske oven i købet en lille fiks sag til f.eks. IXUS-modellerne!... Så man
fik bedre billeder og ingen røde øjne?

mvh,
Nyrup

Fra : Claus Smith

Dato : 21-03-05 19:00

Jeg købte en inde hos Photograpica til min SB-600 for kr. 250,-

Claus

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 21-03-05 23:15

On Mon, 21 Mar 2005 19:00:02 +0100, "Claus Smith" wrote:

>Jeg købte en inde hos Photograpica til min SB-600 for kr. 250,-

Hvordan passer den på SB-600?

Jeg har selv været inde i Photografica to gange. Den første gang sagde
de at de slet ikke have noget til en SB-600, og anden gang sagde de at
de ganske vist havde en, som Stofen angav til at passe, men at det
skulle den ikke gøre alligevel. Og at de derfor KRAFTIGT frarådede mig
at spilde penge på den.
Og nu siger du så, at det er lykkedes dig at købe en derinde. Jeg er
forvirret

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 22-03-05 10:53

De havde to da jeg var derinde, een som passede af h til og så en som ligge
glider på uden problemer.

Jeg er glad for min ihvertfald.

Claus

Fra : Ralph

Dato : 01-04-05 01:58

> Hvordan passer den på SB-600?

Bestilte, takket være Jeres skriverier her i gruppen, én til Nikon SB-600
hos Sto-fen. Pris ca. 25$ (150,-). Den passer bare PERFEKT.
Blev afsendt dagen efter og kom til DK efter ca. 8 dage.

Kan absolut anbefales.

Har også prøvet at lave en selv af en mælket plastikdunk.
Det var faktisk ikke dårligt, men en "original" sidder altså bedre og ser
også bedre ud

Ralph

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : News

Dato : 21-03-05 19:14

"Nyrup" <p(spam-fjerner)nyrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Nyrup, jeg bestilte en direkte fra Sto-fen netside,
http://www.stofen.com/
til min Sigma DG500, den kom få dage efter.
Men det var også efter jeg selv havde forsøgt mig, med div.
plasticdåser,
og det duede bare ikke rigtigt.

Jeg synes bouncheren er ok, til nogle ting, men den giver et brunligt
skær, (colorcast?)
hen over billedet, også selvom flashen peger direkte, jeg har prøvet mig
frem med
forskellige hvidbalancer, men synes ikke jeg kan finde en der matcher,
måske "sollys"
kommer tættest på den rigtige hvidbalance eller farve.

Og så skal være klar over at den stjæler noget lys fra fra flashen,
ca. 1 stop, tror jeg det er.

Sigmaen er iøvrigt ganske god, mht. pris/ydelse.

Peter
"Just my five cents"

Fra : [HCS] 4000

Dato : 21-03-05 19:26

Køb den direkte fra www.stofen.com ca. 20$ + fragt = ca. 150 kr. Let og
smertefri betaling med f.eks Visa, og du har den efter nogen dage.

Jeg har selv eksperimenteret med at lave en uden held. Men det er ikke
ulejligheden vær.

hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Carsten Saugmann

Dato : 23-03-05 13:55

Jeg støver også rundt for at finde en bouncer til en rimelig pris, og i
eftersøgningen faldt jeg over denne ganske fortrinlige "husmandsløsning" som
virker rigtig godt.

http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=54&id=18056&photopage=1

Det afføder dog normalt nogle spørgsmål om brugen af elastik på et funklende
nyt udstyr...

Mvh/Carsten

Fra : Lars Troels

Dato : 23-03-05 15:41

> [...]
>
> http://www.foto-basen.dk/?page=16&category=54&id=18056&photopage=1
>
> Det afføder dog normalt nogle spørgsmål om brugen af elastik på et

Hej Carsten

Jae det med elastikken vil givet plage nogen, men du skulle vide hvor tit
jeg sidder ved siden af fotografer, der har klistret deres udstyr til en
kvart million ind i gaffatape. Det er af en eller anden grund altid store
canonteler, der tilsyneladende skal have en masse gaffa for at køre...

Lars T.
www.larstroels.dk