Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sync. problemer
Fra : 2rb1

Dato : 19-03-05 11:13

Jeg plejer at bruge Ir transmitter i studiet med min Canon D60. uden
problemer.
Jeg prøvede i går at bruge min 420 ex flash som transmitter til
flashanlæget, og det virker ikke. Er der nogle her som ved hvorfor det ikke
virker og hvad man kan gøre for at det virker?

PFT.
2rb1

Fra : C. Stensgaard

Dato : 20-03-05 12:04

Hej Torben

Ja - du skal sætte tape på de 4 bagerste kontakter - du mister TTL men du
klarer dig vist med din lysmåler

Easy trick

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-05 12:14

> [...]

> flashanlæget, og det virker ikke. Er der nogle her som ved hvorfor
> det ikke virker og hvad man kan gøre for at det virker?

Sæt flashen til manuel mode. Står den i E-TTL, fyrer den kontrollys af før
selve hovedlyset. Kontrollyset "trigger" flashanlægget, hvilket er for
tidligt i forhold til den faktiske eksponering.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/19/05)

Fra : 2rb1

Dato : 20-03-05 15:47

Hejsa Jens - der er ikke manual mode på 420ex, så jeg tror jeg vil prøve
Claus's metode ;0)

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-05 15:52

> Hejsa Jens - der er ikke manual mode på 420ex, så jeg tror jeg vil
> prøve Claus's metode ;0)

Lyder som en god idé. Jeg har selv en 550EX og troede, 420EX svarede
nogenlunde til den.

Fra : C. Stensgaard

Dato : 20-03-05 21:53

Det er sådan set gældende for begge - har haft både 420, 550 og 580 - og det
er ens for dem alle - også hvis man anvender Canons egen IRtransceiver.

Så på med tape - så er du i luften.

Simple and yet effective