Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nogen der kender til Walimex studio flash?~
Fra : fam. Ager

Dato : 17-03-05 18:34

hej

nogen der kender disse???

specielt cy-350cr....

jeg har set dem her..
http://www.foto-walser.de/index_de.htm

mvh torben

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 17-03-05 18:56

news:4239bf71$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> hej
>
> nogen der kender disse???
>
> specielt cy-350cr....
>
> jeg har set dem her..
> http://www.foto-walser.de/index_de.htm

Jeg har lige fået et sæt cy-300. Man får meget for pengene, men den sidste
finish mangler.

Men 3 stk 300Ws flash + 3 gode stativer (256cm høje) + 3 paraplyer + IR
trådløs udløser til at sætte på kameraet. 3800,- for det hele, det er
billigt.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-03-05 00:07

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message
> hej
>
> nogen der kender disse???
>
> specielt cy-350cr....
>
> jeg har set dem her..
> http://www.foto-walser.de/index_de.htm

Du får hvad du betaler for og en spand ekstra oven i hatten, kontra mærker
som Broncolor der er sindsygt dyre men der betaler man som man får og man
får ikke en skid mere, de laver bare nogle lidt større og bedre produkter en
Walimex, men jeg kender en fotograf her i byen der bruger Walimex som
transport studie da det ikke gør så meget hvis det går i stykker og har
Broncolor stående hjemme i studiet. Så det er skam et ganske fint produkt,
køb du roligt sådan nogle og så lige en IR udløser også , den er guld værd.

Mvh
Simon

Fra : fam. Ager

Dato : 18-03-05 06:27

> specielt cy-350cr....

er der nogen der ved om canons speedlite transmitter st-e2 virker til disse
flashes???
Da jeg har denne vil det jo være skønt hvis den kunne bruges der til..:0)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-03-05 09:56

> [...]
> flashes???
> Da jeg har denne vil det jo være skønt hvis den kunne bruges der til..:0)

Jeg har ingen ide om det, men jeg tror det faktisk ikke, jeg tror at de
kører med deres egen IR kryptering for netop at andre IR enheder ikke skal
kunne forstyre.

Mvh
SImon

Fra : Erik W.

Dato : 18-03-05 10:10

"fam. Ager" skrev i news:423a668f$0$80886$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> er der nogen der ved om canons speedlite transmitter st-e2 virker til
disse
> flashes???
> Da jeg har denne vil det jo være skønt hvis den kunne bruges der til..:0)

Det virker efter al sansynlighed ikke umiddelbart. Problemet har været
diskuteret her i gruppen i forhold til flash anlægget i "Huset" i Århus.
Læs tråden her http://kortlink.dk/google/pkz Så vidt jeg husker løste Claus
problemet med noget isoleringstape, så E-TTL systemet blev blokeret.
Ellers kan du da købe en infrarød trigger med, den koster vel ikke en
bondegård?

Mvh Erik

Fra : Klaus Madsen

Dato : 19-03-05 03:27

> nogen der kender disse???
>
> specielt cy-350cr....
>
> jeg har set dem her..
> http://www.foto-walser.de/index_de.htm
>
> mvh torben
Hej Torben

Ja jeg har 3 af dem. Du har for øvrigt også set og kommenteret nogle af
mine
billeder på Imagerating som netop er taget med disse.
De virker glimrende, men jeg har netop lige modtaget et brev fra firmaet
hvor de
tilbagekalder dem på grund af fejl, som de dog retter uden omkostninger
for
brugeren.
Så nu har jeg sendt dem retur til Tyskland og venter på at få dem tilbage.
Jeg købte også deres infrarøde udløser som virker glimrende på mit Nikon
D100.
Men på min kones Canon Eos 10D virker den slet ikke. Og det er ikke hendes
kamera
der er noget galt med, vi har prøvet med to andre Canon kameraer, og de
virkede heller ikke.
Jeg tror det er noget med den spænding der skal til for at udløse dem.

Mvh. Klaus Madsen

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 19-03-05 07:14

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse

> [...]
> virkede heller ikke.
> Jeg tror det er noget med den spænding der skal til for at udløse dem.

se det var rart at vide, for jeg er jo også canon bruger...Jeg vil undersøge
dette et eller andet sted....
Tak for info Klaus

mvh torben

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-03-05 10:12

> [...]
> kamera
> der er noget galt med, vi har prøvet med to andre Canon kameraer, og de

Hej

Jeg bruger den på en Canon D60 og G2 uden problemer, det er dog CY-300 jeg
har, da jeg mener forholdet mellem pris/ydelse er bedre ved den model.

PS:

Jeg har ikke fået dem kaldt tilbage!

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 19-03-05 07:39

> hej
>
> nogen der kender disse???
>
> specielt cy-350cr....

findes der en dansk forhandler af dette mærke??

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-03-05 10:16

> findes der en dansk forhandler af dette mærke??

Hej

Jeg tror det ikke, og hvis det var tilfældet, var prisen nok også derefter.
Men der er ingen problemer i at handle på deres side, man får løbende mails
om hvor i systemet ordren befinder sig.

Fortsat god weekend.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 19-03-05 10:31

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror det ikke, og hvis det var tilfældet, var prisen nok også
> derefter.

det var såmæn bare for at kunne udspørge dem om dette fænomen, da mit tyske
slet ikke er godt.Har aldrig lært det:0)....

men jeg kan nu heller helt forstå vis det er et generalt problem, for det
canon er ski da et af de førende mærker..Så vis det ikke funkede med det
ville det være en dødsdom over dem selv:0)

tak for info....

Kan du justere lyset på den model du har??
Følger der sync kabel med eller skal det bestilles ved siden af??

jeg tror jeg bestiller den den trådløse,men et kabel er også godt at ha´ i
lommen hvis man lige løber tør for batteri:0)

mvh torben

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 19-03-05 17:29

> det var såmæn bare for at kunne udspørge dem om dette fænomen, da mit
> tyske slet ikke er godt.Har aldrig lært det:0)....

Hej

De kommunikerer på Engelsk, hvis du vil spørge dem om noget.

> men jeg kan nu heller helt forstå vis det er et generalt problem, for det
> canon er ski da et af de førende mærker..Så vis det ikke funkede med det
> ville det være en dødsdom over dem selv:0)

Det har du ret i.

> tak for info....

Det var så lidt.

> Kan du justere lyset på den model du har??

Ja da, der er hel, halv og kvart, skal man bruge noget der i mellem er det
få cm. man skal flytte flashen.

> Følger der sync kabel med eller skal det bestilles ved siden af??

Ja da, et kabel til hver flash + 5m. netkabel.

> jeg tror jeg bestiller den den trådløse,men et kabel er også godt at ha´ i
> lommen hvis man lige løber tør for batteri:0)

Ja, det er rigtigt.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk