Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Canon PIXMA iP4000
Fra : KNL DtP

Dato : 16-03-05 20:43

Hej.

Har haft min iP4000 i et stykke tid, og den udskriver yderst fine print, men
af og til opfører den sig mystisk:

Har jeg f.eks. printet et helt A4-ark ud fra Photoshop CS, og kort tid efter
vil udskrive ydeligere et, kan printeren finde på at dø midt printet. Det sker
ofte efter cirka 2 cm eller cirka midtvejs på arket. Computeren står ikke og
laver andet, men trods det melder statusprogrammet at printeren ikke reagerer
(not responding). En slukning af printeren løser problemet - men det har bare
i dag kostet tre ark papir (og mange grimme gloser).

Kan det være et problem, at USB-kablet (technikdirekt's standart 2.0) er 3
meter lang? Nogen der har oplevet noget tilsvarende?

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : [HCS] 4000

Dato : 16-03-05 20:53

Jeg har været ude for noget lignende. Ikke med en printer men med andre ting
tilsluttet en USB port, og som så pludselig mister forbindelsen. Prøv at
tilslutte printeren i en enden port. Det er ikke sikkert der er noget galt
med porten, det har der ikke været i de tilfælde jeg har prøvet, men en
ombytning af to USB tilslutninger har hjulpet.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Bo Andersen

Dato : 16-03-05 21:06

> [...]
men
> en ombytning af to USB tilslutninger har hjulpet.

Helt galt kan det gå hvis man har en billig model USB-hub hvor
printeren er sat i.
Jeg har nu sat min HP-printer direkte i computeren, og det fixede
mit tilsvarende problem.
Venligst Bo Andersen.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bo Andersen

Dato : 16-03-05 21:07

Fra : KNL DtP

Dato : 16-03-05 22:13

"[HCS] 4000" <hcsnulspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at tilslutte printeren i en enden port.

Det er hermed gjort - så må vi se om det holder unoderne væk : )

Tak for tippen begge to!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 11:34

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Kan det være et problem, at USB-kablet (technikdirekt's standart 2.0) er 3
> meter lang? Nogen der har oplevet noget tilsvarende?

Det lyder som om at der sker en kollision i data flowet fra USB porten til
Printeren, jeg har selv prøvet at opleve tilsvarende ved en ekstern harddisk
og byttede sågar bare om på de to stik der sidder lige ved siden af
hinanden. Det betyder ikke at din USB port er ødelagt, men nogle USB porte
kører med 4 pins connector og andre med 5 pins, begge to er lige hurtige,
men det 3. pin bruges til at holde forbindeleser i live ved kollisioner, så
printere, harddiske, eksterne optiske drev og den slags krævende enheder
skal sidde på 5 pins porte og kortlæsere, mus, tastaturer og de snalgs skal
sidde på 4 pins porte. Så det er sikkert bare en om bytning der skal til.

Mvh
Simon