Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder af......
Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-05 19:53

12 stk., hvoraf de fleste nye.

http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/index.htm

Ta´et kik og smid en kommentar om du lyster
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 20:24

Ole Larsen wrote:

> Ta´et kik og smid en kommentar om du lyster

Det er en rystet oplevelse...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : News

Dato : 16-03-05 20:32

> [...]

Omvendt Turbo IS?

Fra : Ole Sahl

Dato : 16-03-05 20:45

> 12 stk., hvoraf de fleste nye.
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/index.htm
>
> Ta´et kik og smid en kommentar om du lyster
> [...]
Billeder af hvad?
Er jeg den eneste der ikke har så meget som en ide om hvad du forsøger at
fortælle med dine "foto's"

//Ole Sahl

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-05 21:11

Ole Sahl wrote:

> Billeder af hvad?

Det er jo let nok. Det er bare at remse op, men det er ikke det, du mener.

> Er jeg den eneste der ikke har så meget som en ide om hvad du forsøger at
> fortælle med dine "foto's"

Nej, nok de fleste på gruppen synes sikker det er mærkeligt(?) - og det
synes jeg er mærkeligt - at så mange fotografer er bundet så snært af
nogle bestemte opfattelser om, hvad et fotografi må være. At du ikke har
nogen ide om.... finder jeg naturligt. Det har jeg dårligt selv. Og
havde jeg det og kunne forklare det med ord, var der ingen grund til at
lave billeder. Så simpelt synes jeg det er.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 21:31

Ole Larsen wrote:

> Nej, nok de fleste på gruppen synes sikker det er mærkeligt(?) - og det
> synes jeg er mærkeligt - at så mange fotografer er bundet så snært af
> nogle bestemte opfattelser om, hvad et fotografi må være.

Nej Ole... det er squ ikke rigtigt, jeg er meget åben over nye
og/eller anderledes metoder, og det er ikke ret lang tid siden, at
jeg henviste til Sarah Moon's billeder, der netop er opvisning i
kreativ brug af uskarphed, korn og under/overbelysning.

Dine billeder er blot en demonstration af nogle teknikker, som
muligvis kunne være utroligt spændende med de rette motiver, og det
er bare ærligt, at du ikke vælger nogle motiv-typer, som spiller
sammen med de teknikker du leger med.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror, at den teknik du leger med kræver
nogle super enkle motiver med få farver, prøv at låne dette billede
(se flg. links.) og test så din metode/teknik på det, du har min
tilladelse til at vise det frem, hvis du selv er tilfreds med dit
resultat...

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/hus_%26_have/husgavle/_husgavl-02.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-05 21:45

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> flg. links.) og test så din metode/teknik på det, du har min tilladelse
> til at vise det frem, hvis du selv er tilfreds med dit resultat...

Ja, tak for din venlighed.
Det, jeg laver sker i optagelsen og bliver kun accentueret derefter. Dit
eks. passer slet ikke ind i mine ideer, men i nogle af billederne er der
netop som du efterlyser "enkle motiver med få farver".

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 21:52

Ole Larsen wrote:

> Det, jeg laver sker i optagelsen og bliver kun accentueret derefter.

Det kunne ellers nemt laves i PhotoShop...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-05 22:02

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det kunne ellers nemt laves i PhotoShop...

Ja, det tænker jeg. Men sådan fungerer det ikke for mig. Jeg har
oplevelsen på stedet og mindet om den der efter.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-03-05 00:11

Ole Larsen wrote:

> Ja, det tænker jeg. Men sådan fungerer det ikke for mig. Jeg har
> oplevelsen på stedet og mindet om den der efter.

Nå men så lad mig sige det på den måde, jeg tror du skal gå efter
nogle meget enkle motiver, det skal vel og mærke være motiver og
kompositioner, der også vil holde i en helt normal veleksponeret og
skarp version, dem kan du så prøve at lave din teknik med...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Bothager

Dato : 16-03-05 21:22

Ole Larsen wrote:

> 12 stk., hvoraf de fleste nye.
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/index.htm
>
> Ta´et kik og smid en kommentar om du lyster

Den blå farve på
http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/1902200504.htm er helt
magnetisk, og giver mig en behagelig følelse af ro. Jeg kan godt lide
den måde at ghostingen af træer/hus er blevet mere svag end sædvanlig.

Jeg ved godt jeg er /mærkelig/ , men jeg finder altså en ro i mange
af dine billeder.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-03-05 21:39

Michael Bothager wrote:

> [...]
> magnetisk, og giver mig en behagelig følelse af ro. Jeg kan godt lide
> den måde at ghostingen af træer/hus er blevet mere svag end sædvanlig.

Ja, den finder jeg nok aldrig ud af at styre helt som jeg ønsker. Troede
en overgang med min man. slr og blits at være nær, men nej...

> Jeg ved godt jeg er /mærkelig/ , men jeg finder altså en ro i mange
> af dine billeder.

Du er helt givet mærkelig, idet du tydeligvis er den eneste på
gruppen ud over mig selv, der ser noget pos. i billederne. Og var
gruppen mit eneste forum, var jeg nok begyndt at samle frimærker i stedet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-05 22:53

> Du er helt givet mærkelig, idet du tydeligvis er den eneste på
> gruppen ud over mig selv, der ser noget pos. i billederne.

Jeg bryder mig ikke om dine billeder, men ser meget positivt i dem. Du har
en oplevelse og glæde ved at producere dem, hvilket for mig at se må være
det helt essentielle og allervigtigste. Dem, der tager billeder for andres
og ikke for egen skyld, er enten professionelle fotografer uden særlige
følelser for produktet, eller amatører, der bør finde sig en anden hobby.
Alt for mange går alt for meget op i, hvad andre synes om det, de selv bør
have stor fornøjelse og udbytte ved.

Et eller andet sted er vi selvfølgelig også drevet af ønsket om
anerkendelse, ellers lagde vi ikke billeder til offentlig skue, men hvis
andres bedømmelse bliver bestemmende for, hvilke motiver/teknik man som
amatørfotograf vælger, snyder man sig selv for den store glæde det er, at
lave noget, man bare selv har lyst til at lave.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-03-05 06:54

Jens Bruun wrote:

> [...]
> amatørfotograf vælger, snyder man sig selv for den store glæde det er, at
> lave noget, man bare selv har lyst til at lave.

Du får det sgu til at lyde som om min fotografi er et selvterapeutisk
projekt. Måske er der lidt om det ( i alle tilfælde, hvor man er optaget
af en irrationel interesse som eks. frembringelse af billeder ).
At du ikke kan lide billederne er fint for mig - så har du taget
stilling og har sikkert også en ide om, hvorfor det forholder sig
således. Mere kan man næppe håbe på når man fremviser billeder.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-03-05 07:22

> Du får det sgu til at lyde som om min fotografi er et selvterapeutisk
> projekt.

Det er der vel ikke noget galt i? Alle mine hobbyer er selvterapeutiske -
ellers er der da ikke megen idé i at bruge tid og energi på dem, når man nu
ikke får fjams, penge eller prestige for det.

> At du ikke kan lide billederne er fint for mig - så har du taget
> stilling og har sikkert også en ide om, hvorfor det forholder sig
> således.

Ja. Din slags billeder skal appellere til følelserne, da de ikke har deres
berettigelse gennem f.eks. overlegen teknik. Det gør de ikke hos mig. De
mange fuglebilleder, der vises i disse tider, har ofte deres berettigelse
gennem overlegen teknik. Det gør dem ikke specielt interessante for mig.
Engang imellem ser man et fuglebilleder, der taler til følelserne, og så er
den der.

> Mere kan man næppe håbe på når man fremviser billeder.

Nope.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-03-05 11:50

Ole Larsen wrote:
> 12 stk., hvoraf de fleste nye.
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/index.htm
>
> Ta´et kik og smid en kommentar om du lyster

Tak.
Jeg synes af flere af dine billeder er rigtigt spændende.
Jeg har nævnt det fø, men der er et impressionistisk 'touch' over nogle af
dem.
Især er jeg glad for
http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/06120305.htm

http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/11100401.htm

http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/200315.htm

der illustrerer, hvad jeg mener.
Derimod er jeg ikke så vild med

http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/18120405b.htm

http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/18120405b.htm

der er en anelse for 'gotiske' for undertegnede - de ligner lidt et omslag
til en Stephen King-roman

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-03-05 17:35

Jan Bøgh wrote:

> [...]
> Jeg synes af flere af dine billeder er rigtigt spændende.
> Jeg har nævnt det fø, men der er et impressionistisk 'touch' over nogle af

Tak skal du have. De 2 oven for er også blandt mine egne favouriter.
Måske fordi jeg er tættest på det, jeg prøver.
Men den bløde kubisme i 0003a taler også til mig.

> [...]
>
> http://home.tiscali.dk/muggler/Latest/pages/18120405b.htm
>
> der er en anelse for 'gotiske' for undertegnede - de ligner lidt et omslag

Ja, der er lidt vel pop i det. Og så er der måske to mere, der nok ikke
skulle have været med

> vh
> jan

Tak for din reaktion og din forklaring.