Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tamron tele-converter
Fra : Mogens Beltoft

Dato : 15-03-05 17:49

Hej!

Jeg har en Tamron-F AF tele-converter 1.4x C-AF MC4, som jeg ikke kan få
til at virke på mit Canon EOS 10 (ikke D) og min Canon EF 28-105mm
1:3.5-4.5. Jeg har ikke andet udstyr at prøve på.

Linsen fokuserer ikke, når man trykker udløseren halvt ned, men til
gengæld skriver EOS'en ikke M for manuel, hvilket jeg mener den vil gøre
hvis den ikke kan snakke med linsen.

Hvordan kan man checke om tele-konverteren virker?

Kan man checke spændinger på nogle af kontaktpunkterne osv.?

/Mogens

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-05 18:01

In article <423711f9$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Mogens Beltoft wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan man checke om tele-konverteren virker?
>
> Kan man checke spændinger på nogle af kontaktpunkterne osv.?

Alle skal være rent gennemløb, så det kan du bare checke. Har skilt
en Kenko af for at lave den EF-S kompatibel, og her var der bare kontakter
og fjedre.