Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kurértur til New York
Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 13:06

Er der nogen interesse for at sende en kurér til New York (B&H)?

Jeg forestiller mig, at man deponerer beløb for ønskede varer inkl. dansk
told og moms, hvorefter jeg tager til New York og handler ind på deltagernes
vegne. Vi deler rejseudgifterne i forhold til dét beløb, man ønsker at købe
for. Jeg har allerede de første 1.500,- i rejsetilskud hjemme. Mail mig
privat, hvis du er interesseret i at være med. Arrangementet fordrer tillid
mellem deltagerne, da jeg vil have pengene up-front, inden jeg begiver mig
over dammen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Jakob Gregersen

Dato : 15-03-05 13:19

> [...]
tillid
> mellem deltagerne, da jeg vil have pengene up-front, inden jeg begiver mig

Hvad er så fordelen, i forhold til selv at bestille fra BH via nettet? At du
får en rejse? Det lyder som at man stadigvæk skal betale told og moms.

Fra : max[dk]

Dato : 15-03-05 13:32

> Hvad er så fordelen, i forhold til selv at bestille fra BH via nettet? At
du
> får en rejse? Det lyder som at man stadigvæk skal betale told og moms.

Jeg sad netop og tænkte det samme, men det kan jo være at det er fordi det
kan være at han slipper og derved måske kan komme til at sparre nogle penge?

/m

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-03-05 13:36

max[dk] wrote:

> Jeg sad netop og tænkte det samme, men det kan jo være at det er fordi det
> kan være at han slipper og derved måske kan komme til at sparre nogle penge?

<humor on>

Han bruger bare pengene på narko...

<humor of>

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brizz

Dato : 15-03-05 13:43

> Han bruger bare pengene på narko...

Der er nok én der hører P3 der va'?

Synes den var god

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....der endelig har fået sit 20D

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-03-05 17:51

+++++++++++++++++++++++

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 13:35

On Tue, 15 Mar 2005 13:19:06 +0100, "Jakob Gregersen"
<Jake@airsoftzonefjern.dk> wrote:

>Hvad er så fordelen, i forhold til selv at bestille fra BH via nettet? At du
>får en rejse? Det lyder som at man stadigvæk skal betale told og moms.

Og hvis det er en "smuglertur" så får han en rejse, mens vi bærer
risikoen. Fed deal :(

/Alex

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 13:43

> Og hvis det er en "smuglertur" så får han en rejse, mens vi bærer
> risikoen. Fed deal :(

Ja, fedt at få en rejse til New York, hvor man flyver otte timer, handler
ind, og flyver 8 timer hjem. Rigtigt fedt. Lyder som verdens mest spændende
rejse i hele verden. Det er dig tilladt at lade være med at deltage.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-03-05 14:00

> [...]
spændende
> rejse i hele verden. Det er dig tilladt at lade være med at deltage.

Hvis du har et problem med at flyve otte timer, handle ind, og flyve 8 timer
hjem igen så skrive lige en mail, jeg overtager gerne din billet.

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 14:07

> Hvis du har et problem med at flyve otte timer, handle ind, og flyve
> 8 timer hjem igen så skrive lige en mail, jeg overtager gerne din
> billet.

For min skyld kan en anden godt påtage sig rejsen. Hvis du mener, du er den
rette, så meld dig til formålet og overtag herfra.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 14:16

On Tue, 15 Mar 2005 13:42:45 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja, fedt at få en rejse til New York, hvor man flyver otte timer, handler
>ind, og flyver 8 timer hjem. Rigtigt fedt. Lyder som verdens mest spændende
>rejse i hele verden. Det er dig tilladt at lade være med at deltage.

Hvad forhindrer dig i at blive der nogle dage, når rejsen alligevel er
betalt?

/Alex

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 14:27

> Hvad forhindrer dig i at blive der nogle dage, når rejsen alligevel er
> betalt?

Min ønske om at være sammen med min familie i min sparsomme fritid, f.eks.
Jeg har været i New York massevis af gange, så jeg har andre prioriteter i
mit liv. Desuden fatter jeg ikke, jeg skal stå til regnskab på dén måde.
Enten synes man, idéen er god, eller også gør man ikke. Hvorfor har du så
travlt med at mistænkeliggøre mig og mine motiver? Tror du virkelig, idéen
udspringer af et ønske om at tørre en tur til New York af på mennesker, jeg
omgås og skriver sammen med?

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-03-05 14:54

Jens Bruun wrote:

> [...]
> udspringer af et ønske om at tørre en tur til New York af på mennesker, jeg

Tyv og hver mand osv. :)

/David

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 15:16

On Tue, 15 Mar 2005 14:27:24 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>udspringer af et ønske om at tørre en tur til New York af på mennesker, jeg

Jeg aner ikke hvad dine motiver er, og jeg er egentlig også ligeglad.
Jeg syntes bare ikke at ideen var god, og skrev hvorfor jeg ikke brød
mig om den, that's all. Men hvis du vil overfortolke, så vær da
velkommen til det.

/Alex

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-03-05 23:42

Alex Linaa wrote:

> Jeg aner ikke hvad dine motiver er, og jeg er egentlig også ligeglad.
> Jeg syntes bare ikke at ideen var god,

Det var ikke det du skrev.

> og skrev hvorfor jeg ikke brød
> mig om den,

Næ, det skrev du heller ikke. Du skrev bare noget om de motiver du
forestillede dig Jens havde.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 09:00

> Næ, det skrev du heller ikke. Du skrev bare noget om de motiver du
> forestillede dig Jens havde.

Hvis du prøvede at læse lidt indenad, f.eks. i dette indlæg
news:4236d280$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk så ville du opdage at
spekulationerne i motiver (= en rejse) startede et andet sted. Men sådan er
der jo så meget.

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 12:44

Alex Linaa wrote:

> [...]
> spekulationerne i motiver (= en rejse) startede et andet sted. Men sådan er

Jeg forholdt mig i denne deltråd kun til hvad du selv skrev.

/David

Fra : Hansen

Dato : 15-03-05 13:43

> [...]
tillid
> mellem deltagerne, da jeg vil have pengene up-front, inden jeg begiver mig

Ha!

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-03-05 13:49

> [...]

>mellem deltagerne, da jeg vil have pengene up-front, inden jeg begiver mig

Vi kunne også lave det som en fotosafari

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 13:49

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kunne også lave det som en fotosafari

Se, det kunne jo være sjovt.

Fra : Erik W.

Dato : 15-03-05 17:12

"Jens Bruun" skrev i

> Se, det kunne jo være sjovt.

Jeps! - Mon ikke der skulle være noget man kunne fotografere i New York. jeg
har sgu aldrig været der. Jeg kunne godt tænke mig en Sigma Super Flash. Den
betaler da for noget af billetten.

Mvh Erik

PS. Er der ikke en speciel "New York moms" som gør varer købt der noget
dyrere?

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 17:24

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> PS. Er der ikke en speciel "New York moms" som gør varer købt der
> noget dyrere?

Man betaler "sales tax" i de fleste amerikanske stater, hvis varene ikke
sendes til anden stat. Der betales 4,25% i New York
(http://www.taxadmin.org/fta/rate/sales.html). Man kan vist, ved at udfylde
nogle særlige dokumenter, får den betalte "sales tax" refunderet, når man
som turist forlader staten.

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-03-05 17:57

Jens Bruun wrote:
> [...]
> udfylde nogle særlige dokumenter, får den betalte "sales tax"
> refunderet, når man som turist forlader staten.

BH Photo ligger i selve New York (altså, byen, ikke bare staten), hvor sales
tax er 8,625%. Desuden kan man ikke få den retur når man forlader landet.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"I fotogruppen har man ikke position efter hvor veltalende og smart
man er, det er derimod sådan, at deltagerne måler og vejer hinanden

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-03-05 18:12

> BH Photo ligger i selve New York (altså, byen, ikke bare staten), hvor
sales
> tax er 8,625%. Desuden kan man ikke få den retur når man forlader landet.

En hurtig udregning på en Canon 300mm f/4 IS giver en besparelse på ca.
140kr. ift. technikdirekt, hvis man betaler sales tax i NY og told og moms
ved hjemkomsten. For en Canon 500mm f/4 IS er der en besparelse på ca.
1900kr. I begge tilfælde USA versionen. Hvis der er tale om imported
versionen, så forsvinder fortjenesten. Dvs. hvad der er at spare er kun,
hvis man slipper igennem tolden uden at betale, hvis det er hensigten....

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jakob

Dato : 15-03-05 18:42

In article <42371775$0$29273$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> hvis man slipper igennem tolden uden at betale, hvis det er hensigten....

Ahh mon ikke, ellers er der ikke så meget økonomi i det som du jo også
påpeger

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : C. Stensgaard

Dato : 15-03-05 18:41

Er der nogen der har skænket det en tanke at folk fra Told & Skat måske også
læser disse nyhedsgrupper ? Ved politiet bruger DBA som et værktøj.

Told og skat kan jo godt efterfølgende komme på din adresse og fortolde din
vare, købt i USA.

Næææ - AC-Foto er sgu ikke meget dyrere, og så får du en garanti du kan
bruge til noget. De USA ture er mindre vigtige - men jeg kunne nu godt tænke
mig en tur til the Big Apple - så ville jeg da besøge min gamle kæreste og
tage et par billeder og så smutte igen. Hader storbyer.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-05 19:18

"C. Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Told og skat kan jo godt efterfølgende komme på din adresse og
> fortolde din vare, købt i USA.

Tja, det har jeg da intet problem med. Jeg håber dog, ToldSkat har travlt
med mere presserende ting som f.eks. at stoppe importen af hård narko.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-03-05 19:47

Jens Bruun wrote:

> Tja, det har jeg da intet problem med. Jeg håber dog, ToldSkat har travlt
> med mere presserende ting som f.eks. at stoppe importen af hård narko.

Så skulle du nok ikke ha' annonceret din smuglertur her på UseNet,
der findes også toldere og politifolk, der har fotografi som hobby i
fritiden, og jeg ved tilfædigvis, at der er par stykker, som i mange
år har deltaget i netop denne gruppe.

Hvorfor stifter I ikke en indkøbsforening, det er helt lovligt, og
sådan en kan laves som et IS Interessantselskab med begrænset
ansvar, hvis I er en 100-200 fotografer, som er medlemmer, og I
indkøber alt jeres fotoudstyr gennem indkøbsforeningen, så kan I med
garanti få aftaler med, og handle direkte hos importører og grossister.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henri Gath

Dato : 16-03-05 21:58

> [...]
> og jeg ved tilfædigvis, at der er par stykker, som i mange år har deltaget

Det er da utroligt så meget, du ved....

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-03-05 23:45

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> fotoudstyr gennem indkøbsforeningen, så kan I med garanti få aftaler
> med, og handle direkte hos importører og grossister.

Jeg forstår ikke hvor flere af jer får begrebet "smuglertur" fra. I
Jens' oprindelige indlæg står der:
"man deponerer beløb for ønskede varer inkl. dansk
told og moms", altså er hensigten at betale told og moms. Det er der
intet ulovligt eller forkert i.

Og desuden håber jeg da også at de har alvorligere ting at tage sig til,
men det har de nok desværre ikke...

/David

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 00:06

David Rasmussen wrote:

> [...]
> "man deponerer beløb for ønskede varer inkl. dansk
> told og moms", altså er hensigten at betale told og moms. Det er der

Du har fuldstændig ret, vi er helt ude i hampen med vores grove og
urimmelige beskyldninger.

Problemet er bare, at hvis der oveni en flybillet til USA skal
betales 20% told og derpå 25% moms, så kan de samme varer købes
meget billigere hos div. Europæiske on-line shops...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 00:23

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Problemet er bare, at hvis der oveni en flybillet til USA skal betales
> 20% told og derpå 25% moms, så kan de samme varer købes meget billigere

Det er muligt, men det har intet med Jens' motiver at gøre.

/David

P.S. Er told på fotoudstyr 20%? Det lyder sindssygt højt.

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-03-05 00:29

> P.S. Er told på fotoudstyr 20%? Det lyder sindssygt højt.
Man plejer at regne med at told+moms løber op i omkring 30%, idet man først
beregner told og derefter moms af det fremkomne beløb. Jeg husker ikke
præcist told %'en. Som jeg skrev tidligere i et svar så ser jeg at USA
pris+state tx+told+moms ved hjemkomst spiser forskellen til prisen på den
samme vare f.eks. hos technikdirekt. Jeg skrev IKKE at jeg beskylder dette
for at være en smuglertur og Jens skrev også HELT klart at der var tale om
at betale told+moms, jeg havde blot svært ved at se fidusen med mindre der
er tale om varer man ikke kan finde i Tyskland. Eller hvor forskellen var
større end i mit eksempel.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 00:54

Hans Kruse wrote:

> Man plejer at regne med at told+moms løber op i omkring 30%, idet man først
> beregner told og derefter moms af det fremkomne beløb. Jeg husker ikke
> præcist told %'en.

Jo, men 20% told og derefter 25% moms giver 50% oveni. Told alene plejer
at være noget i stil med 2-3%.

/David

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-03-05 08:46

> Jo, men 20% told og derefter 25% moms giver 50% oveni. Told alene plejer
> at være noget i stil med 2-3%.

Jeg ved ikke hvorfor du fortsætter med de 20% told. Told er nogle få procent
som sammen med moms giver ca. 30%!
Mvh,
Hans

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-05 11:17

> Jeg ved ikke hvorfor du fortsætter med de 20% told. Told er nogle få
procent
> som sammen med moms giver ca. 30%!

Ifølge VITA:
9008.40.00 00; -Forstørrelses- og formindskelsesapparater
3,70 %

Fra : Hans Kruse

Dato : 16-03-05 12:49

> Ifølge VITA:
> 9008.40.00 00; -Forstørrelses- og formindskelsesapparater
> 3,70 %

Ja og det betyder at told+moms tilsammen giver præcist 29,625%.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 12:45

Hans Kruse wrote:

> Jeg ved ikke hvorfor du fortsætter med de 20% told. Told er nogle få procent
> som sammen med moms giver ca. 30%!

Hvilket jo netop er hvad jeg skriver! At jeg undrer mig over hvor folk
får 20% told fra og at told plejer at være 2-3%! Goddag mand, økseskaft...

/David

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 09:31

David Rasmussen wrote:

> Det er muligt, men det har intet med Jens' motiver at gøre.

Tja... der er blot den hage, at hans motiver ikke hænger sammen, for
en flybillet kan da aldrig nogensinde blive billigere end portoen,
hvis man køber varen via Internettet, og få den tilsendt.

Det eneste sted, hvor der kan være en økonomisk fordel, er hvis
udstyret kan indføres uden at betale told og moms, så det ligger
implicit i projektet.

Hvis varerne bliver sendt med posten, så vil de med 100% sikkerhed
blive opsnappet og fortoldet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-03-05 10:33

"Niels Riis Ebbesen"

> [...]
> implicit i projektet.
>
> Hvis varerne bliver sendt med posten, så vil de med 100% sikkerhed

Nu ligger Jens ud med at der skal betales told og moms, det lader til
nogle her i tråden har en blind plet i øjet og overset det faktum..

Ved forsendelser betales der told og moms af forsendelsen som vel
snilt kan løbe op over 100-200$, så der sparer man en del. At det så
blir ædt op af en salestax på 8% en flybillet og vel en eller to overnatninger.
At der er en rimelig sansynlighed for at der kommer overvægts udgifter,
og så bøvlet med at udfylde fortoldnings papirer i lufthavnen med fakturaer
udskrevet til 8 forskellige personer, hvilket måske ikke er uloligt man nok vil
hæve et par øjenbryn, og muligvis vil medføre at tolderne betragter det som
en transport af varer og forlanger told af rejsens pris (rent gæt, men ikke usansynligt)
Dertil kommer at varerne skal pakkes i kufferter, det sker ikke helt sjældent at
de blir væk, specielt hvis indholdet er spændende.. Det er et stort ansvar Jens
påtager sig - mon ikke den skal overvejes en gang mere. At i skyder ham alle
mulige lysky motiver i skoene siger mere om jer selv, helt ærligt - det må være
de små sko's klub.. -max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 11:10

-max- wrote:

> helt ærligt - det må være de små sko's klub.. -max-

Det er noget sludder, for i alle de år jeg har været på Internettet,
der har jeg oplevet et utal af fatastiske projekter, som indvolverer
andre folks penge, og fællesnævnerne har hver gang været, at der er
nogle kloge som får nogle fordele, og nogle mindre kloge som er
blevet tøret godt og grundigt.

Og Jens har på ingen måde dokumenteret og/eller sansynliggjort, at
hans projekt hænger sammen, og det er helt rimmeligt, at være meget
mistroisk overfor et ikke oplyst projekt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 16-03-05 11:19

In article <4238060D.80405@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Og Jens har på ingen måde dokumenteret og/eller sansynliggjort, at
> hans projekt hænger sammen, og det er helt rimmeligt, at være meget
> mistroisk overfor et ikke oplyst projekt...

Ahh du ser da spøgelser, come on der er da ikke noget underligt i Jens
forslag, som jeg da har set praktiseret i andre forumer. Det er sguda
voksne mennesker vi snakker om.

Han har da lov til at komme med et forslag, så må folk da selvom de vil
deltage eller ej, så er det jo heller ikke mere mystisk.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 11:32

Jakob wrote:

> Han har da lov til at komme med et forslag, så må folk da selvom de vil
> deltage eller ej, så er det jo heller ikke mere mystisk.

Og jeg har lov til at være skeptisk og stille spørgsmål til
konstruktionen, Jens kan jo bare opstille et regnstykke som viser,

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-03-05 07:57

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Problemet er bare, at hvis der oveni en flybillet til USA skal
> betales 20% told og derpå 25% moms, så kan de samme varer købes
> meget billigere hos div. Europæiske on-line shops...

20% told? plejer det ikke at være omkring 8% ?

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 09:15

Hans Joergensen wrote:

> 20% told? plejer det ikke at være omkring 8% ?

Det er sikker korrekt, jeg kunne ikke finde den nøjagtige
procentsats, da jeg skrev indlægget, men regnestykket er jo sådan,
at først tillægges tolden, og så skal der tillægges moms, så en vare
der koster 1.000 kr. koster med told 1.080 kr. og 1.350 kr. med moms.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 16-03-05 00:13

In article <423726d2$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

> Tja, det har jeg da intet problem med.

Ahh hvis jeg kunne komme derover efter et billigt dslr så gjorde jeg det
sgu også ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-05 19:51

In article <42371e0b$0$29277$14726298@news.sunsite.dk>, C. Stensgaard wrote:
> Told og skat kan jo godt efterfølgende komme på din adresse og fortolde din
> vare, købt i USA.

Det er jeg ikke sikker på de kan. I forbindelse med øl/sprit indsmugling
fra Tyskland, da skulle de følge efter smuglere, de kunne ikke bare
sende toldere hjem og vente ved carporten.

Hvis du tænker på Cola og Cigaretter, så er den anderledes fordi
det er med videresalg for øje.

Fra : Jakob

Dato : 15-03-05 13:47

In article <4236cfa4$0$80881$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...
> Er der nogen interesse for at sende en kurér til New York (B&H)?
>
> Jeg forestiller mig, at man deponerer beløb for ønskede varer inkl. dansk
> told og moms, hvorefter jeg tager til New York og handler ind på deltagernes

Risikoen for at du bliver knaldet i tolden er nok overvældende når du
kommer slæbende med en hel kuffert fyldt med værdifuldt udstyr. Det er
nok svært at overbevise dem om at du havde det hele med hjemmefra :0)

Så kommer der told, afgift og bøde på og så er besparelsen nok til at
overse.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-05 16:41

In article <MPG.1ca0f7c7561f20af9898f5@sunsite.auc.dk>, Jakob wrote:
> [...]
> nok svært at overbevise dem om at du havde det hele med hjemmefra :0)
>
> Så kommer der told, afgift og bøde på og så er besparelsen nok til at

At du ser skummel ud, og bliver stoppet i tolden er vel ikke noget
der skal komme Jens til last ? Er kun blevet kontrolleret en gang,
hvor jeg næsten fik en undskyldning, det var i Miami, og her skal
tolderne checke alle der kommer fra Amsterdam. Et ældre ægtepar ved
siden af blev også checket.

Ellers er jeg altid vadet gennem tolden uden problemer i både
ind- og udland.

Fra : Jakob

Dato : 15-03-05 17:28

In article <slrnd3e0go.1he.povlhp@ip100.home.terminal.dk>,
povlhp@acomputer.home.terminal.dk says...

> At du ser skummel ud, og bliver stoppet i tolden er vel ikke noget
> der skal komme Jens til last ?

Hey hvad fa.. ved du om det ;0)

> Ellers er jeg altid vadet gennem tolden uden problemer i både
> ind- og udland.

Tjahh jeg kan da egentlig også være ligeglad, men er nu overbevist om at
det er en temmelig stor risiko, og den bliver nok ikke mindre hvis man
skal slæbe udstyr for adskillige mennesker. Risikoen for at blive
knaldet i tolden for mange tusind kroner er da ikke uvæssentlig.

Men selv om det kun er udstyr til en selv kan det vel godt betale sig
alligevel hvis man skal have en del kræs.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 15-03-05 18:10

Jens Bruun wrote:

> [...]
> mellem deltagerne, da jeg vil have pengene up-front, inden jeg begiver mig

Hvad koster en tur til New York ?

Tommy

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-03-05 18:14

Tommy Hjorth wrote:
> Hvad koster en tur til New York ?

Du kan for det meste komme retur for under 4K.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-03-05 18:15

Tommy Hjorth wrote:

> Hvad koster en tur til New York ?

Er du go' til at ro...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 15-03-05 18:26

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Er du go' til at ro...?

Ja, men har sgu ikke tiden.

Tommy

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-03-05 19:18

Tommy Hjorth wrote:

> Ja, men har sgu ikke tiden.

Du skal da kun lige over dammen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : michael bs

Dato : 16-03-05 01:06

> [...]
> Arrangementet fordrer tillid mellem deltagerne, da jeg vil have pengene
> up-front, inden jeg begiver mig over dammen.

Jeg skal heldigvis selv derover til sommer, så nej tak her fra.

Interessant i øvrigt, som gruppen pludselig vågnede op.

mvh Michael

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-03-05 17:11

Jeg er ked af, mit forslag i dén grad blev opfattet som et forsøg på at
platte andre. Jeg tager derfor konsekvensen og trækker følehornene til mig
igen.

Jeg kan - som en krølle på halen og hvis nogen går med planer om at gøre
turen selv - oplyse, at en direkte flytur derover koster 3.800 med SAS,
såfremt man rejser ud torsdag og venter med hjemrejse til søndag (turen kan
gøres billigere med KLM over Amsterdam). Der skal derfor tillægges et par
overnatninger på hotel. God tur, hvis nogen tager på shopping-weekend "over
there".

Fra : Jakob

Dato : 16-03-05 19:09

In article <42385a87$0$80885$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

> Jeg er ked af, mit forslag i dén grad blev opfattet som et forsøg på at
> platte andre. Jeg tager derfor konsekvensen og trækker følehornene til mig
> igen.

Spring da op og fald ned på det, der er altid nogle hystader der råber
op.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ab

Dato : 16-03-05 20:28

> Jeg er ked af, mit forslag i dén grad blev opfattet som et forsøg på at
> platte andre. Jeg tager derfor konsekvensen og trækker følehornene til mig
> igen.

Det er nu nok ikke i så høj grad her hunden ligger begravet. Det er nok
snarere det, at der - på forhånd - ikke er opstillet en plan, der kan "holde
vand". Hvad sker der, hvis Knold og Tot efterfølgende foretrækker at kalde
arrangementet for erhvervsmæssig forretning. At man vælger ikke at tjene på
det, er ikke et holdbart forbehold i skattevæsnets øjne - man kan fra den
side sagtens vælge at betragte forskellen op til den vejledende danske pris
som en foræring fra JB, som kan give skattepligt til modtagerne og et
"fiktivt beregnet overskud" til JB som efterfølgende er til beskatning
o.s.v.

ab

--

Der godt kunne tænke sig noget rabat på en Nikon 12-24 mm zoom.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 21:42

ab wrote:

> Det er nu nok ikke i så høj grad her hunden ligger begravet. Det er nok
> snarere det, at der - på forhånd - ikke er opstillet en plan, der kan "holde
> vand".

Lige præcis, og derfor er Jens selv ude om, at der fremkommer alle
mulige rimmelige og urimmelige gisninger...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-03-05 22:37

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Lige præcis, og derfor er Jens selv ude om, at der fremkommer alle
> mulige rimmelige og urimmelige gisninger...

Ja, sådan kan man nemt lægge ansvaret for egne udtalelser fra sig.

/David

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-03-05 23:03

David Rasmussen wrote:

> Ja, sådan kan man nemt lægge ansvaret for egne udtalelser fra sig.

Vrøvl... jeg fralægger mig ikke noget ansvar, men jeg vil meget
gerne se en talopstilling, der helt præcist viser hvordan, noget
fotoudstyr kan financiere en flybillet til 3.800 + lufthavnsafgifter
+ det løse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 00:00

In article <4238AD08.4080505@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
men jeg vil meget
> gerne se en talopstilling, der helt præcist viser hvordan, noget
> fotoudstyr kan financiere en flybillet til 3.800 + lufthavnsafgifter
> + det løse...

Hvorfor vil du det, du har jo aldrig på noget tidpunkt ville deltage i
projektet alligevel, det må da være deres sag.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-03-05 00:41

Jakob wrote:

> Hvorfor vil du det, du har jo aldrig på noget tidpunkt ville deltage i
> projektet alligevel, det må da være deres sag.

Det er da bedøvende ligegyldigt, det her er et offentlig fora, hvor
alle har lov til at fremføre deres synspunkter, og Jens har spillet
ud med koncept, der lagde op til nogle udokumenteredde besparelser.

Og han har jo også været klog nok til at trække snuden tilbage, for
ved nærmere eftertanke ku' han nok selv se, at hans projekt ikke var
helt så skråsikkert...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 17-03-05 07:24

On Thu, 17 Mar 2005 00:40:37 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Og han har jo også været klog nok til at trække snuden tilbage, for
>ved nærmere eftertanke ku' han nok selv se, at hans projekt ikke var
>helt så skråsikkert...

Mon ikke du skulle skifte proffesion til tankelæser? Hvor fanden ved
du fra hvad Jens Brun går og tænker...

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 09:41

In article <4238C3F5.9010303@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Det er da bedøvende ligegyldigt, det her er et offentlig fora

Ahh standardargumentet, så er det jo dermed helt ok at mistænkeliggøre
hvemsomhelst.....

> Og han har jo også været klog nok til at trække snuden tilbage

Pudsigt sprogbrug, det lyder sgu som en provinsdørmand.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-05 10:00

Jakob wrote:

> Pudsigt sprogbrug, det lyder sgu som en provinsdørmand.

Nej, sådan lyder dørmænd også i København :(

/David