Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta z5?
Fra : Pierre & Karina

Dato : 14-03-05 21:48

Min kæreste og jeg går med tankerne om at købe et Konica/ Minolta Z5 digital
kamera, det kan ses her
http://konicaminoltaeurope.com/cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/genkm4_pe/product.d4w?Database=kmdigital&Product=DiMAGE%20Z5
Er der nogle herinde der kender kameraret og hvad syntes i. Findes der andre
på markede til omk samme pris (3599,-) der er bedre???

Pierre

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-03-05 22:30

In article <1MmZd.428$jP6.209@news.get2net.dk>, Pierre & Karina wrote:
> [...]
> Er der nogle herinde der kender kameraret og hvad syntes i. Findes der andre
> på markede til omk samme pris (3599,-) der er bedre???

Konica-Minolta Z5 til 3200 kr er ihvertfald billigere (edbpriser)

Fra : Pierre & Karina

Dato : 14-03-05 22:48

> Konica-Minolta Z5 til 3200 kr er ihvertfald billigere (edbpriser)

Ja, men for at handle hos de forhandlere kræver det for det meste et DK-kort
og lige på det punkt, så lever jeg i stenalderen. Jeg kan kun lide kontanter
så jeg ejer ikke et DK-kort af nogen art. Og så kan jeg også godt lide at gå
ind i en butik og købe det, for så er det også noget nemmere hvis det går i
stykker, bare at gå tilbage til butikken og aflevere det
Så ja, jeg ved godt at jeg kan spare lidt penge ved at handle på nettet, men
det er bare ikke mig
Pierre

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-03-05 22:53

In article <1EnZd.585$9R7.230@news.get2net.dk>, Pierre & Karina wrote:

> [...]
> stykker, bare at gå tilbage til butikken og aflevere det
> Så ja, jeg ved godt at jeg kan spare lidt penge ved at handle på nettet, men

Der er flere fysiske butikker i nærheden af Kjøvenhavnstrup hvor man
kan hente det.

Fra : Pierre & Karina

Dato : 14-03-05 22:58

Ja, men vi bor i Århus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-03-05 08:24

"Pierre & Karina"

> [...]
> stykker, bare at gå tilbage til butikken og aflevere det
> Så ja, jeg ved godt at jeg kan spare lidt penge ved at handle på nettet, men

Mange steder kan du betale ved modtagelsen, cash on delivery - COD -
Desuden er din sikkerhed faktisk større ved nethandel, 14 dages returret,
i en butik sender de det til rep hvis der er noget galt og så går der mange
uger inden du ser det igen - såe måske du skulle træde ind i det 21. århundrede
jeg mener siden du vil fotografere digitalt er det ligsom du allerede har taget
det første skridt.. -max-

Fra : Pierre & Karina

Dato : 15-03-05 15:36

Jeg takker fordi at i vil skrive/ kommentere mit indlæg, MEN der er ingen af
jer der har svaret på mit spørgsmål.
Så jeg prøver lige igen

[...]

Indtil vidre er jeg kun blevet oplyst om,at det er billiger og bedre at
handle på nettet, og det har jeg ikke spurgt om

Pierre

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-05 16:42

In article <cpCZd.378$6%3.144@news.get2net.dk>, Pierre & Karina wrote:

> Indtil vidre er jeg kun blevet oplyst om,at det er billiger og bedre at
> handle på nettet, og det har jeg ikke spurgt om

Men et kamera der er 500 kr billigere er bedre kamera for pengene.

Fra : Martin

Dato : 16-03-05 20:42

Hej

Jeg kender lidt til forløberen, Z3, som mine forældre har og netop har haft
med til Sydafrika. Med det har de taget 450+ billeder fra deres tur og langt
de fleste er knivskarpe og virkelig flotte (de er midt i 50'erne og ikke
specielt teknisk mindede). Hvis Z5 er en forbedring, så ville jeg meget
overveje det til de penge, for det ligger godt i hånden, har en kraftig
zoom-funktion og tager flotte billeder. Nogle mener at det er for stort, men
det hænger bla. sammen med zoom.....

Martin