Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fladskærm til fotoredigering
Fra : Claus Smith

Dato : 14-03-05 17:58

Hvordan ligger det med jer andres erfaringer vedr. valg af fladskærm til
brug i forbindelse med PhotoShop og billederedigering?

Vil skifte min CRT skærm ud med en af de flade, så der bliver mere plads på
skrivebordet.

Claus Smith

Fra : Ole Sahl

Dato : 14-03-05 22:45

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brug i forbindelse med PhotoShop og billederedigering?
>
> Vil skifte min CRT skærm ud med en af de flade, så der bliver mere plads

Personligt har jeg selv valgt den fra. Pris/kvalitet var meget afgørende for
mig.
Jeg kunne få to 19" skærme i stedet for en rimelig 17" TFT og hastighed og
rent billede mæssigt er jeg glad for fravalget af TFT skærm.

Mvh. Ole Sahl

Fra : pwee

Dato : 14-03-05 23:28

> [...]
> brug i forbindelse med PhotoShop og billederedigering?
>
> Vil skifte min CRT skærm ud med en af de flade, så der bliver mere plads

plads er stort set også det eneste du får...sådan da, medmindre
( nu starter jeg nok en større diskussion) du vælger en lcd skærm med bedre
data end dem der
sædvanligvis sælges i 2000-3000 kr. klassen, de er ikke anvendelige til
billedredigering.
ja endog ganske umulige.......
jeg var lige ved at ofre 8000 kr. på den bedste jeg har set (Eizo), men
min efterløn stod ikke model til den.
jeg kunner få 3 fremragende Crt skærme for de samme penge.
jeg blev dog ved en...
//pewe

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-03-05 12:50

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> brug i forbindelse med PhotoShop og billederedigering?
>
> Vil skifte min CRT skærm ud med en af de flade, så der bliver mere plads

Skal du endelig ud i LCD skærme så skal du op i et prisleje der ligger højt.
LaCie laver en fremragende LCD skærm til ca. 4.500,- der får man meget for
pengende, men du vil altså aldrig blive helt tilfreds med en lcd, man er ved
at forske lidt i noget nanorør teknologi og når det kommer om en 5 års tid
så vil man kunne kassere alle crt skærme, men indtil videre vil crt klart
være den bedste kvalitet. du kan jo også købe en shortnick skærm, den fylder
ikke helt så meget. men bedste bud under 8000 er LaCie skærmen, ellers skal
du have fat i Eizo jeg kan ikke huske modellen men den koster ca 9000 der
får du en pragtfuld skærm, men stadig ikke så god at den kan udkonkurrere
crt.

Mvh
Simon