Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rep af Sony DSC-T1
Fra : Juggernaut

Dato : 14-03-05 16:28

Hejsa.
Tidligere har jeg skrevet om mit nyindkøbte kamera (subj) og hvilke
problemer der var med det allerede fra start. Jeg indleverede det til Bilka
en måned efter indkøbet og har nu fået en seddel hvorpå der står at jeg kan
hente det igen. Lige med den undtagelse at jeg skal betale 500,-!!! Da jeg
indleverede det, testede sælgeren det og bemærkede også hvor dårlige
billederne var. Nu bliver det spændende imorgen og se om jeg virkelig skal
betale de penge fordi de ikke har fundet nogen fejl eller der er tale om en
fejl fra Bilka's side.

Mvh
Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-03-05 16:50

Juggernaut wrote:

[Reparation]

[500]

> Da jeg indleverede det, testede sælgeren det og bemærkede også hvor
> dårlige billederne var.

Du har forhåbentligt navnet på den sælger?

> Nu bliver det spændende imorgen og se om jeg virkelig skal
> betale de penge fordi de ikke har fundet nogen fejl eller der er
> tale om en fejl fra Bilka's side.

Det lyder som en klassisk regning for at aflevere udstyr de finder er
uden fejl. Hvis (når) der bliver problemer med at få afklaret sagen,
kan du måske få lov at tage et billede med dit kamera, flytte batteri &
kort over i et friskt og tage samme motiver med det?

Så vidt jeg erindrer så problemet ud til at være at lukketiden blev sat
til 1/8 sekund, også selvom der blev brugt blitz. Gode testbilleder
burde derfor være i dårlig belysning (jeg tror Bilkas varehus er fint
til det) med blitz og med personer der bevæger sig lidt.
--
JPEGCrops 0.6.21 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Juggernaut

Dato : 14-03-05 17:45

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Juggernaut wrote:
>
> [Reparation]
>
> [500]

> Du har forhåbentligt navnet på den sælger?

Nej desværre, men kan hurtigt udpege ham. Er dog ikke sikker på at han kan
huske mig.

> [...]
> burde derfor være i dårlig belysning (jeg tror Bilkas varehus er fint
> til det) med blitz og med personer der bevæger sig lidt.

Vi testede det netop indenfor i Bilka inden det blev sendt afsted. Og
resultatet var ikke positivt.
Og endnu en gang tak for din seriøse hjælp. Ville egentlig have mailet dig
om situationen, men har ikke din mail mere.

Mvh
Brian

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-03-05 18:49

Juggernaut wrote:

[Prøv at teste]

> Vi testede det netop indenfor i Bilka inden det blev sendt afsted.
> Og resultatet var ikke positivt.

Næh, men det er jo "bare" din og sælgers bedømmelse. Det er noget mere
håndfast med en direkte sammenligning.

Hvis du kan få sælger med på en direkte sammenligning og der er tydelig
forskel, kunne du måske få ham til at skrive under på et papir om at
der er tydelig forskel? Det kan måske forhindre endnu en rundtur til
reperation med samme resultat. Det kan også være der er nogen i
dk.forbruger, der har ideer til hvordan manglende anerkendelse af
defekter håndteres.

> Og endnu en gang tak for din seriøse hjælp. Ville egentlig have
> mailet dig om situationen, men har ikke din mail mere.

Velbekomme da.