Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OT: CPG og ImageMagick problem
Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-05 11:10

Beklager jeg er OT her men google groups afslører ikke lige en dk gruppe
hvor CPG og ImageMagick bliver diskuteret og jeg ved der er flere CPG
brugere her i gruppen så bær over med mig.

Jeg har sat CPG på op egen server og det fungerer men jeg har bøvl med
ImageMagick og håber der er en bruger her i gruppen der har fået det til
at fungere og som vil hjælpe mig.

kontakt mig meget gerne på messenger på konto info*@*arning.dk
Bemærk "*" de skal fjernes.

Hvis der er stemning for det vil jeg også gerne forklare nærmere her i
gruppen.

--
Regards
J.K.Arning :: 14-03-2005 11:05:44 :: http://arning.dk

Fra : Erik W.

Dato : 14-03-05 12:22

"J.K.Arning" skrev i news:conx497pyt0j.dlg@arning.org...

> Beklager jeg er OT her men google groups afslører ikke lige en dk gruppe
> hvor CPG og ImageMagick bliver diskuteret og jeg ved der er flere CPG
> brugere her i gruppen så bær over med mig.

Efter min mening er du ikke OT. Rigtigt mange af os bruger Coppermine, og
det er da også indimellem oppe at vende.

> Jeg har sat CPG på op egen server og det fungerer men jeg har bøvl med
> ImageMagick og håber der er en bruger her i gruppen der har fået det til
> at fungere og som vil hjælpe mig.

Jeg bruger GD istedet for ImageMagick, da den ligger præinstalleret i min
Linux distribution. GD fungerer udemærket for mig, og der skulle ikke være
meget forskel i de nyeste versioner. Kan du ikke bruge den?
- Ellers er Jens Bruun nok manden, der kan hjælpe dig, jeg tror han er
coppermine haj

Mvh Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-03-05 12:40

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers er Jens Bruun nok manden, der kan hjælpe dig, jeg
> tror han er coppermine haj

Haj er jeg sgu' ikke, men jeg har da fået Coppermine til at spille med
ImageMagick.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-03-05 12:47

Erik W. wrote:
> "J.K.Arning" skrev i news:conx497pyt0j.dlg@arning.org...

> Efter min mening er du ikke OT. Rigtigt mange af os bruger Coppermine, og
> det er da også indimellem oppe at vende.

Hvilke problemer har du med Imagemagick ?

Har du angivet stien til Imagemagick ? liger typisk i
/usr/bin/imagemagick husk forskel på store og små bogstaver.

Hilsen Tommy

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-05 13:54

On Mon, 14 Mar 2005 12:46:50 +0100, Tommy Hjorth in newsgroup
dk.fritid.foto wrote:

> [...]

Jamen så prøver jeg lige at forklare problemet her.

Jeg kører Windows 2003 webserver. PHP 4.X og MySQL
Coppermine fungerer som den skal og jeg kan køre install.php igennem
uden problemer hvis jeg undlader at angive stien til imagemagick men
angiver jeg stien får jeg følgende fejlmelding retur:

******

Warning: exec(): Unable to fork [C:\\ImageMagick/convert
images/nopic.jpg albums/userpics/im.gif] in
C:\Inetpub\wwwroot\arning_dk\cpg\install.php on line 105

Warning: getimagesize(albums/userpics/im.gif): failed to open stream: No
such file or directory in C:\Inetpub\wwwroot\arning_dk\cpg\install.php
on line 106

Warning: unlink(albums/userpics/im.gif): No such file or directory in
C:\Inetpub\wwwroot\arning_dk\cpg\install.php on line 107

*******

Ja og her står jeg altså af .. hvadpokker er problemet ?

--
Regards
J.K.Arning :: 14-03-2005 13:46:51 :: http://arning.dk

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 14-03-05 16:38

J.K.Arning wrote:

> [...]
>
> *******
>
> Ja og her står jeg altså af .. hvadpokker er problemet ?

Ja det gør jeg så også, da jeg ikke kender til installation af cpg på
windows, har du ikke en reseve maskine du kan hælde linux på, det er
slet ikke så svært.

Tommy

Fra : J.K.Arning

Dato : 14-03-05 17:41

On Mon, 14 Mar 2005 16:38:11 +0100, Tommy Hjorth in newsgroup
dk.fritid.foto wrote:

> Ja det gør jeg så også, da jeg ikke kender til installation af cpg på
> windows, har du ikke en reseve maskine du kan hælde linux på, det er
> slet ikke så svært.

Nej desværre det er en dedikeret server jeg lejer og den er dyr nok at
leje en mere bare for at køre cpg er nok i overkanten.

--
Regards
J.K.Arning :: 14-03-2005 17:39:54 :: http://arning.dk

Fra : Ole Sahl

Dato : 14-03-05 18:05

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> images/nopic.jpg albums/userpics/im.gif] in
> C:\Inetpub\wwwroot\arning_dk\cpg\install.php on line 105

Der går noget galt her. Det er stien til imagemagic du skriver forkert ind.
sådan som jeg lige umidlbart ser det.

Du kan ikke have en sti angivelse som c:\\imagemagic/.... det hænger ikke
sammen
den skulle jo gerne være med c:\imagemagic\ ....
(med forbehold for store og små bogstaver alt efter hvordan din php er opsat
mener jeg)

Mvh. Ole Sahl