Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hukommelseskort
Fra : bl

Dato : 14-03-05 08:50

mit spørgsmål er om der kan være forskel på billedernes kvalitet efter
hvilke memorykort man køber ?
ikke om det er CFkort eller SD osv. men om eksempelvis et fabrikat af CF
kort til en billig pris er lige så godt som det samme størrelse CF kort til
den dobbelte pris.,altså 2 ens kort fra forskellige fabrikanter.
En nabo her fortæller at han har 2 forskellige kort,begge 256, og at det ene
fabrikat giver blåtonede billeder, og det andet mere over i de gul-røde
farver.
Er det korte eller kameraet ?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-03-05 08:58

bl wrote:

> mit spørgsmål er om der kan være forskel på billedernes kvalitet efter
> hvilke memorykort man køber ?

Nej...

> En nabo her fortæller at han har 2 forskellige kort,begge 256, og at det ene
> fabrikat giver blåtonede billeder, og det andet mere over i de gul-røde
> farver.

Sludder...

> Er det korte eller kameraet ?

Det har jeg ikke et bud på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 14-03-05 09:26

In article <423541fe$0$671$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
rentzmann@privat.dk says...
..
> En nabo her fortæller at han har 2 forskellige kort,begge 256, og at det ene
> fabrikat giver blåtonede billeder, og det andet mere over i de gul-røde
> farver.

Det lyder ret underligt, det er jo digital lagring, så enten er data på
kortet ellers så er de ikke. Hvis de er der skal der ikke være forskel.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Christian Grüner

Dato : 14-03-05 09:41

Billigt eller dyrt har intet med billedekvalitet at gøre. Billederne
bliver lagret digitalt, altså i 1'ere og 0'ere. Og du skal BARE være
heldig/uheldig for at den gulfarver dine billeder grundet forvrænget
lagring, risiko på 1:1*10^60 eller sårn. Hvis data'erne var forringet
ville det højst sansynligt være et par bits, som så massekrerer hele
filen, f.eks. grundet en checksum error (en slags sikring mod fejl).

Gul og blåtoning lyder mere af en fejl 40 med hvidbalancen.