Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
objektiv fra ældre kamera
Fra : Gerner Majlandt

Dato : 13-03-05 19:05

Hej

Jeg kan se at der er en del ældre analoge canon EOS kamera til salg med
forskillige objektiver, vil jeg ikke kunne bruge dem til min Canon 300D?

mvh
Gerner

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 21:00

In article <423480b3$0$48670$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Gerner Majlandt wrote:
> Hej
>
> Jeg kan se at der er en del ældre analoge canon EOS kamera til salg med
> forskillige objektiver, vil jeg ikke kunne bruge dem til min Canon 300D?

Jo. Du kan bruge alle Canon EF objektiver. Du kan IKKE bruge de gamle
FD objektiver.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 13-03-05 21:16

> In article <423480b3$0$48670$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Gerner
> Majlandt wrote:

> Jo. Du kan bruge alle Canon EF objektiver. Du kan IKKE bruge de gamle
> FD objektiver.

Hej Povl
Er der nogle EOS modeller med FD fatning?

mvh
Gerner

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 21:22

In article <42349f74$0$58996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Gerner Majlandt wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Povl
> Er der nogle EOS modeller med FD fatning?

Nej. Men det kunne være der dukkede noget op hvor de brugte
FD objektiver med en konverter.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 13-03-05 21:52

> Nej. Men det kunne være der dukkede noget op hvor de brugte
> FD objektiver med en konverter.

Hej Povl
Mange tak for svaret.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-05 22:38

Povl H. Pedersen wrote:
> Nej. Men det kunne være der dukkede noget op hvor de brugte
> FD objektiver med en konverter.

Der findes en EOS->FD converter, men den er (normalt) udformet som
en 1.1x TC, og den tager lys.. I øvrigt skal man være opmærksom på
at manuelt focus (som FD er) ikke altid er lige nemt på de moderne
EOS-kameraer.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-03-05 22:36

Gerner Majlandt wrote:
> Er der nogle EOS modeller med FD fatning?

Nej, alle EOS-modeller har EF-fatning.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)