Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hjælp coolpix 8700
Fra : Birgit

Dato : 13-03-05 13:30

Hmm jeg er nybegynder..

Mit helt nye Coolpix 8700 laver alt for mørke billeder.. Nogen der ved hvor
jeg skal indstille, den står ellers på autofokus og blitzen tænder hver
gang.
Birgit

Fra : Ole

Dato : 13-03-05 13:40

Birgit wrote:
> [...]
> jeg skal indstille, den står ellers på autofokus og blitzen tænder hver

Dit udsagn tyder på at du burde læse noget mere i manualen. Moderne
kameraer er komplicerede, selv med al automatikken.
Find ud af at instille til A, P og M.
---------------------lysmålingsmåderne (spot/evalueret)
---------------------iso
og sluk for blitsen
Og prøv så at betragte resultatet på din pc.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Birgit

Dato : 13-03-05 13:49

Ja, jeg læser og læser.. Men jeg troede at hvis den stod på automatik så
skulle jeg ikke gøre andet end at trykke af....

Da vi fik kameraet tog det fine billeder. Så var der noget der gik i
stykker. Nu efter at det er kommet fra rep. så er alle billederne helt
mørke!

Hilsen Birgit

Fra : Ole

Dato : 13-03-05 14:09

Birgit wrote:
> Ja, jeg læser og læser.. Men jeg troede at hvis den stod på automatik så
> skulle jeg ikke gøre andet end at trykke af....

Jooh, hvis du fotograferer et "gennemsnitsmotiv", hvad det så er,
går det fint. Men hvis du kun vil fotografere på auto, har du nok
forkøbt dig. Så havde du været bedre tjent med et mindre kompliceret kamera.

> Da vi fik kameraet tog det fine billeder. Så var der noget der gik i
> stykker. Nu efter at det er kommet fra rep. så er alle billederne helt
> mørke!

Ups. se efter om den er indstillet til exp.kompensation ( x brøkdele af
trin underexp.( - en brøkdel))

Fra : Birgit

Dato : 13-03-05 16:14

ja, jeg har nok forkøbt mig, men det var sat ned fra 10000 til 5000 Skr...
Og det var jo et godt tilbud..

Men det kan da nemt ende med at jeg må sælge det igen.

Har kun taget 20 billeder med det...

Birgit

Fra : Ole

Dato : 13-03-05 16:44

Birgit wrote:
> [...]
>
> Har kun taget 20 billeder med det...
>
> Birgit
>
> Men hvis du kun vil fotografere på auto, har du nok

Prøv i stedet og se om ikke du kan gøre det til en interesse/hobby nu du
har det.
Var der sat eksp. kompens. ?

Fra : Birgit

Dato : 13-03-05 17:00

Var der sat hvad??

Grunden til at det var sat 5000 ned var at der var en mikroskopisk ridse i
det.... Fordi det havde ligget i et vindue der var smaret.
Jeg jeg har lige bestil en bog om digital foto, så må jeg jo prøve at lære
det...

Hilsen Birgit

Fra : Ole

Dato : 13-03-05 17:43

Birgit wrote:
> Var der sat hvad??

eksponerinskompensation

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 18:53

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.... Fordi det havde ligget i et vindue der var smaret.
> Jeg jeg har lige bestil en bog om digital foto, så må jeg jo prøve at lære

++++++++++++++++++++++

Hej Birgit.

Måske der er andre ting galt med det, hvis det er sat så meget ned. Hvis du
sætter det på auto og tager billeder af f.eks. sne, så vil du højst
sandsyndelig få mørke billeder, da sneen snyder kameraret/lysmåleren.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Birgit

Dato : 13-03-05 19:17

Nej, der var ikke andet galt med det. Der er også to års garanti, så jeg
tager det roligt. Jeg troede bare at det var mig der havde pillet ved en
eller anden indstilling

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 19:45

> Nej, der var ikke andet galt med det. Der er også to års garanti, så jeg
> tager det roligt. Jeg troede bare at det var mig der havde pillet ved en
> eller anden indstilling
>
> Birgit

++++++++++++++++++++++

Hej igen.

Er det alle billederne der bliver mørke? Du er nok, som du selv skriver
kommet til at pille ved noget, som nogle af de andre har skrevet
eksponeringskompensation, prøv at find det i manualen.

Fra : aage matthiesen

Dato : 14-03-05 00:00

Birgit <flynderborg@yahoo.dk> skrev:
> [...]
Hej Birgit
På mit Coolpix 995 kan jeg gå ind i menuen, og dér gå tilbage til
grundindstilling, jeg ved ikke om du har samme mulighed på dit
kamera?
Mvh.
Åge