Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Noget for de fugle interesserede
Fra : Tommy Jensen

Dato : 12-03-05 18:37

På et andet forum postede nogen dette link til en serie unikke
billeder

http://www.pbase.com/sjbousson/the_steal

Skudt med 1D MK II + 500 mm f/4 og extender.

Det må kræve noget at skyde sådan en serie på 700 mm!

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-05 19:10

"Tommy Jensen"

> [...]
>
> http://www.pbase.com/sjbousson/the_steal
>
> Skudt med 1D MK II + 500 mm f/4 og extender.
>
> Det må kræve noget at skyde sådan en serie på 700 mm!

Fede billeder -max-

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 12-03-05 19:36

Tommy Jensen wrote:
> [...]
>
> http://www.pbase.com/sjbousson/the_steal
>
> Skudt med 1D MK II + 500 mm f/4 og extender.
>
> Det må kræve noget at skyde sådan en serie på 700 mm!

Den serie ville jeg sgu gerne have skudt.

Tommy

Her er lidt fra dof,s hjemmeside.

Få kilometer fra centrum af København holder i øjeblikket Danmarks for
tiden største koncentration af havørne til.

På Saltholm i Øresund blev der forleden talt 12 havørne, og de store
rovfugle befinder sig sandsynligvis fortsat i området.

Frosten, der efter januars varmerekord på 12,4 grader i disse dage giver
os et svirp af vinter, vil generelt gøre det lettere at få øje på
havørne i det danske landskab. Og der har næppe tidligere i nyere tid
været så mange ørne at holde øje med som netop nu.

- Saltholm-ørnene er ikke sådan at få at se, for øen ligger jo lidt af
vejen, men på en lang række lokaliteter bliver der set havørne hver dag
i disse uger. Kulden kan give flere koncentrationer af havørne, fordi de
samles ved våger i større søer og indfjorde. I et snehvidt landskab er
de ofte lettere at få øje på. Særligt hvis de sidder på isen. Sådan en
havørn kan på afstand godt ligne en lille posedame, der sidder og kryber
sammen, siger Lennart Pedersen, der for Dansk Ornitologisk Forening
(DOF) samler oplysninger om den danske bestand af havørne.

Han vurderer, at der i øjeblikket befinder sig måske 80-100 havørne i
Danmark.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 12-03-05 20:20

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det må kræve noget at skyde sådan en serie på 700 mm!
>

> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Ja, jeg må blankt indrømme jeg er ret imponeret, så gode blev mine billeder
af musvågerne i kamp i hvert fald ikke. Imponerende ganske simpelt.

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-03-05 21:29

Thomas Pedersen wrote:

> Ja, jeg må blankt indrømme jeg er ret imponeret, så gode blev mine billeder
> af musvågerne i kamp i hvert fald ikke. Imponerende ganske simpelt.

Det er dælme en flot serie, men vi må ikke overse den kendsgerning,
at selv om man årligt bruger op mod tusind timer i naturen, med et
skudklart kamera om halsen, så skal der en temmelig stor portion
held til, at støde på en sådan scene.

Men det er dog stadig sådan, at hvis man får chancen, så vil de
dygige fotografer helt sikkert få nogle gode billeder, hvorimod det
vil bero på lykke og held, om den uerfarne fotograf får noget
brugbart i kassen.

Og vi må heller ikke glemme, at mange af de meget spetakulære
fuglefotos, er optaget med teleobjektiver som koster 100.000 kroner
og derover, eller ved langvarige ophold i naturområder i udlandet.

Prøv at tjekke dette web-site, en at mine bekendte, som ikke er
særlig dygtig fotograf, han kom hjem med en pæn sjat flotte billeder
af rovfugle fra en 4 uger lang tur til Mongoliet...

www.sitecenter.dk/kirgistan/hjemmeside/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 13-03-05 02:35

> [...]
> særlig dygtig fotograf, han kom hjem med en pæn sjat flotte billeder
> af rovfugle fra en 4 uger lang tur til Mongoliet...

Øv en masse text og ingen billeder.. -max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-03-05 09:34

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> dygtig fotograf, han kom hjem med en pæn sjat flotte billeder af
> rovfugle fra en 4 uger lang tur til Mongoliet...

Du bitcher altid over andre, der sender links der ikke direkte linker
til et billede Kan du venligst være mere præcis? Jeg har som Max kun
kunnet finde en masse text

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-03-05 12:53

Thomas Schreiber wrote:

> Du bitcher altid over andre, der sender links der ikke direkte linker
> til et billede Kan du venligst være mere præcis? Jeg har som Max kun
> kunnet finde en masse text

Nå ja, mit indlæg var måske formuleret, så det kunne overfortolkes,
men min tekst handlede jo om, at man kunne forøge sine chancher for
gode billieder, hvis man brugte en masse penge på dyrt udstyr og
fuglerejser til lande, hvor udvalget af sjældne fugle er væssentligt
mere overdådigt end her i landet, jeg beklager.

Og jeg ville med linket vise hvad der er af mulighedder, og hvad
sådanne rejser koster...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-03-05 13:56

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> end her i landet, jeg beklager.
>
> Og jeg ville med linket vise hvad der er af mulighedder, og hvad sådanne

Du kan låne min båd, den ligger ude i Kastrup fiskerihavn og tage en tur
til saltholm, det ser ud til der er godt med havørne derovre nu.

Tommy