Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gider i lige se på disse billeder
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-03-05 10:53

og fortælle, om i synes det ser ud som om, at pigen er sat ind i nogle
af billederne ?!?!

http://www.pbase.com/fmarrero/looc_march

især http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590758 og
http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590761 og
http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590762

Desuden virker skyggerne og lyset meget syntetiske?!?!

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-03-05 11:13

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> wrote in message

> især http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590758 og
> http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590761 og
> http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590762
>
> Desuden virker skyggerne og lyset meget syntetiske?!?!

Specielt ...61 virker mystisk...

Bo //

Fra : Ole

Dato : 12-03-05 11:19

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590762
>
> Desuden virker skyggerne og lyset meget syntetiske?!?!

Jo, det ser lidt pudsig ud - der er benyttet fill-blits
(fusions-nydansk) - men hvad så om der er lavet numre, hvis man synes om
billederne ( hvad jeg egentlig ikke gør ) IMHO er det ret ligegyldigt
hvordan man opnår det man opnår.

Lidt generelt:
En skovl er til at flytte jord/grus osv med, og det kan gøres på mange
måder.
Et kamera er til at lave billeder med og det kan gøres på mange måder.
En skovl og et kamera er kun værktøjer og hvis nogen vil diktere hvordan
disse skal benyttes, mener jeg at "nogen" har et problem.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Christer Holte

Dato : 12-03-05 11:18

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> og fortælle, om i synes det ser ud som om, at pigen er sat ind i nogle af
> billederne ?!?!

Hej
Jeg synes man kan se det, ja, men det tror jeg også er svært at undgå når du
udendørs har sol/skygger som er svært og få til at passe sammen. Men
billeder er på en måde alligevel meget fede, da de har et eller andet spacy
over sig :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-03-05 11:27

In article <4232bc16$0$29281$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590762
>
> Desuden virker skyggerne og lyset meget syntetiske?!?!

Der er anvendt en fill-flash der ikke sidder på kameraet, evt en
reflektor / spejl. På de to sidste kunne det meget vel været et
spejl, da fill-lyset kommer 180grader modsat det naturlige lys.

Den første kan være en fill-flash til venstre, eller reflektor.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-03-05 11:30

> [...]
> http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590762
>
> Desuden virker skyggerne og lyset meget syntetiske?!?!

Kiggede på et par andre. Her ser du tydeligt at der er
brugt fill-flash:

http://www.pbase.com/fmarrero/image/35910164

Modellens skygge er væk fra kameraet, men skyggerne i baggrunden
er vinkelrette.

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 12-03-05 12:00

jeg synes tit det er synd for modellen at fotografen insisterer på at bruge
fill-blitz på den måde... Nu er jeg kun amatør og har ikke taget mange
protrætter, men jeg synes tit man kan finde et sted hvor lyset arbejeder for
én, og så bruge fillblitz til det sidste pift. I stedet får man et billede
som er 'anti-intuitivt'. Det kan jo også være meningen med det hele, og jeg
synes at det virker sådan i http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590761 .
Modellen står meget frem, og det virker ikke som om hun naturligt hører til
i tærrenet.

Nogen eksperter der kan give en uddybning af den ofte brugte fill-blitz i
model-portrætter?

MVH Tommy

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-03-05 14:49

"Tommy Jørgensen" <tommyhj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Modellen står meget frem, og det virker ikke som om hun naturligt hører

Det er lige som at se landskabsbilleder, hvor røgen fra skorstenen vender
modsat vimplen på flagstangen. Det er anstrengt og unaturligt at se på.

Pigen er sød og landskabet er roligt og afslappet. Hvorfor ødelægge det med
spejle, lysanlæg og andet teknik. Udnyt det naturlige lys, i stedet for at
modarbejdre det. Tag nogle afslappede billeder af hende, som viser at hun er
en del af resten af billedet.

Bo //

Fra : Ole

Dato : 12-03-05 15:18

Bo Bjerre wrote:

> [...]
> modarbejdre det. Tag nogle afslappede billeder af hende, som viser at hun er

For mig er det indlysende, at baggrund/himmel bevidst er undereksp.,
hvorfor blits nok var en nødvendig følge. Det er fotografens souveræne
valg - hvis, altså, der ikke er tale om sammenkopiering.

Og så er det jo ikke sikkert at
>nogle afslappede billeder af hende, som viser at hun er
> en del af resten af billedet.
var målet/ønsket.

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 12-03-05 11:46

> [...]
> http://www.pbase.com/fmarrero/image/40590762
>
> Desuden virker skyggerne og lyset meget syntetiske?!?!

Jeg tror der er brugt en MEGET stor flash til udfyldning, så stor at den
hamler op med sollyset, og på nogle af billeder endda virker kraftigere end
solen.

Sådan en fyr her kan være løsningen:

http://foto-walser.biz/myfactory20/Shop/Shop.aspx?ClientID=wf808124981141789265&Shop=1&Type=9&Param=1768&Group=219&Language=D

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 12-03-05 20:09

"Thomas Schreiber" <removenews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> og fortælle, om i synes det ser ud som om, at pigen er sat ind i nogle af
> [...]
Da jeg bor ved Vestkysten er det underligt træerne blæser den ene vej -
håret ( Bob Marley) blæser den anden, men måske tager jeg osse fejl
VH
/Carsten

Fra : Michael Bothager

Dato : 12-03-05 20:15

Carsten D Andersen wrote:
> [...]
>>

> Da jeg bor ved Vestkysten er det underligt træerne blæser den ene vej -
> håret ( Bob Marley) blæser den anden, men måske tager jeg osse fejl

Hun kaster måske med håret...

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager