Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Åh nej - flere fugle :-)
Fra : Thor

Dato : 12-03-05 00:18

www.logicoders.dk/privat

Kritik modtages gerne.
Jeg har selv lavet html generatoren, så kritik modtages også gerne på det
område.
Billederne er op til 0-4 år gamle, taget med
EOS 20 D, EOS 300 D og
Olympus UZ 2100

mvh Thomas Riedel

Fra : michael bs

Dato : 12-03-05 00:52

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse

> [...]
> område.
> Billederne er op til 0-4 år gamle, taget med

Gode billeder, men er det ikke en svaghed ved siden, at man ikke kan vælge
at se dem større?
mvh Michael

Fra : Thor

Dato : 13-03-05 18:21

> Gode billeder, men er det ikke en svaghed ved siden, at man ikke kan vælge
> at se dem større?
> mvh Michael

Jo, - det er mest for at spare serverplads

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-03-05 05:53

"Thor"

> [...]
> område.
> Billederne er op til 0-4 år gamle, taget med

En imponerende samling fuglebilleder,rigtig mange flotte,
men de står en smule udvasket (lyse) på min skærm,
Hvis du har ps cs kan en 5% highlight justering trylle
sløret væk, det er lidt af en wow oplevelse, hehe..
Beskæring er heller ikke din store passion, de fleste er
centrerede enkelte bevæger sig ud af billedet
Hvor surt med den isfugl du har en perfekt skarp
baggrund, ellers en lille perle.Skægmejserne er fine.
Flot - -max-

Fra : Thor

Dato : 13-03-05 18:26

> Hvis du har ps cs kan en 5% highlight justering trylle
> sløret væk, det er lidt af en wow oplevelse, hehe..

Har kun ps elements, men jeg lægger meget gerne et råt billede ud, hvis du
vil vise, hvad du kan "få ud af det"

> Beskæring er heller ikke din store passion, de fleste er
> centrerede enkelte bevæger sig ud af billedet

Nogen gange fylder fuglen (silkehalerne) hele søgeren på mit 400 mm 5,6 L, -
så er der ikke noget at skære væk!

> Hvor surt med den isfugl du har en perfekt skarp
> baggrund, ellers en lille perle.

Ja, det er faktisk rigtigt. Jeg har en aftale med fuglen om at den vil sætte
sig samme sted igen og lade sig fotografere

Skægmejserne er fine.
Tak

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-03-05 09:35

Thor wrote:

> www.logicoders.dk/privat
>
> Kritik modtages gerne.
> Jeg har selv lavet html generatoren, så kritik modtages også
> gerne på det område.

Hej Thor, det er en anselig samling forskellige arter fugle du har
taget billeder af, og jeg kunne være venlig, og fyre noget høflig
snik-snak af, hvor jeg bare skriver, at dine billeder er pæne, og
tak for kikket.

Men det kommer du jo ikke vidre af, så jeg vil i stedet gi' dig en
reel kritik, hvor jeg virkelig skærer ind til benet.

En generel oplevelse når man ser på dine billeder er, at de mest er
en ornitologisk registrering af den pågældne art, det virker som om
du ikke har overvejet komposition og beskæring, og jeg ved godt at
det er smadder svært, mån får måske kun et splitsekundt, men tænk
over det, når du er ude med kameraet.

Og så skal du på en eller anden måde ha' lært at bruge PhotoShop, og
du skal skaffe dig noget viden om digital billedbehandlig, for
næsten alle dine billeder virker meget flade og kontrastløse.

Men forsæt bare, og "try hardere" for det er den måde man bliver
endnu bedre på...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thor

Dato : 13-03-05 18:28

> Og så skal du på en eller anden måde ha' lært at bruge PhotoShop, og du
> skal skaffe dig noget viden om digital billedbehandlig, for næsten alle
> dine billeder virker meget flade og kontrastløse.

Jeg må nok til at give dem noget mere efterbehandling, - er nok lidt af en
puritaner!

Fra : Tommy Jørgensen

Dato : 12-03-05 11:51

Jeg må sige at jeg er meget imponeret! De fleste af de fugle har jeg ikke
engang set - og det er ikke fordi jeg ikke er ude at kigge !

Jeg vil give Niels Riis ret i at der på nogle af dem mangler lidt
Photoshop - altså lidt ekstra kontrast. Men jeg synes at der er mange
billeder, hvor kompositionen virkelig er fremragende! Der er selfølgelig
også enkelte som ikke er så gode, men som Niels siger er der jo ikke altid
tid/mulighed for at komponere et billedet når man har med dyr at gøre .

Ang. HTML-generatoren, så synes jeg måske at siden bliver en smule tung at
hente ned - der er mange billeder pr. side. Ellers synes jeg den er vældig
god og funktionel.

MVH Tommy

Fra : Thor

Dato : 13-03-05 18:31

> Jeg må sige at jeg er meget imponeret! De fleste af de fugle har jeg ikke
> engang set - og det er ikke fordi jeg ikke er ude at kigge !

Takker!

> Ang. HTML-generatoren, så synes jeg måske at siden bliver en smule tung at
> hente ned - der er mange billeder pr. side. Ellers synes jeg den er vældig
> god og funktionel.

Det er lidt med vilje, at siden loader, mens man ser de første billeder.
Hvor hurtig er din forbindelse?

mvh Thor

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-03-05 09:41

Thor wrote:

> www.logicoders.dk/privat
>
> Kritik modtages gerne.

Det er en spøjs sammeblanding af klassisk komposition med det gyldne
snit og centrering af motivet. Nogen af billederne synes jeg ser ret
gode ud, mens andre bare er kedelige. Jeg aner dog ikke en dyt om
fugle, så det kan sagtens være at nogen af de kedelige billeder er
meget spændende for en ornitolog.

En skam med nr. 56 - det kunne have været lækkert i højformat med
toppen af træet.

Flere af billederne er næsten ens. Det giver et indtryk af manglende
sortering. F.eks. er 72 & 73 kun adskilt af at der er lidt sol på 73.
Jeg synes du skulle holde dig til et enkelt billede af hver "fangst",
medmindre der er helt specielle omstændigheder.

Alternativt kan du lave et "Se flere billeder af denne fugl" link ved
de fugle du har flere billeder af.

> Jeg har selv lavet html generatoren, så kritik modtages også gerne
> på det område.

Sæt den hvide ramme med HTML+CSS i stedet for at lade den være en del
af billedet. Det får billederne til at fylde mindre, gør det lettere at
ændre senere hen og får dem til at se bedre ud i Googles billedsøger.

Jeg kan godt lide størrelserne og den simple præsentering, men jeg
sidder også med en hurtig forbindelse.
--
JPEGCrops 0.6.21 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Thor

Dato : 13-03-05 18:36

> En skam med nr. 56 - det kunne have været lækkert i højformat med
> toppen af træet.

Ja, det er da rigtigt!

> [...]
> Jeg synes du skulle holde dig til et enkelt billede af hver "fangst",
> medmindre der er helt specielle omstændigheder.

Ja, det har du ret i, ud med det ene.

> [...]
> af billedet. Det får billederne til at fylde mindre, gør det lettere at
> ændre senere hen og får dem til at se bedre ud i Googles billedsøger.

Det vil jeg kigge på!

> Jeg kan godt lide størrelserne og den simple præsentering, men jeg
> sidder også med en hurtig forbindelse.

Tak for kritikken!

mvh Thor