Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Højer idag
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-03-05 21:59

Hejsa.

Ja, jeg tænkte, at det kunne være man turde poste et link til et par
billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket gjorde
fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så gode er en
anden ting.
Billederne kan ses her:
http://home6.inet.tele.dk/sass/for_sjov/hoejer.htm

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 08-03-05 22:06

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket gjorde
> fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så gode er en

Hej Thomas

Der er poblemer med linkene til billederne.

mvh Gerner

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-03-05 22:13

"Gerner Majlandt" <majlandt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas
>
> Der er poblemer med linkene til billederne.

Er fixet, beklager fejlen, editoren mente at den skulle linke til min
harddisk

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-03-05 22:06

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket
> gjorde fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så

Jeg får tekst og "billedholdere" - men ingen billeder...

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-03-05 22:14

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg får tekst og "billedholdere" - men ingen billeder...

Er fixet, beklager fejlen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-03-05 22:05

On Tue, 8 Mar 2005 21:59:24 +0100, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket gjorde
> fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så gode er en

Hej Thomas

DU har angivet en sti på din egen computer til billederne og ikke en på
serveren, så de er svære at se.
(file:///H:/Fotostafetten/for%20sjov/DSC_8331VV.jpg)

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-03-05 22:12

On Tue, 8 Mar 2005 22:05:01 +0100, Jens Stadsgaard wrote:

> Hej Thomas
>
> DU har angivet en sti på din egen computer til billederne og ikke en på
> serveren, så de er svære at se.
> (file:///H:/Fotostafetten/for%20sjov/DSC_8331VV.jpg)

Det hjalp.

Kan især godt lide billedet af fårene.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-03-05 22:12

"Thomas Pedersen"
> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket gjorde
> fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så gode er en

For sjov eller hva hr. Pedersen..Hehe..-max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-03-05 22:24

> "Thomas Pedersen"

> For sjov eller hva hr. Pedersen..Hehe..-max-

Hehe, ja lidt sjov skal vi da have på en Tirsdag, eller hvad
MVH
Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-03-05 23:50

"Thomas Pedersen"

> "-max-"

> Hehe, ja lidt sjov skal vi da have på en Tirsdag, eller hvad
> MVH
> Thomas

Jamen man skal måske til at kalde dig troldmanden fra Højer,
det var da fantastisk fom du ku trylle en flot Regnspove ud
af den ærtesuppe..
Fårene er fine, men jeg har på fornemmelsen det billede skal
ses i stor størrelse, for rigtig at komme til sin ret..
Surt med de dovne svaner der ovre, ved ikke hvad det er,
måske røgen fra Christiania, høhø, men svanerne her lander
og letter som om de var styret af kontrol tårnet i Kastrup,
det blir lidt kedeligt i længden, hehe..
Regnspoven kan jeg ikke komme mig over, pisse flot..

Støj fjerning prøv denne gratis action til photoshop,
den er lidt energikrævende:
http://www.2morrow.dk/75ppi/coolpix/actions/

Har du helt blå himmel kan du efterfølgende lave en
selection, formindske den 2-4 pixel og feather 2-3 pixel,
copy og paste og giv det nye lag gaussian blur indtil
al støjen er væk, load selection igen invert, delete og
slå lagene sammen.. -max-

Hvordan sendte du objektivet sidst, jeg kunne jo
godt lige smide den over, nu hvor lyset er så fedt

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-03-05 00:08

> [...]
> slå lagene sammen.. -max-
>
> Hvordan sendte du objektivet sidst, jeg kunne jo
> godt lige smide den over, nu hvor lyset er så fedt

Hejsa Max.

Jeg har lige downloaded det plugin og gemt denne meddelelse, jeg skal til at
lege, hehe.
Sidst sendte jeg bare objektivet i en papkasse, pakket ind i en masse papir
og forsikret i hoved og røv, hehe. Jeg må indrømme, at idag havde det været
fedt at have haft det med
Jeg må også hellere få lært det trick med at fløjte regnespovene til mig,
det kunne være lidt sejt. Men dælme, det var fuldstændig vildt når en flok
bare kommer ud af tågen og man skal fange dem, der er ikke meget tid til at
klumre rundt med langsom AF, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-03-05 22:33

In article <422e122c$0$82481$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket gjorde
> fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så gode er en

God beskæring af fårene. Kan godt lide bredformatet. Synes generelt
dine farver er for gule.

Har du ikke hørt om Pol-filter ? Skulle kunne klare dis / reflektioner
fra vanddråber i luften.

Jeg skal selv prøve det på min tele når jeg engang kommer ud.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-03-05 22:42

Pedersen wrote:

> [...]
> fra vanddråber i luften.
>
> Jeg skal selv prøve det på min tele når jeg engang kommer ud.

På fårene er der brugt pol-filter, gider ikke bruge det i solnedgangen på
fugle i flugten, der æder den for meget lys, især når man er nødt til at gå
op i ISO.
Den gule farve kan skyldes Velvia Vision. Jeg kan godt lide den gule farve,
minder mig om forår-sommer, jeg gider ikke de kolde blå vinterfarver, uhh,
jeg fryser jo allerede.

Fra : Lene

Dato : 08-03-05 23:08

Hej Thomas,
"Thomas Pedersen" skrev

> Den gule farve kan skyldes Velvia Vision. Jeg kan godt lide den gule
> farve,
> minder mig om forår-sommer, jeg gider ikke de kolde blå vinterfarver, uhh,
> jeg fryser jo allerede.

Det ser interessant ud, men hvad er Velvia Vision for noget og har du også
brugt det til dit fårebillede, som du havde i fotostafetten for noget tid
siden? Har du evt. andre eksempler på billeder, som du har behandlet på den
måde?
Mvh.
Lene

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-03-05 23:58

"Lene" <baartsfjerndet@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt det til dit fårebillede, som du havde i fotostafetten for noget tid
> siden? Har du evt. andre eksempler på billeder, som du har behandlet på

Hej Lene.

Den Velvia Vision er en plugin til photoshop som kan findes på Fred Mirandas
side. www.fredmiranda.com for $25. Jeg synes den er sjov at lege med, men
Povl har ret, den gør ind i mellem billederne lidt for gule. Man skal lige
tage sig i agt for hvor meget varmning man giver billeder, noget jeg ikke
har for meget tålmodighed til, jeg er ret utålmodig bag computerskærmen,
hehe.

MVH
Thomas

Fra : KNL DtP

Dato : 09-03-05 00:01

> Jeg synes den er sjov at lege med, men
> Povl har ret, den gør ind i mellem billederne lidt for gule.

Hvis du skyder i RAW (hvilket er anbefaleseværdigt), så kan du efterfølgende
selv justere hvidbalancen. Her kunne du lege med at sætte den f.eks. 500 K
eller 1000 K under neutral. Derved vil billedet blive noget koldere, og når du
så kører Velvia-actionen, så får du fine, varme, mættede farver, uden der
kommer et tydeligt gulstik.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-03-05 00:18

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
når du
> så kører Velvia-actionen, så får du fine, varme, mættede farver, uden der

Hej Kristian.

Takker for rådet, det vil jeg da lige prøve at lege lidt med. Jeg
foretrækker at skyde RAW, så behøver man normalt ikke spekulere så meget på
hvidbalance og sådan, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-03-05 00:20

> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket gjorde
> fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så gode er en

Der er sgu muligheder i de får. Det er helt lækkert med de farver du får
frem, jeg tror du kan få noget helt surrealistisk frem i det. Ikke så meget
det her billede, men du havde noget af det i det forrige. Prøv noget mere.
Ellers flotte de der regnspover.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Morten Wartou

Dato : 09-03-05 18:37

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> billeder taget i Højer idag. Der var tåget ude på masken, hvilket
> gjorde fuglefotograferingen meget mere interessant, at de ikke er så

Du kan noget med får. Det er dejligt, men måske lige lovlig meget Velvia.
Regnspoven synes jeg ser lidt kunstig ud, men når man ser udgangsbilledet er
det sgu' imponerende.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou