Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nikon
Fra : bl

Dato : 08-03-05 21:36

Nikon digital (de billigere, fx coolpix)
er der nogen som kan fortælle mig hvilke batterier de bruger.
genopladelige, -
kan Ni-MH anvendes.
Nikons hjemmeside oplyser kun at de kan anvende "en række af forskellige
batterityper".
venlig hilsen
s.chr.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-03-05 22:03

"bl" <rentzmann@privat.dk> wrote in message
> [...]
> genopladelige, -
> kan Ni-MH anvendes.
> Nikons hjemmeside oplyser kun at de kan anvende "en række af forskellige

www.dpreview.com kan du se de fleste modeller, og der er beskrevet hvilke
batterier og kort, der bruges

Bo //

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-03-05 22:37

In article <422e0cb3$0$698$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, bl wrote:
> [...]
> genopladelige, -
> kan Ni-MH anvendes.
> Nikons hjemmeside oplyser kun at de kan anvende "en række af forskellige

De fleste bruger proprietære batterier, som kan købes fra
eksempelvis Eurobatteries.com eller batterier.dk - Derudover kan
Nikon ofte anvende nogle horible dyre engangs kamerabatterier, som koster
næsten det samme som et nyt opladeligt.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-03-05 09:01

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> Nikon ofte anvende nogle horible dyre engangs kamerabatterier, som
> koster næsten det samme som et nyt opladeligt.

De par Coolpix, jeg har haft mellem hænderne bruger ganske alm. billige
AA-batterier der kan købes overalt. Jeg vil dog klart anbefale, at man
bruger genopladelige batterier, der jo også fås for en slik. Problemet er,
at alm. batterier hurtigt aflades så meget, at kameraet ikke fungerer
(relativt få skud), hvor NiMH performer langt bedre.

vh

Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Claus Smith

Dato : 09-03-05 07:12

Jeg har haft en coolpix 2100 og der fulgte ni-mh batterier i AA størrelsen
med sammen med en oplader.

Claus