Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot S60
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 13:12

Kan nogen her hjælpe mig med et problem ?
Jeg købte i 2004 et digitalcamera (Canon powershot S60) og har taget
mange gode billeder uden problemer med at downloade dem til min PC.
Nu har jeg imidlertid haft computeren til eftersyn og efter at den er
kommet hjem igen vil den ikke kendes ved mit camera.
Jeg har uninstalleret det software, der hører til cameraet,
installeret det igen, men PC.en kan stadig ikke finde cameraet.
Det er via det sædvanlige kabel sat til en USB-port (der virker f.eks.
med printeren)
Camerakablet sidder altid i denne USB-port, så jeg bare kan sætte den
anden ende til cameraet, og når jeg gør det tænder en lille lampe på
mit Canon og displayet viser det sidst tagne billede, men om jeg kan
få det ind i PC'en (((
PC-en virker ellers helt OK, jeg har pr. tlf. spugt forretningen, der
ikke kan hjælpe mig, uden at jeg skal komme igen med PC, Camera o.s.v.

Jeg har ikke meget lyst til at køre 40 km frem og 40 igen tilbage,
hvis det er en lille ting, jeg selv kan klare, nogen bud ?

MVH
Gerda

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-03-05 13:19

gerda wrote:
> Kan nogen her hjælpe mig med et problem ?

Hvor i landet bor du? Hvis du bor i Århus vil jeg gerne komme du og
hjælpe dig.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jørgen

Dato : 08-03-05 13:39

Det kan være mange ting, men prøv at åbne stifinder (ved at HØJRE
KLIKKE PÅ DENNE COMPUTER)og se hvor mange drev bogstaver der er.
Jeg har A
C, D og E (som er min harddisk)
J og K ( er brænder og cd rom)
Når du så sætter kablet i og tænder kameraet skulle der meget gerne
komme en ny bogstav, den bobbelklikker du på og så burde du være inde

Hilsen
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 08-03-05 15:04

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 17:12

>KLIKKE PÅ DENNE COMPUTER)og se hvor mange drev bogstaver der er.
>komme en ny bogstav, den bobbelklikker du på og så burde du være inde

Hej Jørgen og Thomas.
Tak for jeres svar.
Hvor ville jeg gerne have skidtet til at virke.

Jeg har taget nogle billeder af en sjagger, der er på besøg i vores
have. Den er meget sky og selvom billederne er taget på afstand med
zoom er jeg nysgerrig for at se fuglen tættere på, hvis jeg i mit
program laver et lille udsnit af billedet og forstørrer det.
Jeg har lavet det eksperiment med andre billeder med stort held.

Vi har en lille sø med guldfisk der overvintrer under isen, hvor en
pumpe holder et vandhul åbent, Det er mange fugle glade for.

På min PC findes der
A: diskettedrev
C: min store HD med Windows Me,
D: min lille gamle HD med Windows 98
E: CD-rom-drev
og så er der ikke mere - heller ikke når jeg sætter Cameraet i
forbindese med en USB-port foran. uanset om Cameraet er tændt el.
slukket.
så det......

En ting undrer mig.
Når jeg reinstallerer mit camerasoftware sker det undervejs at den
siger at den og den fil allerede findes på min PC og ikke behøver at
geninstalleres (jeg har ikke nogen mulighed for at gøre det alligevel)

så jeg kører forbi og videre i installationen.
Jeg forstår ikke der ligger noget, der allerede findes på min PC, når
jeg har "uninstalled" og i Windows commander checket at hele mit
Canon-bibliotek er tomt.

Senere efter afslutning af installationen ser jeg i Windows commander
at nogle filer er mærket med et stort gult spørgsmålstegn. Det ser dog
ud til at det alle er på nogle tekst of hjælpefiler. De har alle
efternavnet .chm
f.eks. backup_to Cd chm, indexprint_help.chm,zoombrowser_4.chm
Programmet jeg downloader billeder med hedder ZoomBrowserEX.
Jeg købte cameraet i september 2004 og det har fungeret perfekt sammen
med min PC til for 3 uger siden, hvor min PC var til reparation.

og Thmas... Det er søreme pænt af dig, men vi bor i Randers...

Mange hilsener
Gerda

Fra : Jørgen

Dato : 08-03-05 17:19

har du husket at dreje på knappen på kameraet så den står til at se
billederne på cameraen

hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 18:04

On Tue, 08 Mar 2005 17:19:01 +0100, Jørgen <js2@c.dk> wrote:
Hej igen Jørgen
>har du husket at dreje på knappen på kameraet så den står til at se
>billederne på cameraen

Når jeg sætter camera og PC sammen med den medfølgende ledning sker
det automatisk, cameraets display tændes og står med det sidst tagne
billede på. Sådan var det også da det virkede...
Nu har jeg prøvet at åbne foran på objektivet som jeg skulle med mit
olympus, men det ændrer ikke noget her.
Mvh
Gerda

Jeg har aldrig været inde i dr.fritid.foto før og har lige kikket mig
lidt omkring.... Hold da op nogle gode billeder I tager.
Jeg synes selv mine er gode.... men ....

Fra : Ole

Dato : 08-03-05 21:38

gerda wrote:

> [...]
> og så er der ikke mere - heller ikke når jeg sætter Cameraet i
> forbindese med en USB-port foran. uanset om Cameraet er tændt el.

Vil det sige, at din W Me slet ikke finder usb porten (kan du se i
enhedshåndtering). Er det tilfældet skal den måske (kender ikke me)
installeres.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : max[dk]

Dato : 08-03-05 15:07

> [...]
> PC-en virker ellers helt OK, jeg har pr. tlf. spugt forretningen, der
> ikke kan hjælpe mig, uden at jeg skal komme igen med PC, Camera o.s.v.

Et dumt spørgsmål, men har du tændt for kameraet og sørget for at der er
størm på kameraet?

/Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 17:15

On Tue, 8 Mar 2005 15:07:10 +0100, "max[dk]"
<maxses_snot_@hotmail.com> wrote:

Hej Max.

>Et dumt spørgsmål, men har du tændt for kameraet og sørget for at der er
>størm på kameraet?

Ja da., men resultatet er akkurat lige så godt, som hvis jeg havde
glemt at sætte en ledning imellem PC og kamera

Mvh
Gerda

Fra : Jørgen

Dato : 08-03-05 21:18

Så må det næsten være dit program der er vrøvl med.
Hvordan har du afinstalleret den.

Prøv at gå ind i kontrolpanel, fjern programmer. Fjern det herfra og vær
sikker på at den forsvinder.
Prøv så at installer det igen

Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 00:12

On Tue, 08 Mar 2005 21:17:44 +0100, Jørgen <js2@c.dk> wrote:
>Prøv at gå ind i kontrolpanel, fjern programmer. Fjern det herfra og vær
>sikker på at den forsvinder.
>Prøv så at installer det igen
Hej igen.

Jeg bikser og bikser...
OK Jørgen. Jeg har gjort som du skrev, fjernet programmerne fra
kontrolpanelet og installeret det hele igen. Det tog laaannnnng tid
men den tidligere besked om at noget ikke var nødvendigt kom ikke, så
nu var der håb. Der er dog igen de gule spørgsmålstegn i WinCom.

Restart af computeren, på med ledning til USB-stik og camera, og tro
mig. Frem kom de fleste af de billeder jeg har taget den sidste tid,
men den kunne ikke indlæse dem alle
Jeg prøvede at downloade dem til DCDsee, men her stod den af.
Jeg stoppede og prøvede forfra... og nu sagde den: no camera found
Det var da også......
Nu hælder jeg mere til den ide, at jeg må være kommet til at låse et
eller andet på selve kameraet. Der er søreme så mange knapper og en
menu med så mange forslag. Jeg må til at læse min tyske manual(
og jeg hader manualer. Jeg tror jeg må være kommet til at gøre et
eller andet, men hvad mon. ?
Nogen her der kender Canon Power Shot S 60.
Jeg er ellers meget tilfreds med det.
Det er hurtigere end mit 7 år gamle Olympus C820L, som er brugt
flittigt. Det har fået lov at komme på pension, måske skal jeg have
gang i det igen... ?

og Ole... Jo begge USB-porte er installeret til Me. jeg har kikket.

Mvh
Gerda

Fra : Jørgen

Dato : 09-03-05 09:27

Der er dog igen de gule spørgsmålstegn i WinCom.

Nu spørger jeg dum Hvad er WinCom

Jeg synes ikke du skal ligge din kamera på hylden.
Så hellere ofre en 100 las og få en kortlæser.
Jeg har købt en som kan tage 4 forskellige slags kort.
Så tager jeg kortet ud af kameraet og stikker ind i kortlæseren, simpel
og effektiv..
Mit kamera skal stilles på PC mode ( en fjernsyns apperat)
Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 12:01

> [...]
>Jeg har købt en som kan tage 4 forskellige slags kort.
>Så tager jeg kortet ud af kameraet og stikker ind i kortlæseren, simpel

Tak for din hjælp.
Jeg fik mine billeder at se via kortlæseren i printeren
Så ville jeg skrive et dokument ud, men nu virkede printeren ikke...
Hov... Den var sat til en USB port foran på min PC - der hvor cameraet
heller ikke virkede.
Nu satte jeg mit camera til USB-porten bag på PC-en, så virkede
cameraet som sædvanlig. og heldigvis var der endnu en USB bag på til
printeren, der også virker... Alt er i skønneste orden.
Nu ved jeg bare at de 2 USB-porte foran ikke duer, så det... Skidt
pyt... alt er godt.
Undskyld til jer alle her i gruppen, som jeg har belemret med alle
mine bryderier, men der kom heldigvis en løsning og jeg skal igen til
at lege med mit camera og mine billeder. Jeg tør dog ikke sende dem
herind. Jeg kan ikke klare mig i konkurrencen med jer.
Måske kan jeg lære noget. Hele den sidste serie billeder jeg har taget
er i hvert fald blevet for mørke. Jeg må altså til at læse lidt mere
på den tyske manual til mit nye camera.

Mvh
Gerda

Fra : Jørgen

Dato : 09-03-05 15:30

> [...]
> Så ville jeg skrive et dokument ud, men nu virkede printeren ikke...
> Hov... Den var sat til en USB port foran på min PC - der hvor cameraet

å var det en dårlig forbindelse.

Men tillykke

.. Hele den sidste serie billeder jeg har taget
> er i hvert fald blevet for mørke.

Så må du i gang med en billed redigerings program og gøre den lysere og
evt beskære

Good luck

Jørgen