Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mørke pletter i himlen
Fra : Ole

Dato : 07-03-05 20:26

I weekenden var jeg ovre i reservatet hvor jeg på Nørrebro tog nogle
billeder i det gode vejr - strålende solskin, høj himmel.
I flere forekommer i den blå himmel cirkelformede lidt mørkere områder
af anslået 50-100 px størrelse. Nogen ide om årsag ? Lægger gerne et
eks. op om nødvendigt. Går ud fra at støv på sensor ser lysere ud end
omgivelserne.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Ole

Dato : 07-03-05 20:48

Ole wrote:

http://home.tiscali.dk/muggler/0306200530.jpg

Fra : Lars Hjortø

Dato : 07-03-05 21:03

Hej Ole.

Jeg mener helt sikkert at pletterne på himlen er snavs på enten objektiv
eller billedcensor.

"Ole" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Ole wrote:

> [...]

Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-03-05 20:55

Ole wrote:
> [...]
> af anslået 50-100 px størrelse. Nogen ide om årsag ? Lægger gerne et
> eks. op om nødvendigt. Går ud fra at støv på sensor ser lysere ud end

Reservatet... :) Det er ret sikkert støv. Prøv at skyde på en ensartet
overflade, så vil du nok se dem igen. En blå himmel er perfekt til
støvlokalisering - men hvis du er ovre i det mørke igen, varer det jo nok
lidt før du ser en sådan.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...et objektivs største blændeåbning er et teknisk kompromi, der aldrig
giver bedste fotografiske ydelse" ... "...ekstra lysstærke objektiver, deres

Fra : Ole

Dato : 07-03-05 21:07

Morten Wartou wrote:

> [...]
> overflade, så vil du nok se dem igen. En blå himmel er perfekt til
> støvlokalisering - men hvis du er ovre i det mørke igen, varer det jo nok

Ja, det må være det mørke når jeg tror at støv er lyst......ouch

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 07-03-05 21:01

Ole wrote:

> [...]
> af anslået 50-100 px størrelse. Nogen ide om årsag ? Lægger gerne et
> eks. op om nødvendigt. Går ud fra at støv på sensor ser lysere ud end

Du har støv på sensoren, støv optræder mørkere end omgivelserne.

Tommy

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-03-05 21:12

Ole wrote:

> Nogen ide om årsag ?

Det kan muligvis være "linselus"...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 07-03-05 21:19

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det kan muligvis være "linselus"...

Og så skal jeg bruge en lusekam ?

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-03-05 21:21

Ole wrote:

> Og så skal jeg bruge en lusekam ?

Nej - www.lusepuster.dk.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 23:10

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - www.lusepuster.dk.

Minder mig lidt om kaptajnen, der holdt et hår op foran kikkerten, så den
kvindelige krydstogtsgæst kunne se datolinien. "Kan de se den nu?".
"Sandelig ja, og der går en kamel på den!"
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 07-03-05 21:10

On Mon, 07 Mar 2005 20:25:42 +0100, Ole <olenospam@nospam.dk> wrote:

>I weekenden var jeg ovre i reservatet hvor jeg på Nørrebro tog nogle
>billeder i det gode vejr - strålende solskin, høj himmel.

Reservatet, hvad og hvor er det?

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.